Draagt de ontwikkeling van een apart Inland AIS systeem ipv de bestaande systemen bij aan kwaliteit?
“Vast wel iets, maar niet op de punten waarop het nu misgaat. Als ik het verhaal van Berry goed begrijp zijn met zorgvuldige inbouw van "gewone" AIS al 95% van de problemen opgelost.”
En met de juiste materialen geïnstalleerd, Correct 95% van de probleem gevallen is dan van de baan.
“Ik hoop dat er heel goed overwogen wordt of er echt een aparte standaard nodig is, en dat zo veel als mogelijk geprobeerd wordt om de wereldwijde standaard aan te houden. Het is echt niet handig om als Europees binnenwater weer een eilandje te worden, net als met ATIS. “
Er geen nieuwe standaard nodig alleen een aanpassing op bestaande, hierin moeten de gevoeligheid voor GPS ontvangst in bepaald worden.
“Nouja, als je onder ALLE omstandigheden perfecte GPS ontvangst wil garanderen dan heeft dat iets meer aandacht nodig dan een jacht-GPS.”
Dat maakt het onbegrip juist veel moeilijker daar alle andere GPS gebaseerde apparatuur wel goed blijken te werken.
“Verder mag het zaakje de marifoon niet storen en vice versa”,
Dat doet het toch, je hoort een getik in je marifoon, mij iedere AIS msg, die in vaart kunnen oplopen 1tik per 2sec
“en zo zijn er nog veel meer aandachtspunten te bedenken als het ECHT 100,00% van de tijd goed moet werken, en 99,99% niet goed genoeg is. “
100% word ook niet verwacht, maar wat wel????? Dit is erg vaag.
“Ik zou niet weten waarom jij zo,n groot ontvangst bereik hebt. Het bereik wordt ddor de zender bepaalt en niet door de ontvanger”
Door beide waarbij de antenne/feeder/ ontvangst gevoeligheid/selectiviteit/vermogen zender belangrijke factoren zijn. Ik heb dan ook veel ontvangststations in België en Nederland verspreid staan. Dit maakt het ontvangst bereik zo groot.
“ En zoals eerder beschreven is en wat ook duidlijk naar voren komt in de artikelen van de schuttevaer de meeste fouten komen niet door installatie fouten maar door inbedrijfstellings fouten. “
Helaas zijn inbedrijfstelling, ook installatiefouten daar het achter een paswoord moet. De schipper mag dat niet zelf kunnen aanpassen
Men maakt onderscheid tussen statische data (door installateur te doen) en dynamische data (door de schipper in te stellen)
Het juist invoeren van gegevens heeft niets met rf techniek te maken maar meer wat web ook aangaf met een fatsoenlijke "handleiding" van welke gegevens er in moeten worden gevoerd.”
De invoer heeft ook niks met RF te maken, de gebruikte materialen wel en de invulgegevens zijn bekend. Dit is ook in de individuele opleiding aan bod gekomen bij de diverse fabrikanten.
“En wat is HAREC eigenlijk?”
nl.wikipedia.org/wiki/HAREC examens worden door de lokale overheid afgenomen (land)