Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: (Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 12:19 #1599623

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
Nachtvlinder schreef :
Gerard schreef :
"Richtlijn (EU) 2016//1629 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD". Bij de daar genoemde overwegingen staat onder…onder "(7)": "Uniebinnenvaartcertificaten die bevestigen dat vaartuigen volledig aan de technische voorschriften voldoen, dienen op alle binnenwateren van de Unie geldig te zijn.". Dus niet alleen in Nederland.
Voldoet jouw schip volledig, of heb je destijds gebruik gemaakt van de tijdelijke overgangsregeling die afwijkingen toeliet onder “geen klaarblijkelijk gevaar”?
Ik heb destijds (2018), voorafgaand aan de eerste keuring van mijn schip als "plezier"vaartuig
voor een CBB mijn schip aan de hand van ES-TRIN (voor plezier"vaartuigen nagelopen) en het resultaat schriftelijk vastgelegd, waarbij geen enkele afwijking was gebleken gerelateerd aan "klaarblijkelijk gevaar". Dat heb ik als bijlage meegezonden aan een offerteverzoek waarbij ik duidelijk heb gesteld dat ik een CBB voor ALLE EU-binnenwateren wilde.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 12:22 #1599624

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
rooiedirk schreef :
Wadden weet ik niet zeker, want het Duitse wad wordt als "zee" gezien, en daar mag je met een binnenschip niet komen.
Hoezo niet? Al van oudsher kwamen "binnen"schepen op zee (palingaken (tjalken) die vanuit Nederland naar Londen voeren met levende paling, mijn schip, dat voor boomstammen en gezaagd hout nog vorige eeuw op Scandinavië voer, de bruine chartervloot die zich bepaald niet tot binnenwater beperkt enz. enz.).
Als je de Elbe boven Hamburg wilt varen, dan moet je een Elbe-patent hebben(>15m), of een loods nemen.
Mogelijk een misverstand? Bij "boven" wordt toch stroomopwaarts bedoeld?

Ter zijde, maar het verwonderde mij, dat de gebruikelijken niet piepen over "non topic".
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 02 dec 2024 14:05 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 15:28 #1599655

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29751
Gerard schreef :
Calidris schreef :
En waarom heb je dan niet gekozen voor CVO ipv CBB? Dát heb je n.l. nog niet beantwoordt.
De rest van je informatie is bekend,
Kennelijk niet.
mijn vraag was was ook niet óf je een certificaat moest hebben, alleen waarom je keuze?
Ik was kennelijk toch niet duidelijk (genoeg). :( Er is en was nooit een keuze. Of je bent verplicht of niet (zie mijn vorige reactie). CvO bestaat niet, maar is een term die sommigen gebruiken en daardoor verwarring schept (ook bij of door jou). Je kunt ook niet kiezen tussen een oto of een auto. ;)

Ik moet je inderdaad gelijk geven, het antwoordt van een klasse bureau van hedenmorgen:

Beste Jugo,

CBB is de opvolger van het CVO. Inmiddels heet het nu ES-C (Unie Binnenvaartcertificaat).
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 16:04 #1599668

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
Calidris schreef :
Gerard schreef :
Ik was kennelijk toch niet duidelijk (genoeg). :( Er is en was nooit een keuze. Of je bent verplicht of niet (zie mijn vorige reactie). CvO bestaat niet, maar is een term die sommigen gebruiken en daardoor verwarring schept (ook bij of door jou). Je kunt ook niet kiezen tussen een oto of een auto. ;)
Ik moet je inderdaad gelijk geven, het antwoord van een klassebureau van hedenmorgen:

CBB is de opvolger van het CVO. Inmiddels heet het nu ES-C (Unie Binnenvaartcertificaat).
Dat laatste is dan weer nieuw voor mij. Ik zocht daarom op het internet en kwam "ES-C" alleen bij Rob Peetoom van Service Maritiem tegen. Daardoor betwijfel ik die bewering. Hij weet niet eens, dat je wettelijk verplicht bent om een weiger-optie aan te bieden, wanneer je 'cookies" wil plaatsen.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 16:40 #1599674

Dit is toch iets wat vrijwel elk binnenvaartschip dat goederen vervoert geregeld zou moeten hebben? Hoe doen zij dit dan?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 18:13 #1599695

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
Orange Sunset schreef :
Dit is toch iets wat vrijwel elk binnenvaartschip dat goederen vervoert geregeld zou moeten hebben? Hoe doen zij dit dan?
Wat zou elk binnenvaartschip geregeld moeten hebben? Zonder aanhaling van waar je op reageert, is het lastig te snappen waar jouw reactie mee te maken heeft.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 20:36 #1599724

Moeilijk te raden als we het hier de afgelopen x posts puur en alleen hebben over ES-C, CvO, CBB.

Btw
Gerard schreef :
[…] Hij weet niet eens, dat je wettelijk verplicht bent om een weiger-optie aan te bieden, wanneer je 'cookies" wil plaatsen.

Dat geldt alleen voor non-functionele cookies. Cookies om de site goed te laten werken, bijv inloggen etc vallen hier niet onder.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 02 dec 2024 20:38 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 02 dec 2024 21:16 #1599735

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
Orange Sunset schreef :
Moeilijk te raden als we het hier de afgelopen x posts puur en alleen hebben over ES-C, CvO, CBB.
Zonder aanhaling kan iemand ook op iets reageren veel eerder uit een draadje wanneer iemand na lange tijd de draad (weer) probeert op te pakken. In dit geval zitten we nu op een zijdraadje van het onderwerp en zou het dus ook in relatie kunnen staan met verplichtingen in Duitsland.
Gerard schreef :
[…] Hij weet niet eens, dat je wettelijk verplicht bent om een weiger-optie aan te bieden, wanneer je 'cookies' wil plaatsen.
Dat geldt alleen voor non-functionele cookies.
Klopt, maar het attenderen op noodzakelijke 'cookies' lijkt mij vrij nutteloos.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 02 dec 2024 21:20 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 06 dec 2024 18:42 #1600560

  • jkb
  • jkb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 132
Op vraag van YACHT ontvingen we een “algeheel antwoord van de waterpolitie in de kuststaten Nedersaksen, Bremen, Hamburg, Sleeswijk-Holstein en Mecklenburg-Voor-Pommeren”.

Volgens dit artikel is het juridische oordeel van de straffende autoriteit, de Algemene Directie Waterwegen en Scheepvaart (GDWS), dat in principe de huidige papieren zeekaarten van het betreffende vaargebied aan boord moeten zijn van alle pleziervaartuigen, ongeacht of deze commercieel of commercieel worden gebruikt. privé, maar deze kunnen onofficieel zijn en alleen uit een kaartgedeelte bestaan. Dit blijkt uit artikel 13 lid 1 nummer 2 SchSV, waarin uitdrukkelijk sprake is van pleziervaartuigen en geen onderscheid wordt gemaakt tussen grote en kleine pleziervaartuigen in de zin van de Zeerecreatieverordening. Elektronische zeekaarten kunnen momenteel alleen worden gebruikt als aanvullend navigatiehulpmiddel voor de pleziervaart.
Duitsland hanteert alleen de term Zeekaarten. Niet Waterkaarten.
jkb
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 09:32 #1600823

  • Erik55
  • Erik55's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 63
met de aankondiging dat Imray stopt met papieren kaarten zal deze regelgeving in Duitsland verdwijnen neem ik aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 10:31 #1600834

  • Shebee
  • Shebee's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 411
Erik55 schreef :
met de aankondiging dat Imray stopt met papieren kaarten zal deze regelgeving in Duitsland verdwijnen neem ik aan.
Die soep wordt inmiddels ook al niet meer zo heet gegeten.
Nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 10:34 #1600836

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29751
Erik55 schreef :
met de aankondiging dat Imray stopt met papieren kaarten zal deze regelgeving in Duitsland verdwijnen neem ik aan.

Verklaar....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 10:41 #1600841

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6402
overheid; je hebt er al gauw teveel van :dry:
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 11:01 #1600845

Maakt(e) Imray kaarten van het Duitse Wad dan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 11:20 #1600857

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15388
TuuLeVi schreef :
overheid; je hebt er al gauw teveel van :dry:

Mijn stellige overtuiging is dat de overheid gewoon probeert te doen wat een meerderheid zegt te willen.
"wij" willen meer regels en dus krijgen we die. Ook al zijn die onuitvoerbaar en slaan ze nergens op. Dat maakt niet uit. Wij staan om regels te roepen, ook in dit draadje, dus tel uit wat er gaat gebeuren.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 11:47 #1600866

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6402
Mijn stellige overtuiging is dat we de overheid gewoon zoveel fondsen moeten ontnemen dat er geen budget meer is om klerken onzinnigheid te laten verzinnen van gemeenschapsgeld.
Temeer omdat die lui zelf blijkbaar zelf de moraliteit ontberen om daar uit zichzelf niet aan mee te doen.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 08 dec 2024 11:55 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 11:58 #1600869

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15388
TuuLeVi schreef :
Mijn stellige overtuiging is dat we de overheid gewoon zoveel fondsen moeten ontnemen dat er geen budget meer is om klerken onzinnigheid te laten verzinnen van gemeenschapsgeld.

Als je de moeite neemt om het beestje bij zijn naam te noemen en aan te geven wat jij vind dat er wel afgeschaft kan worden. Overigens wordt dit gesprek voortdurend gevoerd in het parlement namens ons. Het probleem is dat we nogal uiteenlopende ideeën zijn wat onzinnig is.
Ik vind bijvoorbeeld dat de burger voortdurend gecontroleerd, gevolgd en in de gaten gehouden wordt ongewenst. Afgezien dat het geld kost. Maar anderen zijn daar, ook op dit forum, blij mee dat het wel gebeurd.
Uiteraard willen we allemaal dat er geen geld wordt uitgegeven aan wat jezelf onzinnig vind.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 12:06 #1600874

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2249
3Noreen schreef :
TuuLeVi schreef :
overheid; je hebt er al gauw teveel van :dry:
"wij" willen meer regels en dus krijgen we die.
Ik niet. Wel handhaven wat je belangrijk vind. Dus ... alleen (weer) een regel, wanneer handhaving geborgd is.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 08 dec 2024 12:07 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 12:29 #1600881

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6402
3Noreen schreef :
aan te geven wat jij vind dat er wel afgeschaft kan worden
dit draadje gaat over (Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland.
Is er een probleem met hoe mensen daar navigeren? Lopen er daar, door het niet gebruiken van voorgeschreven materialen, regelmatig lui aan de grond, waarvan de gemeenschap bergingskosten moet dragen?

dAt dus
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 12:52 #1600889

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15388
TuuLeVi schreef :
3Noreen schreef :
aan te geven wat jij vind dat er wel afgeschaft kan worden
dit draadje gaat over (Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland.
Is er een probleem met hoe mensen daar navigeren? Lopen er daar, door het niet gebruiken van voorgeschreven materialen, regelmatig lui aan de grond, waarvan de gemeenschap bergingskosten moet dragen?

dAt dus

De Waddenzee is een natuurgebied. Er zijn om de natuur te beschermen nogal wat restricties waar je mag komen en bijvoorbeeld droogvallen. Er zijn onlangs nogal wat wijzigingen geweest. We willen dan met een meerderheid ook dat men zich aan deze regels houdt. Zie opmerking van Gerard over handhaving. Nu begint het juiste gedrag natuurlijk met weten wat waar wel en niet mag. Het is dan misschien logisch dat de overheid begint je te verplichten de juiste informatie ter beschikking te hebben. Dan kun je als je betrapt wordt in ieder geval niet zeggen dat je het niet kon weten.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 14:01 #1600903

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6402
3Noreen schreef :
Het is dan misschien logisch dat de overheid begint je te verplichten de juiste informatie ter beschikking te hebben.
precies wat ik bedoel; in plaats daarvan zou je bovengenoemde klerk kunnen laten handhaven op zijn waar je niet mag zijn. Dan komt hij(m/v) ook nog eens in de echte wereld, en zorgen schippers zelf wel dat ze weten wat waar wel en niet mag.
Bovendien wEten ze dat al want eea. staat ook op "niet papieren" kaarten.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 08 dec 2024 14:03 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 08 dec 2024 14:14 #1600904

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15388
TuuLeVi schreef :
3Noreen schreef :
Het is dan misschien logisch dat de overheid begint je te verplichten de juiste informatie ter beschikking te hebben.
precies wat ik bedoel; in plaats daarvan zou je bovengenoemde klerk kunnen laten handhaven op zijn waar je niet mag zijn. Dan komt hij(m/v) ook nog eens in de echte wereld, en zorgen schippers zelf wel dat ze weten wat waar wel en niet mag.
Bovendien wEten ze dat al want eea. staat ook op "niet papieren" kaarten.

yes you are right
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl