Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Could not communicate with iridium GO login failed

Could not communicate with iridium GO login failed 25 feb 2020 17:33 #1129948

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Ik ben bezig om mijn satelliettelefoon Iridium GO! weer in gebruik te nemen met als handset mijn huidige smartphone, een Xiaomi 4X. Het opzetten van de WIFI verbinding is eenvoudig. Maar als ik dan via de app Iridium GO! in wil loggen op het kastje krijg ik de melding "Could not communicate with iridium GO! login failed".

Als ik hetzelfde doe op mijn tablet Samsung A1, dan is inloggen een fluitje van een cent. Er zit kennelijk 'iets' in de WIFI verbinding tussen de Xiaomi en de Iridium GO, dat de communicatie blokkeert. Zo'n probleem heb ik nooit gehad met welke andere combinatie van WIFI router en app dan ook.

Met googelen wordt ik niet wijzer. Ik weet dat op Zeilersforum een aantal techneuten zit met heel specifieke kennis. Misschien dat een van jullie mij op het juiste spoor kan zetten...
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Could not communicate with iridium GO login failed 25 feb 2020 17:52 #1129955

Volgens mij heb ik het ook 1 keer gehad.

Wellicht deze mogelijkheden?

Solution 1: Clear Iridium GO! app data
Go to Settings on your Android device.
Select Applications/Application Manager.
Select Iridium GO!.
Select Clear data.
Select Clear cache.
Select Force stop.
Go back to the Android home screen.
Open the Iridium GO! app.
Login with username: 'guest'. Password: 'guest'.
Solution 2: Uninstall & reset Iridium GO!
1. Power on the Iridium GO! device

2. Open the external antenna cover.

3. Use a paperclip or similar point, and press gently inside the Restore button hole.
4. Follow the screen menu prompts to reset settings to factory defaults.
5. Uninstall the Iridium GO! app from your Android device.

6. Power your Android device off and back on again.

7. Reinstall the Iridium GO app from the Play Store, and reboot the phone again.

8. Turn off Bluetooth from the settings menu on your Android device.

9. Connect to the Iridium GO! Wi-Fi hotspot using your Android device.

10. Open the Iridium GO! app and select login.

11. Login using the default username and password of 'guest'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Could not communicate with iridium GO login failed 25 feb 2020 21:20 #1130007

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Dank je voor de moeite. Ik had deze instructies al opgevolgd, maar zonder succes. Dat had ik ook meteen kunnen vermelden.
Het probleem lijkt niet in de Iridium GO te zitten, aangezien ik er met de Samsung A1 in een paar seconden in was. Het lijkt een probleem in de telefoon, wat niet te verhelpen is door het opnieuw installeren van de app en/of het rebooten van de telefoon.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Could not communicate with iridium GO login failed 25 feb 2020 22:14 #1130019

Het stomme is, dat ik bijna zeker weet dat ik zoiets ook heb gehad. Ik kan me de oplossing helaas niet meer herinneren.

Heel vaag denk ik toch dat het iets met de instellingen te maken had. Maar welke :unsure: :unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl