Gelijk maar vast een globale update. Iets meer details + foto's van de klussen die ik heb gedaan volgen later.
Ik ben begonnen met de buitenkant van de romp omdat ik door de slechte staat van de coating geen goed idee had van de kwaliteit van het staal. De hele romp kaal gehaald met een perago schijf, wat nog een dingetje was want er zat teer onder de waterlijn. Hebben jullie wel eens van een fototoxische reactie gehoord? Helemaal geen goed idee om dat in je ogen te hebben en vervolgens met zeewater uit te spoelen

.
Er zaten enkele slechte plekken in waarvan de grootste van 200x200mm in de kiel. Ik heb er nieuwe stukken in laten lassen, want het vertrouwen in m'n eigen las kwaliteit was nog niet groot genoeg. Het was eigenlijk de bedoeling zoveel mogelijk zelf te doen, dus inmidddels mn las vaardigeheden opgekrikt tot een acceptabel niveau.
De romp zit nu in een epoxyprimer met onderwater een harde antifouling en boven water een monourethaan verf. Daarna de boot wat verder gesloopt... Ha nee niet echt, wel alles wat los kon losgehaald en al het interieur eruit. Dit zodat ik veilig kan lassen, de binnenkant van de romp makkelijk kan verven en grote delen van het interieur toch vervangen moest worden.
Het duurde in eerste instantie even voordat ik op gang kwam en structureel bezig was met dit project (andere hobby's stoppen en vrienden uitleggen dat ik mn weekenden wat anders ging besteden). Daarbij was het een tijdje zo dat ik door de hoeveelheid niet precies doorhad waar ik moest beginnen. Doordat ik nu sinds deze zomer een casco met motor heb overgehouden is het een stuk overzichtelijker geworden.
Zo jullie zijn nu redelijk up to date ik zal hierna nog wat specifieke klussen van dit najaar en deze zomer posten. Wel vast wat foto's van de geverfde romp.
* voor het scherpe oog, de waterlijn is idd niet helemaal recht.