Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:06 #1493206

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8639
Afgelopen lang weekend een retourtje Pin-Mill gevaren. Door wind en tij op de heenweg wat noordelijk afgeweken van de gewenste route en door de voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord gevaren.
Zie kaartje.



Vanmorgen ontving ik deze mail.
Van: ...
Verzonden: maandag 10 juli 2023 9:27
Aan: 'Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.'
Onderwerp: Zeiljacht Maeva

Geachte medewerker(s) zee zeilschool Scheveningen,

Afgelopen week heb ik jullie meerdere malen getracht te bereiken op 070-3514858 en te informeren over het volgende:

Er heeft een overtreding plaatsgevonden op donderdag 06 juli 2023 te 16:12 (UTC) door de kapitein/gezagvoerder van zeiljacht Maeva, MMSI nummer 244013156 thuishaven Scheveningen.

Op dat moment bevond het vaartuig Maeva zich op de Noordzee, in of nabij de geografische positie 52 13,176’ NB en 003 51,362’ OL. Het vaartuig bevond zich op dat moment binnen het gesloten

Vaargebied tussen de noord en zuid baan van het stelsel Maas Noord, ook wel vermeld in de kaart als het AmbA gebied (Area must be Avoided).

Het betreft de volgende overtreding:

Artikel 8 van de Regeling routerings- en meldingssystemen voor schepen in volle zee voor de Nederlandse kust, in verband met bijlage II van deze regeling, gelet op artikel 2 van het Besluit routerings- en meldingssystemen voor schepen in volle zee voor de Nederlandse kust en artikel 21 en 31 lid 14 van de Scheepvaartverkeerswet, strafbaar gesteld in artikel 31 lid 8 van die Wet

Omschrijving: Het zich als kapitein van een schip bevinden in een verboden gebied.

Er wordt een proces-verbaal van overtreding opgemaakt tegen de gezagvoerder/kapitein.

Wat vragen wij aan u als vertegenwoordiger van rechtspersoon zee zeilschool Scheveningen:
· Ons kenbaar te maken wie de gezagvoerder/kapitein was van zeiljacht Maeva, MMSI nummer 244013156 ten tijde van de overtreding.

Tevens willen wij graag contact opnemen met de gezagvoerder/kapitein.

· Heeft u ter beschikking een telefoonnummer en mail adres van de betrokkene?

Met vriendelijke groet,
...
Senior GGP

Nationale Politie, Landelijke eenheid

Dienst infrastructuur EXO

Team Maritieme Politie

Rijkszee-Marinehaven 1, Den Helder
....

Onbekend hoe de constatering heeft plaats gevonden. Geen Kustwacht in de buurt gezien. Onze transponder stond aan.
In de Navionics-=kaart staat: "Mariners should avoid etc."
De wet zegt: "Het gebied dat gemeden dient te worden enz."
Taalkundig zou ik zeggen, dat het dus niet verboden is.

Zie graag reacties van onze juristen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 13:21 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:27 #1493208

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17717
Dit is pennelikkerij van de bovenste plank als je het mij vraagt. Nergens staat op de kaart een begrenzing 'verboden gebied' (rode TTTTTT lijn) en nergens staat dat het verboden is om er te komen. Er staat alleen een nadrukkelijke waarschuwing: "Mariners should avoid this area as it contains highly explosive materials". De term "should" wordt gebruik, niet "must" of "not allowed" of "closed" of iets dergelijks. Er staat zelfs niet dat je er niet mag ankeren :lol: De tekst van de agent "Area must be Avoided" klopt dus niet.



De roze middenbermen zijn een aanduiding voor en onderdeel van een TSS, en hebben alleen in dat verband een betekenis. Het feit dat er een tekst in staat wil ook niet zeggen dat die tekst dan ook voor de hele roze zone geldt. Dus zelfs als de betreffende tekst een verbod in zou houden (wat dus discutabel is) ontbreekt informatie over welke zone dit dan gaat.

Misschien kan iemand even een 1800 serie kaart raadplegen wat die zegt over het betreffende gebied?

Edit: Overigens los daarvan, ik vraag mij af of het juridisch houdbaar is om te verbaliseren op basis van class-B AIS gegevens.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 13:34 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:37 #1493211

De digitale 1800 zegt niets over verboden.
Wel boeien MSP en een zwarte stippelstreep die in de legenda staat als Maritieme Grens algemeen.

Je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken, dus de Zeilschool moet natuurlijk niet jouw gegevens doorgeven.

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 13:49 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:39 #1493212

Controleer eerst maar eens of die dienst bestaat en hoe echt het bericht is.
Met ais via internet kan elke handige it'er zoiets maken.
--
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:39 #1493213

Het blad Zeilen berichte er ooit in 2018 iets over aan .

Het blijkt dat op de kaart staat , probeer te ontwijken etc , maar het schijnt dus echt verboden te zijn zie artikel maar er is dus nogal wat verwarring over door dat het op de kaart anders is dan in de wet.

Munutie stortplaats
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:41 #1493214

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Op mijn kaart staat;
Former Ammunition Dumping Areas
Due to highly explosive ammunition, navigating in the former ammunition dumping areas off the coast of IJmuiden must be avoided.
Navigation, anchoring, fishing, diving and all seabed activities are extremely dangerous.

Misschien voortaan je AIS alleen aanzetten als het echt nodig is.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 13:44 #1493215

Baasklusje schreef :
De digitale 1800 zegt niets over verboden.
Wel boeien MSP en een zwarte stippelstreep die niet in de legenda staat.

Je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken, dus de Zeilschool moet natuurlijk niet jouw gegevens doorgeven.

Als de politie dat vordert dan heb je als organisatie dat gewoon te leveren, ook een slecht advies trouwens , ben je meteen in contact dan is de kans groter dat het met een waarschwing etc afloopt dan dat je verstoppertje gaat spelen, ze winnen uiteindelijk toch wel ;)
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 14:25 #1493220

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Poeh. Dat klinkt nogal heftig, zeg.

Het linkje van Jeroen-Pion volgend kom je inderdaad uit op een verbod voor dat gebied.

Maar hoe had je dat redelijkerwijs kunnen weten?

Lijkt me nu al voer voor een strafrecht advocaat. Ik weet niet wat voor boete's dat zijn, maar dat zal niet klaar zijn met een paar tientjes.

Ben benieuwd hoe Solo hier tegenaan kijkt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 14:27 #1493221

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Puur haarklovend:



We hadden geen kapitein aan boord. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 14:34 #1493224

TZ iBoat digitale kaart geeft dit gebied aan. Maar uit de notes maak ik ook niets van een verbod op…

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 14:46 #1493226

"to be avoided" moeten er toch wat belletjes gaan rammelen toch?

Daar kunnen van alle redenen aan te grondslag liggen .
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 14:47 #1493228

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Mogelijk heb je een rechtsbijstand verzekering die je hierbij kan helpen. Als dat zo is zou ik voordat je reageert op deze mail even overleggen met je verzekeraar.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 14:48 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:09 #1493237

In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen en een toelichting geven , en uitleggen waarom je dacht dat je daar mocht varen gezien de zeekaart.

Dan merk je in 1 gesprekje vanzelf hoe de vlag erbij hangt, zetten ze door heb je nog tijd zat om met een jurist op de proppen te komen. Op dit moment veranderd een jurist ook niets aan de feiten en omstandigheden.
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:22 #1493245

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Jeroen-Pion schreef :
In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen en een toelichting geven , en uitleggen waarom je dacht dat je daar mocht varen gezien de zeekaart.

Heel slecht advies. Nooit doen. Je gaat nooit vertellen waar je precies volgens jou voer. Het is aan het OM om met een wettig en overtuigend bewijs aan te komen. Je hebt geen actieve herinnering en zou dat na moeten kijken.

Neem eerst contact op met iemand die jouw juridisch advies kan geven. Vooral wat je wel verplicht bent te zeggen en wat je gewoon voor je kunt houden.
De wet mulder geldt zover ik weet niet voor scheepvaart. Dus hoe gaat het OM bewijzen wie er op dat moment gezagvoerder was. Ze hebben je niet opgewacht bij aankomst o.i.d.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 15:36 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:31 #1493247

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8010
Dit nog relevant? Volgens mij mag AIS helemaal niet gebruikt worden voor handhaving; zie ook
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-808275.pdf
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:34 #1493249

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Koezt schreef :
Dit nog relevant? Volgens mij mag AIS helemaal niet gebruikt worden voor handhaving; zie ook
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-808275.pdf

Precies daarom zal het OM van jou eerste een bekentenis willen aftroggelen.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 15:34 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:34 #1493250

.
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 16:14 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 15:35 #1493251

3Noreen schreef :
Jeroen-Pion schreef :
In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen en een toelichting geven , en uitleggen waarom je dacht dat je daar mocht varen gezien de zeekaart.

Heel slecht advies. Nooit doen. Je gaat nooit vertellen waar je precies volgens jou voer. Het is aan het OM om met een wettig en overtuigend bewijs aan te komen. Je hebt geen actieve herinnering en zou dat na moeten kijken.

Ooit ben ik lomp door 4 kardinalen heen gevaren van een oude put of zoiets, ik kreeg een zelfde brief thuis , ik had ook trouwens een bericht op met AIS gemist dat ik een verboden te varen zone naderde :blush: :blush:

Ik heb contact gezocht want ze wilden uiteraard weten wie er voer , ik heb ze het uitgelegd . Vervolgens kreeg ik te horen dat er allemaal buizen etc onderwater waren op een bepaalde diepte en dat aan de eigenaar dit door gegeven zou worden om te kijken of er zo mogelijk schade was, nou met mijn diepgang is dat niet heel snel.

Enige tijd later kreeg ik een formele waarschuwing !

Nu wil ik niet beweren dat men nu zo ook handelend zal optreden , maar soms zijn zaken zo als ze zijn. Punt .

Om dan meteen zo in de verdediging te gaan als laat het OM maar bewijzen etc tja het is een keuze . Ik verwacht niet dat we Arjaan op moeten zoeken in de bak.

Bovendien moet de politie zo formeel reageren, ze mogen het niet negeren, ze mogen wel opheldering vragen en waarschuwen . En ze hebben vast alle radar en AIS gegevens al wel opgeslagen .

Ik zou eerst een goed gesprek gaan voeren, daar blijf ik bij.
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 16:06 #1493254

Als die track van gisteren is is hij niet van toepassing ze hebben het over 6 Juli gisteren was het een omgekeerde 6 namelijk 9 juli .

Vermoedelijk dus op de heenweg ? maar dat zal Arjaan wel weten.
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 17:02 #1493274

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Jeroen-Pion schreef :
In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen en een toelichting geven , en uitleggen waarom je dacht dat je daar mocht varen gezien de zeekaart.

Dan merk je in 1 gesprekje vanzelf hoe de vlag erbij hangt, zetten ze door heb je nog tijd zat om met een jurist op de proppen te komen. Op dit moment veranderd een jurist ook niets aan de feiten en omstandigheden.

Wat je wel kunt doen, is het omgekeerde:

Bellen: Hé jongens, ik krijg hier dit bericht, wat is dat nou weer? En hoe komen jullie daar aan? Wat moet ik hier nou weer mee??

Maar inderdaad zelf geen informatie gaan vrijwilligen.

Je krijgt tegenvragen, uiteraard. Dat moet je allemaal opzoeken. Erg ingewikkeld allemaal.
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 17:03 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 17:40 #1493289

Joop66 schreef :
Jeroen-Pion schreef :
In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen en een toelichting geven , en uitleggen waarom je dacht dat je daar mocht varen gezien de zeekaart.

Dan merk je in 1 gesprekje vanzelf hoe de vlag erbij hangt, zetten ze door heb je nog tijd zat om met een jurist op de proppen te komen. Op dit moment veranderd een jurist ook niets aan de feiten en omstandigheden.

Wat je wel kunt doen, is het omgekeerde:

Bellen: Hé jongens, ik krijg hier dit bericht, wat is dat nou weer? En hoe komen jullie daar aan? Wat moet ik hier nou weer mee??

Maar inderdaad zelf geen informatie gaan vrijwilligen.

Je krijgt tegenvragen, uiteraard. Dat moet je allemaal opzoeken. Erg ingewikkeld allemaal.

uiteraard bedoelde ik niet dat je ze moet bellen en zonder even te luisteren naar de vragen etc etc etc en je meteen van wal moet steken , ja ik voer daar mocht van de kaart etc.

We zijn toch allemaal slimme mensen op ZF , waar je af en toe wat kort door de bocht kunt zijn zonder dat men het niet meer snapt ?

Geloof mij maar als je oom agent gaat bellen, hij eerst uitvoerig gaat vertellen wat hij gezien heeft hoe hij dat heeft gezien etc en waarom je deze mail kreeg .

Vermoedelijk zal de allereerste vraag na dat relaas zijn ; waarom voer u daar ?
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 17:48 #1493290

ik ben even aan het zoeken gegaan , of er jurisprudentie is of wat de boetes zijn voor de verboden zones . Gewoon uit interesse wat eventueel de gevolgen etc zijn, lijkt me voor iedereen wel wijs om te weten.

Ik vind nog niet veel soeps tot nu toe , wel dat je een zone kunt binnenvaren en er dan ook nog tegen een installatie aanvaren je 4000,00 boete krijgt waarvan 2000 voorwaardelijk.

Dat is dan nog een beroepsvisser en die ook nog schade vaart.

Noordzee
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 17:49 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 18:08 #1493293

Koezt schreef :
Dit nog relevant? Volgens mij mag AIS helemaal niet gebruikt worden voor handhaving; zie ook
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-808275.pdf
Nee is niet relevant, dat betreft binnenvaart.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 18:15 #1493298

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
CaptainRob schreef :
Koezt schreef :
Dit nog relevant? Volgens mij mag AIS helemaal niet gebruikt worden voor handhaving; zie ook
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-808275.pdf
Nee is niet relevant, dat betreft binnenvaart.

Nou.... Dat kon nog wel eens meevallen. Volgens de Reikwijdte is het Nederland, dus ook territoriale wateren.

En ook: Het verzamelen en opslaan van gegevens is verboden tenzij dit voldoet aan het originele doel waarvoor deze gegenereerd en gedeeld zijn. Dat is veilige vaart op zee. Opsporing en handhaving hoort daar niet bij. Ik weet t niet precies, maar daar lijkt nog wel eea in te zitten.

Maar eerst maar eens bellen, met "Wa makte me nou???"
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 18:20 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 10 juli 2023 18:27 #1493301

Joop66 schreef :
CaptainRob schreef :
Koezt schreef :
Dit nog relevant? Volgens mij mag AIS helemaal niet gebruikt worden voor handhaving; zie ook
zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-808275.pdf
Nee is niet relevant, dat betreft binnenvaart.

Nou.... Dat kon nog wel eens meevallen. Volgens de Reikwijdte is het Nederland, dus ook territoriale wateren.

En ook: Het verzamelen en opslaan van gegevens is verboden tenzij dit voldoet aan het originele doel waarvoor deze gegenereerd en gedeeld zijn. Dat is veilige vaart op zee. Opsporing en handhaving hoort daar niet bij. Ik weet t niet precies, maar daar lijkt nog wel eea in te zitten.

Maar eerst maar eens bellen, met "Wa makte me nou???"

dat blijkt niet uit dat rapport , "Wanneer er geen rechtsgrondslag bestaat om het locatiegegeven te gebruiken, is het
gebruik niet toegestaan. Dit betekent dat wanneer de ILT het locatiegegeven, verkregen
door middel van een AIS, wil gebruiken voor toezichtsdoeleinden een wettelijke grondslag
gecreëerd zou moeten worden.76
Vaarwegbeheerders kunnen op grond van artikel 8 sub e Wbp juncto artikel 43 Wbp de
gegevens verstrekken aan de ILT, wanneer deze gegevens nodig zijn voor de goede
uitvoering van haar publiekrechtelijke taak en het gaat om één van de situaties genoemd in
artikel 43 Wbp (bijvoorbeeld opsporing strafbare feiten, of gewichtige financiële of
economische belangen van de staat). Artikel 43 Wbp doorkruist dan de
doelbindingsbepaling. Echter, op grond van de ons beschikbare informatie is (nog) niet vast
komen te staan dat deze informatie voor de ILT daadwerkelijk noodzakelijk is. Voorts moet
het dan gaan om specifieke gevallen en niet om een ‘standaardverstrekking’.
Gaat het om de opsporing van strafbare feiten, dan is het juridisch kader van de ILT-IOD
van toepassing. Als bijzondere opsporingsdienst is zij gebonden aan de kaders van het
Wetboek van Strafvordering (zie artikel 141 Wetboek van Strafvordering) en moet zij dus
ook gegevens vorderen waar van toepassing."

Pagina 38 van het rapport , wat een rapport is met een aanbeveling , conclusie etc , wat er allemaal is aangenomen of overgenomen en de stand van zaken op dit moment is , weet ik niet nog niet na gekeken.

Nu doet ILENT vooral beroeps dus jachten? :dry:
Dat een AIS positie ten behoeve handhaving niet mag blijkt niet uit dit stuk hierboven.
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Laatst bewerkt: 10 juli 2023 18:28 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl