Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 12:48 #1545225

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Deels beantwoord in:

uitspraken.rechtspraak.nl/deta...ue&keyword=AIS&idx=2

Alle argumenten op een rij.

500 E waarvan 250 voorwaardelijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 12:48 #1545226

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
Joop66 schreef :
Je bent niet de enige, zo te zien:

www.zeilen.nl/aan-boord/zeeman...n/boete-op-open-zee/

Ik ben benieuwd hoe t gaat met de jurispredentie.

Iets wat je vrijwillig monteert,

Wat bedoeld is ter verhoging van de veiligheid op zee,

Wat niet op een of andere manier geijkt is,

Wat ook nogal eens foute informatie levert,

Gebruikt mag worden voor opsporing.

Eentje voor Solo, als die meeleest?

Krokodillentranen?
Je wéét dat je niet in de buurt van een platform mag komen, staat ook duidelijk op de kaart.
AIS mag gewoon voor opsporing gebruikt worden. Je mag uitsluitend AIS uitzenden die geen foute informatie uitzend.
Wordt nu een wakker!

Lamavare kon zijn object niet visueel zien. Deze mensen hebben willens en wetens langs een platform gevaren, waar ze zelf ook al over twijvelde.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 12:49 #1545227

  • lschip
  • lschip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 926
Tja, ik ga binnenkort die kant op, voor het eerst.
Begin er wel aan te denken om de AIS dan maar uit te zetten....
Hoewel ik mij aan de regels wil houden wil ik niet aan mijn eigen veroordeling meewerken als ik een fout maak....
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 12:52 door lschip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 13:03 #1545230

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Calidris schreef :
Joop66 schreef :
Je bent niet de enige, zo te zien:

www.zeilen.nl/aan-boord/zeeman...n/boete-op-open-zee/

Ik ben benieuwd hoe t gaat met de jurispredentie.

Iets wat je vrijwillig monteert,

Wat bedoeld is ter verhoging van de veiligheid op zee,

Wat niet op een of andere manier geijkt is,

Wat ook nogal eens foute informatie levert,

Gebruikt mag worden voor opsporing.

Eentje voor Solo, als die meeleest?

Krokodillentranen?
Je wéét dat je niet in de buurt van een platform mag komen, staat ook duidelijk op de kaart.
AIS mag gewoon voor opsporing gebruikt worden. Je mag uitsluitend AIS uitzenden die geen foute informatie uitzend.
Wordt nu een wakker!

Lamavare kon zijn object niet visueel zien. Deze mensen hebben willens en wetens langs een platform gevaren, waar ze zelf ook al over twijvelde.

Toch leverde het wat op. 250 piek of 1000 piek maakt nogal wat uit. Zeker als het, zoals bij Mavare, een honest mistake is door ambivalente bewoordingen in de navigatie documentatie.

Dit booreilanden verhaal is inderdaad behoorlijk suf. Dat zou je moeten weten, en sterker, men wist het ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 13:13 #1545235

  • nicos
  • nicos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 148
Wat je uit de uitspraak ook kunt leren, is dat het misschien niet helpt om zelf te bevestigen dat je te dichtbij het booreiland voer. Daardoor komt de rechter niet toe aan behandeling van de vraag of de AIS met daaraan gekoppelde GPS wel de juiste positie heeft aangegeven op grond waarvan de afstand tot het booreiland is bepaald.
Afstand schatten op zee is best lastig dus je zou desgevraagd ook kunnen zeggen dat je volgens eigen waarneming op het oog wel ca. 500 meter afstand meent te hebben gehouden. Dan blijft de bewijslast tenminste bij de eisende partij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 13:42 #1545241

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
Als bij nader onderzoek dan blijkt dat je wel een (uit gezette) AIS aan boord had, kon het wel eens raar aflopen.
Tenslotte heb je in bepaalde gebieden, áls je een marifoon aan boord hebt, ook wettelijke luisterplicht aan boord.

Daarbij:

"Het is verplicht een AIS-transponder (minimaal klasse-b) aan te hebben staan en VHF-kanaal 16 op de marifoon uit te luisteren en te reageren wanneer u wordt opgeroepen."

windopzee.nl/onderwerpen/wind-.../meervoudig-gebruik/

Op de transformatorplatformen staan zéér goede radars, waarmee ze elke vogel kunnen tellen (doen ze ook). Dus transponder uit geeft nog veel meer kans op boete.

Ik verwacht dat ze gewoon gaan hakken met een bijl bij dit soort vergrijpen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 13:45 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 13:50 #1545244

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4227
nicos schreef :
Dan blijft de bewijslast tenminste bij de eisende partij.

Het is inderdaad jammer dat hierdoor de vraag in hoeverre een klasse B AIS gebruikt kan worden als bewijslast voor de positie/koers/snelheid van een plezierjacht niet echt aan de orde is gekomen.

Of de bewering van forumlid Calidris juridisch hout snijdt dat je geen verkeerde positie mag uitzenden en de data daarom zonder meer als feit in een bewijslast mogen worden gebruikt kan ik als niet-jurist niet beoordelen maar lijkt me zo op het eerste oog discutabel.

Bij een klasse B AIS transponder is niet per definitie sprake van inbouw door een gecertificeerde installateur, en van ijking/controle is al helemaal geen sprake. Mocht het apparaat op enig moment toch een verkeerde positie/snelheid/koers uitzenden dan lijkt me dit een strafbaar feit op zich, niet het juridische bewijs dat je inderdaad op dat moment inderdaad ergens ook daadwerkelijk was. En veroordelingen vinden in Nederland bij mijn weten nog altijd plaats op basis van bewezen geachte feiten. Maar nogmaals, ik ben geen jurist.

Het is jammer dat bij de geciteerde zaak de rechter op dit punt geen uitspraak hoefde te doen.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 13:53 #1545247

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4227
Calidris schreef :
Daarbij:

"Het is verplicht een AIS-transponder (minimaal klasse-b) aan te hebben staan en VHF-kanaal 16 op de marifoon uit te luisteren en te reageren wanneer u wordt opgeroepen."

windopzee.nl/onderwerpen/wind-.../meervoudig-gebruik/

Dit geldt specifiek voor het doorvaren van windparken en heeft voor zover ik weet niet te maken met platformen en voormalige munitiestortplaatsen.

Calidris schreef :
Op de transformatorplatformen staan zéér goede radars, waarmee ze elke vogel kunnen tellen (doen ze ook). Dus transponder uit geeft nog veel meer kans op boete.

Radar is een heel ander verhaal. Je bent op basis van die data denk ik sowieso het haasje op het moment dat ze kunnen bewijzen dat het inderdaad jouw boot was die op de radarbeelden te zien was. Of ze voor dat laatste AIS klasse B signalen kunnen gebruiken is dus de (juridische) vraag.

Natuurlijk kan de Kustwacht met daarvoor bevoegd personeel zelf even ter plaatse gaan (schip of vliegtuig, in de toekomst misschien ook wel een drone) om het feit te constateren, maar dat vergt wel wat meer inspanning dan AIS data op je computer aan de wal.

Ik denk overigens dat het gebruik en de verkoop van (niet-verplichte) AIS klasse B transponders wel eens een dipje zou kunnen krijgen als AIS klasse B data zonder meer als bewijslast voor overtredingen kan worden gebruikt. Wijzelf zullen het als veiligheidsmiddel in drukke gebieden altijd blijven gebruiken, maar ik denk dat de afweging 'extra veiligheid' - 'forse boetes bij onfortuinlijke incidenten' niet overal hetzelfde uitvalt...
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 14:12 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 14:09 #1545252

  • nicos
  • nicos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 148
Hoe terecht eventuele boetes wellicht ook zijn, het blijft wel schuren dat boetes die uitgedeeld worden op grond van een vrijwillig werkende AIS transponder mogelijk tot gevolg hebben dat zeilers hun transponder vaker uit gaan zetten. Waarmee handhaving die toch bedoeld is om de veiligheid te vergroten mogelijk een tegengesteld effect gaat krijgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 14:16 #1545254

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
In Windparken zijn AIS transponders, B of A geen vrijwillige uitrusting.

Wat ik citeer en naar verwijs is informatie van de Rijksoverheid. Geen AIS is dus niet door een windpark varen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 14:32 #1545260

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4227
Calidris schreef :
In Windparken zijn AIS transponders, B of A geen vrijwillige uitrusting.

Wat ik citeer en naar verwijs is informatie van de Rijksoverheid. Geen AIS is dus niet door een windpark varen.

Klopt. Maar de situaties in deze draad (munitiestortplaats en platform) gaan voor zover ik weet niet over windparken.

Daar speelt (op dit moment) géén AIS plicht. Ik ben zoals je misschien weet best een pleitbezorger voor het gebruik van AIS transponders in de pleziervaart op zee, maar ook als er een algehele verplichting zou komen voor de hele Noordzee blijft de vraag in mijn ogen nog onbeantwoord of de data van klasse B transponders als enige bewijslast mogen worden gebruikt in rechtszaken. Voor zover ik weet is er nog geen zaak geweest waarin dit daadwerkelijk is getoetst.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 14:45 #1545263

  • DeBommel
  • DeBommel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 773
Pff, wat een gemekker toch allemaal. Je hebt iets egedaan wat niet mag , je wordt betrapt en dan gaat de trucendoos open om er onderuit te komen.

Beetje zoals de types die door rood rijden of anderszins geflitst worden en dan gelijk ijkrapporten en weet ik wat allemaal opvragen. Als je hard kunt rijden kun je ook hard incasseren.


Be a man. Je deed iets, al dan niet bewust, fout. Kan gebeuren, accepteer dan gewoon de consequenties.

MFC
Leonard - Zeeton 24 "Code Rood"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 14:57 #1545265

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3393
Voor de constatering op basis van AIS lijkt het me ook nog wel van belang wat er precies ontvangen en opgeslagen is. Een klasse B AIS zend maar 1 keer per 30 seconde uit. Dat de trackline tussen twee uitgezonden coördinaten door de 500m zone loopt lijkt me niet genoeg bewijs.



“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:13 #1545267

  • lschip
  • lschip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 926
DeBommel schreef :
Pff, wat een gemekker toch allemaal. Je hebt iets egedaan wat niet mag , je wordt betrapt en dan gaat de trucendoos open om er onderuit te komen.

Beetje zoals de types die door rood rijden of anderszins geflitst worden en dan gelijk ijkrapporten en weet ik wat allemaal opvragen. Als je hard kunt rijden kun je ook hard incasseren.


Be a man. Je deed iets, al dan niet bewust, fout. Kan gebeuren, accepteer dan gewoon de consequenties.

MFC

Hier ben ik het niet mee eens. Stel dat je zelf zo'n foutje maakt maar je wordt er niet op aangesproken. Ga je jezelf dan aangeven?
Je deed tenslotte iets strafbaars dus ja, dan moet je ook mans genoeg zijn en de consequenties aanvaarden.
Nee dat doe je natuurlijk niet. Zo hoef je dus ook niet mee te werken aan je eigen veroordeling.

En mooi dat radars meeuwen kunnen onderscheiden maar daarmee is de boot nog niet geïdentificeerd. Met een AIS wel.
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 15:14 door lschip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:20 #1545268

lschip schreef :
Tja, ik ga binnenkort die kant op, voor het eerst.
Begin er wel aan te denken om de AIS dan maar uit te zetten....
Hoewel ik mij aan de regels wil houden wil ik niet aan mijn eigen veroordeling meewerken als ik een fout maak....

Meteen maar de kenteken plaat van je auto schroeven !

Zul je net zien foto en boete op de deurmat .
Het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:31 #1545270

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Ik zet dat ding al jaren uit als ik het ding niet nodig heb. :silly: :) B)
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:36 #1545271

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
Hans V schreef :
Calidris schreef :
In Windparken zijn AIS transponders, B of A geen vrijwillige uitrusting.

Wat ik citeer en naar verwijs is informatie van de Rijksoverheid. Geen AIS is dus niet door een windpark varen.

Klopt. Maar de situaties in deze draad (munitiestortplaats en platform) gaan voor zover ik weet niet over windparken.

Daar speelt (op dit moment) géén AIS plicht. Ik ben zoals je misschien weet best een pleitbezorger voor het gebruik van AIS transponders in de pleziervaart op zee, maar ook als er een algehele verplichting zou komen voor de hele Noordzee blijft de vraag in mijn ogen nog onbeantwoord of de data van klasse B transponders als enige bewijslast mogen worden gebruikt in rechtszaken. Voor zover ik weet is er nog geen zaak geweest waarin dit daadwerkelijk is getoetst.

Misschien iets meer inlezen?
Tennet offshore platform
Zoals jullie allemaal weten is Tennent de nationale netbeheerder in Nederland, een Tennet platform staat dus nooit "zomaar" alleen in zee en is altijd onderdeel van een windpark, altijd!

Verder is het uitermate zielig om alle ontsnappingen te lezen en zijsporen die werkelijk nergens op slaan.
heel sneu.
Die mensen zaten gewoon fout in een windpark!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:37 #1545272

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
DeBommel schreef :
Pff, wat een gemekker toch allemaal. Je hebt iets egedaan wat niet mag , je wordt betrapt en dan gaat de trucendoos open om er onderuit te komen.

Beetje zoals de types die door rood rijden of anderszins geflitst worden en dan gelijk ijkrapporten en weet ik wat allemaal opvragen. Als je hard kunt rijden kun je ook hard incasseren.


Be a man. Je deed iets, al dan niet bewust, fout. Kan gebeuren, accepteer dan gewoon de consequenties.

MFC

+1
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:40 #1545274

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
Menno schreef :
Voor de constatering op basis van AIS lijkt het me ook nog wel van belang wat er precies ontvangen en opgeslagen is. Een klasse B AIS zend maar 1 keer per 30 seconde uit. Dat de trackline tussen twee uitgezonden coördinaten door de 500m zone loopt lijkt me niet genoeg bewijs.




De tracks zijn altijd opgeslagen, zeker in dit soort gevallen.

Weer zo'n pseudo jurist ontwijkpoging.
In je voorbeeld staat óók nog dat het platform P-11 AIS heeft (die elke 4 seconden uitzend) je moet dus wel een ontzettende oetlul zijn als je dat mist op je plotter of kaart!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 15:42 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:41 #1545276

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Wel sneu dat sommige mensen de wetten en regels niet kennen. Om met een jachtje om een Nederlands windpark heen te varen heb je helemaal geen AIS transponder nodig.

Daar in tegen stap ik niet op zo'n e-step. Dat schijnt toch echt volgens de regels niet te mogen. Je hebt hier een rare verzameling Romeinen op ZF.

Maar echt sneu wordt het pas als die Romeinen hun zelf uit de duim gezogen regeltjes aan een ander willen opleggen. Zelf een minister van justitie heeft daar tegenwoordig een handje van.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 15:45 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 15:53 #1545280

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27158
Regels en veiligheidstips
Gedragscode voor veilig varen door windparken


Blz2

www.noordzeeloket.nl/publish/p...-windparken-v2_1.pdf

Als je door een windpark wilt varen, kies je ervoor om een AIS verplicht aan boord te hebben en ingeschakeld te hebben.

Daarbij als je je reisplanning gewoon niet op orde hebt en zo nodig door een windpark wilt prutsen met of zonder transponder en je lapt de regels aan je laars verdien je niet anders dan een prent.
Ze gaan gewoon keihard met een juridische bijl hakken, met of zonder AIS.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 15:56 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 16:12 #1545282

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Calidris schreef :
3Noreen schreef :
Wel sneu dat sommige mensen de wetten en regels niet kennen. Om met een jachtje om een Nederlands windpark heen te varen heb je helemaal geen AIS transponder nodig.

Dus dit is niet waar volgens jou??

U heeft geen rechten om deze pagina te openen!


windopzee.nl/onderwerpen/wind-.../meervoudig-gebruik/

Heb jij een oom die Trump heet??

OM een windpark heen varen. Moeilijk hé.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 16:14 #1545283

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13466
Calidris schreef :
Dus dit is niet waar volgens jou??

U heeft geen rechten om deze pagina te openen!


Even een praktische vraag. Voor welk windpark geld het dat je er nu doorheen zou mogen varen ?
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 16:22 #1545286

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8010
3Noreen schreef :
.

Even een praktische vraag. Voor welk windpark geld het dat je er nu doorheen zou mogen varen ?

Uit de link windopzee.nl/onderwerpen/wind-.../meervoudig-gebruik/ (uit het door jou gequote bericht)
Windparken Luchterduinen, Egmond aan Zee, prinses Amalia en Gemini

In de parken Luchterduinen (LUD), Offshore Windpark Egmond aan Zee (OWEZ) en Prinses Amalia Windpark (PAWP) is doorvaart voor schepen tot 24 meter toegestaan. Om gevolgen van eerdergenoemde risico’s te voorkomen, stelt de Rijksoverheid voorwaarden aan de doorvaart (zie kader hieronder).
Overtreding van deze voorwaarden – of de ongeoorloofde betreding van een windpark – is een strafbaar feit en wordt als zodanig behandeld. Wie de regels niet naleeft, riskeert een geldboete. De Kustwacht controleert op de naleving van deze regels.

In deze windparken is medegebruik wel mogelijk, maar vanwege de beperkte ruimte gaat het hier om kleinschalige proefprojecten, zoals een proef met het vissen met korven en kubben op krabben en kreeften in Prinses Amalia Windpark. Sportvissen met een hengel is ook toegestaan. Het is hierbij verplicht om met boot en hengelgerei minimaal 50 meter afstand te houden tot turbines (dit geldt ook voor voorwerpen vanaf het vaartuig, zoals lijnen, dobbers en haken) en 500 meter tot een transformatorplatform. Kijk voor meer informatie op het Noordzeeloket.(opent in nieuw venster) (verwijst naar een andere website)

Gemini

In de Gemini-windparken zijn doorvaart en medegebruik vooralsnog niet mogelijk, doordat er tot op heden geen goede handhaving mogelijk is.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Laatst bewerkt: 07 mrt 2024 16:22 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 07 mrt 2024 16:22 #1545287

www.noordzeeloket.nl/publish/p...-windparken-v2_1.pdf
Amalia mag je overdag doorheen varen zie linkje, en nog eentje.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl