Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Noord of Zuid?

Noord of Zuid? 07 jan 2015 16:28 #585272

roozeboos schreef :
misschien omdat ze steeds bloot rondloopt? ;) ;)

Zo kan ik ook wel rondje dobberen en vooral rietzeilen
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 16:40 #585274

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17601
Geloof niet dat ik goed kan kiezen. Vorig jaar rondje Schotland maar dit jaar staan de Azoren op het wensenlijstje. Als het maar nat en zout is. Med lijkt me echter nix. Ben er nooit met de boot geweest maar voor mijn idee mist daar het zeilgevoel. Verder voortdurend zoeken naar schaduw. Grieken zeggen tegen elkaar niet voor niets op een warme dag, "Slecht weer vandaag hè."
Fake it till you make it
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 17:13 #585281

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
3Noreen schreef :
Geloof niet dat ik goed kan kiezen. Vorig jaar rondje Schotland maar dit jaar staan de Azoren op het wensenlijstje. Als het maar nat en zout is. Med lijkt me echter nix. Ben er nooit met de boot geweest maar voor mijn idee mist daar het zeilgevoel. Verder voortdurend zoeken naar schaduw. Grieken zeggen tegen elkaar niet voor niets op een warme dag, "Slecht weer vandaag hè."
De Med is prachtig.. Blauwe zee, baaitjes, terrasjes, alles erop en eraan.

Maar ik heb daar inderdaad vooral motorende zeilboten gezien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 18:02 #585299

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
Daarom ging ik in april. Nog aangename temperaturen, meestal wel nog wind, nog geen drukte, goedkopere huur. Alleen vind ik het water meestal nog aan de koude kant voor het zwemmen. Dat ging in Noorwegen uitstekend.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 20:35 #585334

wilweg schreef :
3Noreen schreef :
Geloof niet dat ik goed kan kiezen. Vorig jaar rondje Schotland maar dit jaar staan de Azoren op het wensenlijstje. Als het maar nat en zout is. Med lijkt me echter nix. Ben er nooit met de boot geweest maar voor mijn idee mist daar het zeilgevoel. Verder voortdurend zoeken naar schaduw. Grieken zeggen tegen elkaar niet voor niets op een warme dag, "Slecht weer vandaag hè."
De Med is prachtig.. Blauwe zee, baaitjes, terrasjes, alles erop en eraan.

Maar ik heb daar inderdaad vooral motorende zeilboten gezien.

Klopt deels, de Med kan ook erg verraderlijk anders worden. Veelvuldig verandert de wind van een zwakke 3 Bf in een dikke 7 Bf in een heel kort tijdsbestek
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 21:13 #585349

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3999
[/quote]

Klopt deels, de Med kan ook erg verraderlijk anders worden. Veelvuldig verandert de wind van een zwakke 3 Bf in een dikke 7 Bf in een heel kort tijdsbestek[/quote]

en is de Noorse fjorden niet anders hoor ! :ohmy: :ohmy:
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 07 jan 2015 21:22 #585352

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
3Noreen schreef :
Geloof niet dat ik goed kan kiezen. Vorig jaar rondje Schotland maar dit jaar staan de Azoren op het wensenlijstje. Als het maar nat en zout is. Med lijkt me echter nix. Ben er nooit met de boot geweest maar voor mijn idee mist daar het zeilgevoel. Verder voortdurend zoeken naar schaduw. Grieken zeggen tegen elkaar niet voor niets op een warme dag, "Slecht weer vandaag hè."

Azoren is wel zuidelijker, maar nauwelijks warmer dan een mooie zomer in Schotland, zeker niet als je een beetje hoger de heuvels plus berg opgaat.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 24 jan 2015 05:47 #589959

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik kwam een mooie blog tegen van een Noor die op Jan Mayen woont. Lekker ver noord.
translate.googleusercontent.co...Hr4fFJ3GTTqvhthOUADA
Laatst bewerkt: 24 jan 2015 05:53 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 24 jan 2015 06:14 #589960

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Diezelfde Noor zat in 2012 op Bereneiland, ook fijne blog daarvan: translate.googleusercontent.co...KgwboQ6J9jYADRNPwwyA
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 24 jan 2015 10:55 #589993

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
:) Ik krijg het altijd bijzonder warm van die koude gebieden.

Grappig dat google-translate....Totusenmeterstopper :P

Vinni
Laatst bewerkt: 24 jan 2015 10:56 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noord of Zuid? 24 jan 2015 18:53 #590101

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Woe, prachtig!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl