3Noreen schreef :
Uit Bestemmingsplan Nijmegen Ruimte voor de Waal bekrachtigd door B&W nijmegen. Naar mijn idee toch iets meer dan artist impressions.
Watersport en passantenhaven
De nevengeul is geschikt voor waterrecreatie en watersport. Aan de noordoever van de nevengeul, nabij de Waalbrug, wordt een passantenhaven voor maximaal 150 ligplaatsen mogelijk gemaakt. De verschillende bruggen over de nevengeul hebben een voldoende doorvaarhoogte om het vaarverkeer op de nevengeul niet te hinderen.
De drempel
De drempel ligt op het tracé van de deels afgegraven dijk en is overstroombaar. In de drempel zit op verschillende hoogten een aantal kleine doorlaten. Deze maken het mogelijk dat er altijd wat Waalwater door de drempel stroomt, waardoor het water van de nevengeul ververst wordt. De vormgeving van de drempel dient gezien te worden in de traditie van de ingenieurskunst van kleine waterstaatkundige werken met liefde voor detail.
Ha 3Noreen, dat laatste is niet helemaal gelukt lijkt me. De liefde voor detail lijkt een beetje zoek.
Maar je maakt me wel blij met deze quotes, ik was er al naar op zoek maar wist niet waar ik ze gelezen had. Dat laatste was namelijk de reden dat we gestart zijn met die lobby om er een bevaarbare wildwater speelplek van te maken.... En daarmee meteen het veiligheidsprobleem te tackelen.