Herman Hartman schreef :
Gaa we je nu ook zien zeilen op de Oosterschelde?
Op den duur wel.
Er zijn nog wat problemen met de zeil installatie die opgelost moeten worden. De, volgens makelaar en het keurmeester rapport, (professioneel geplaatste) nieuwe masten en tuigage blijken niet nieuw te zijn (volgens de rekening die bij al de papieren zat die ik na de verkoop kreeg), de verstaging is nogal twijfelachtig gemonteerd en er ontbreekt het nodige zoals een lier op de mast en neerhouders.
Eigenwijs, die me geholpen heeft, heeft met de losse onderdelen die aan board lagen toen zelf wat opgebouwd zodat we konden gaan zeilen. Dat bleef beperkt tot de fok want het grootzeil wilde niet omhoog (lier en wazig half vergaan touwtje wat vast zat in de gleuf waar het grootzeil voorlijk door moest.) Toen viel de motor uit en zijn we op de fok verder gevaren. Ik weet nog niet hoe ik dat op moet lossen.
Dat was niet het enige, er zou ook een inverter inzitten (het bedieningspaneel zit er wel) maar die ontbreekt, net zoals het in het keuring rapport en brochure vermelde kompas.
Oh, en iemand van de werf heeft de waterpomp handel van de pomp om de gootsteen leeg te pompen, afgebroken zonder dat te melden (hij was zaterdag nog goed maar toen ik maandag aan board ging net na het te water laten, lag hij los op de aanrecht en was de houder in de pomp afgebroken. Op zo'n manier dat de handel er op geen enkele manier in bleef zitten dus die was daarvoor 100% zeker nog heel. Verbaasd me niets gezien de klantvriendelijkheid en behulpzaamheid van de werf. (waarschijnlijk gevalletje van, als de baas op vakantie is dansen de ratten op tafel)
Ik ga nu eerst aan de gang om alles goed na te kijken en in kaart te brengen (electra, brandstof), er moet een boiler in, een douchebak, kaartplotter/GPS, compas en een relingnet voor de hond. Later nog zonnenpanelen. De voorcabine wordt electronica werkplaats en ipv de linker kajuitbank komt er een computer/administratie tafel. Dat wil ik allemaal voor de winter klaar hebben.