De regels voor Pleziervaart (private yachts) zoals aangehaald zijn hetzelfde voor Engelse en NL schepen, het zijn internationaal geldende regels.
Nationaal zijn er (nog) wel verschillen voor commerciƫle zee(zeil)vaart met jachten in nationale wetgeving, maar TS is niet beoogd commercieel.
LY code is inderdaad niet van toepassing en daar refereerde ik dan ook niet aan, maar het overzicht kan voor leken wellicht onduidelijk zijn.
Maar register Holland zal TS de mogelijkheden en onmogelijkheden wel kunnen toelichten, zowel voor zeevaart als voor binnenvaart.
WADnWIND schreef :
Blue Loeks Marine schreef :
Er is inderdaad een verschil tussen regelgeving voor Binnenwateren en zeevaart. Zeevaart mag op binnenwater komen, regelgeving is nog niet uitgewerkt tot op heden, voor zover mij bekend. Vandaar advies om eens met RH te praten over de te verwachtte ontwikkelingen.
Verder geeft deze link een aardig inzicht in de internationale regelgeving, zolang je niet commercieel vaart valt het nog wel mee.
Let wel er kunnen lokaal en nationaal aanvullende eisen gesteld worden.
www.mantamaritime.com/downloads/compliance_chart.pdf
Deze Engelse links hebben niet zo veel zin voor de Nederlandse situatie. Tenslotte hebben wij nationale regels op zee, weliswaar ter discussie, maar ze gelden nog steeds. De Engelse regelgeving of solas staat daar (nog) ver van weg.
Ik denk dat je op geen enkele manier hieraan moet refereren in de NL situatie
- Het gaat om binnenvaart
- NL heeft eigen nationale "zee regels" voor zeilschepen.
Er geldt hier totaal geen Large Yacht Code-3, schept alleen maar verwarring.
RH is het beste aanknopingspunt in dit geval. je kan vragen naar Wim Valk of Hinko