Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za juni 08 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2019
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 10 nov 2015 22:32 #680972

You're welcome ;)
Ik heb de inhoudelijke reactie over de kwestie maar even niet gekopieerd. Ik ben gelukkig geen varende rechter. :laugh: Maar er zit zeker een andere kant aan...
When you come to a point where you have no need to impress anybody, your freedom will begin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 10 nov 2015 22:49 #680976

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 798
Dank je wel, bertilbeumer, zo is dit draadje weer een beetje in evenwicht.

bertilbeumer schreef :
Maar er zit zeker een andere kant aan...


Inderdaad, en die mis je meestal als je op een forum post om je eigen verhaal te doen. Zoals al vaker gebleken is op dit forum ;)

Blijft natuurlijk wel erg vervelend als je ergens iets koopt en dan heel lang moet wachten, maar heb de site eens bekeken en alle info staat er duidelijk genoeg. Dat was TS er even vergeten bij te zetten in zijn openingspost :woohoo: waardoor ik, en ik neem aan meedere mensen, uit gingen van een reguliere watersportwinkel die aan particulieren levert.
Laatst bewerkt: 10 nov 2015 22:50 door Espiritu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 10 nov 2015 23:19 #680982

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2390
Mooi, wederhoor dankzij een bezorgd forumlid.

De leverancier geeft aan dat watersporters niet tot zijn doelgroep behoren en dus niet vlot geleverd krijgen. Dat lijkt me heel nuttige informatie voor Zeilersforum leden.

bertilbeumer schreef :
Ik heb de inhoudelijke reactie over de kwestie maar even niet gekopieerd. Ik ben gelukkig geen varende rechter. :laugh: Maar er zit zeker een andere kant aan...

Nu doe je hetzelfde als wat je TS verweet...
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 10 nov 2015 23:26 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 10 nov 2015 23:43 #680984

  • mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 839
Wat een reacties.

Nogmaals, ik ben er niet op uit om het bedrijf te beschadigen. Alleen de waarschuwing dat een bestelling mogelijk niet geleverd wordt. Ik bestel heel erg veel via het internet maar zoiets nog niet meegemaakt. Zelfs niet via marktplaats.
Ik vind het overigens hoogste merkwaardig dat er zo snel een reactie is gekomen van meneer André.
Bij mij zijn er diverse telefoontjes, een mail, en sms berichten onbeantwoord gebleven.

Ik heb inderdaad getwijfeld of ik dit topic wel zou startten. Maar mijn conclusie dat dit bedrijf niet zijn afspraken nakomt en mij niet informeert blijft staan en daar wil ik anderen voor behoeden.

Verder lees ik geen enkel argument van meneer André wat het gedrag rechtvaardigt.
Over de betaling: De klant kan alleen via het bedrijf geld terug vorderen, niet via het betaalsysteem.
Laatst bewerkt: 11 nov 2015 00:00 door mjanssen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 01:07 #680990

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 798
mjanssen schreef :
Alleen de waarschuwing dat een bestelling mogelijk niet geleverd wordt. Ik bestel heel erg veel via het internet maar zoiets nog niet meegemaakt. Zelfs niet via marktplaats.
//
Verder lees ik geen enkel argument van meneer André wat het gedrag rechtvaardigt.

Met betrekking tot je laatste opmerking:

bertilbeumer schreef :
Ik heb de inhoudelijke reactie over de kwestie maar even niet gekopieerd. Ik ben gelukkig geen varende rechter.

Zal daar wel door komen, lijkt me :woohoo:

Wat was, als ik vragen mag, de reden om te bestellen bij een winkel die zich eigenlijk puur op de beroepsvaart richt? Op de site staat al duidelijk aangegeven dat die klanten voorrang krijgen, en ik lees niks over levertermijnen aan watersporters die er (toch) bestellen.

Wellicht moet je gewoon even geduld hebben omdat je iets bestelde dat niet op voorraad is of tot je, na de beroepsvaart, aan de beurt bent met jouw bestelling?
Laatst bewerkt: 11 nov 2015 01:08 door Espiritu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 06:56 #680993

  • TonMitz
  • TonMitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3755
alles goed en wel
al is de beste man te goeder trouw
5 weken? kom op zeg!
ik heb 2x wat lastige dingetjes bij Dekker watersport gekocht
Dekker moest ze ook bestellen
beide keren werd het keurig na 5 werkdagen bezorgd
ton mitz
bootnaam Mitz, the half-fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 06:58 #680995

  • Borg
  • Borg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 314
Eén en ander doet niets af aan het feit dat de leverancier tekort schiet in de informatievoorziening richting de klant. Indien de communicatie op orde zou zijn geweest/gebleven zou dit topic niet hebben bestaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 07:13 #680997

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4921
en daar gaat het om. communicatie is alles in dit soort zaken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 07:36 #681002

HPV schreef :
en daar gaat het om. communicatie is alles in dit soort zaken.

Juist. En dat doe je niet via een forum, maar rechtstreeks.
Het had mjansen gesierd als hij zijn foute actie had erkend in plaats van te proberen geen gezichtsverlies te lijden voor een kleine duizend ZF-ers.
When you come to a point where you have no need to impress anybody, your freedom will begin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 08:25 #681007

Bertilbeumer, mag ik je erop wijzen dat het topic eigenlijk pas een onprettige wending kreeg toen jij je ermee ging bemoeien. Daarvoor was er slechts een waarschuwing gegeven en was er nog geen overdreven negatief woord gevallen. Jij gaf daar een stevige zwengel aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 08:27 #681008

Duidelijk een voorbeeld van een ondernemer die teveel hooi op zijn vork neemt,
en prioriteiten moeten stellen richting binnenvaart.
Zou met het leveren aan particulieren stoppen, dat zijn nogal verwende klanten.
Pipo koeien
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 09:14 #681025

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2390
bertilbeumer schreef :
HPV schreef :
en daar gaat het om. communicatie is alles in dit soort zaken.

Juist. En dat doe je niet via een forum, maar rechtstreeks.
Het had mjansen gesierd als hij zijn foute actie had erkend in plaats van te proberen geen gezichtsverlies te lijden voor een kleine duizend ZF-ers.

Ik denk dat dat gezichtsverlies wel meevalt. Vijf weken wachten zonder iets terug te horen van een leverancier vinden de meesten hier denk ik niet normaal. Ook niet als je op je website vermeldt dat beroepsvaart voorrang krijgt bij uitlevering.

Heb je TS zelf ook gesproken? Jammer dat je in je uitlatingen over TS hier op het forum niet dezelfde terughoudendheid betracht als die je bepleit voor berichtgeving over leveranciers...

Kapiteinmomo schreef :
Duidelijk een voorbeeld van een ondernemer die teveel hooi op zijn vork neemt,
en prioriteiten moeten stellen richting binnenvaart.
Zou met het leveren aan particulieren stoppen, dat zijn nogal verwende klanten.

Daar heeft het inderdaad alle schijn van. Omdat de leverancier blijkbaar ook nog aan watersporters wil leveren lijkt de waarschuwing van TS over de lange levertijden mij zeker nuttig.

Ik hoop dat TS nog laat weten of en wanneer zijn spullen uiteindelijk geleverd worden.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 11 nov 2015 09:21 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 09:30 #681029

Voorlopig is de toestand:

- wel betaald
- 5 weken gewacht maar geen levering
- geen fatsoenlijk contact tussen webshop en koper
- geen directe uitleg van de webshop hier op ZF
- alleen een uitleg via een ZFer, waarvan we ook maar moeten afwachten wat dat waard is.

Niet kopen daar, maar dat was ik toch al niet van plan.....

En aanbetalen: nooit, nergens. Ik leg altijd even uit dat ik niet in de financiering van het MKB zit. Nooit een probleem, want er is geen leverancier die je order zal weigeren als je niet wil aanbetalen.
"Oh no, the golden shower must have shorted out his master circuit" FZ, Joe's Garage
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 09:39 #681031

Baasklusje schreef :

En aanbetalen: nooit, nergens. Ik leg altijd even uit dat ik niet in de financiering van het MKB zit. Nooit een probleem, want er is geen leverancier die je order zal weigeren als je niet wil aanbetalen.

Dan heb je zeker wel hele mooie blauwe ogen, ik krijg m,n spullen echt niet zonder vooraf te betalen..
Pipo koeien
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:11 #681041

DutchyMarkII schreef :
Bertilbeumer, mag ik je erop wijzen dat het topic eigenlijk pas een onprettige wending kreeg toen jij je ermee ging bemoeien. Daarvoor was er slechts een waarschuwing gegeven en was er nog geen overdreven negatief woord gevallen. Jij gaf daar een stevige zwengel aan.

Het is maar wat je als onprettig definieert. Ik vind het "onprettig" (nee: ronduit lomp) als je op een publiek toegankelijke site iemand aan de schandpaal nagelt, terwijl je zelf niet alle details aangeeft, je de andere partij niet in de gelegenheid stelt zich te verweren en je tenslotte ook nog doet alsof je zelf geen blaam treft. Ik constateer vervolgens dat veel reacties getuigen van een te snelle conclusie en dat de veroorzaker van al dit geweld niet de moeite neemt om de andere partij te rehabiliteren.

Per saldo vind ik het onjuist en wel erg gemakkelijk om iemand publiekelijk te schande te maken en de consequenties daarvan hoor je vooraf te moeten afwegen.

@baasklusje: ik heb van de leverancier begrepen dat je eerste en derde conclusie niet juist zijn. De laatste vind ik totaal onzinnig.
When you come to a point where you have no need to impress anybody, your freedom will begin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:21 #681042

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5121
bertilbeumer schreef :
DutchyMarkII schreef :
Bertilbeumer, mag ik je erop wijzen dat het topic eigenlijk pas een onprettige wending kreeg toen jij je ermee ging bemoeien. Daarvoor was er slechts een waarschuwing gegeven en was er nog geen overdreven negatief woord gevallen. Jij gaf daar een stevige zwengel aan.

Het is maar wat je als onprettig definieert. Ik vind het "onprettig" (nee: ronduit lomp) als je op een publiek toegankelijke site iemand aan de schandpaal nagelt, terwijl je zelf niet alle details aangeeft, je de andere partij niet in de gelegenheid stelt zich te verweren en je tenslotte ook nog doet alsof je zelf geen blaam treft. Ik constateer vervolgens dat veel reacties getuigen van een te snelle conclusie en dat de veroorzaker van al dit geweld niet de moeite neemt om de andere partij te rehabiliteren.

Per saldo vind ik het onjuist en wel erg gemakkelijk om iemand publiekelijk te schande te maken en de consequenties daarvan hoor je vooraf te moeten afwegen.

@baasklusje: ik heb van de leverancier begrepen dat je eerste en derde conclusie niet juist zijn. De laatste vind ik totaal onzinnig.

Nu vind ik dat jij je schuldig maakt aan anderen aan de schandpaal te nagelen.
Zoals eerder al vermeld na 5 weken nog geen duidelijke communicatie, en dat melden op het ZF is iets anders dan iemand aan de schandpaal nagelen.
Ik krijg hier toch echt de indruk dat er bij jou meer dan alleen een rechtvaardigheidsgevoel ten opzichte van de webshop speelt.
Iemand die iets besteld bij een webshop, zelfs al is hij geen primaire klant, heeft recht op duidelijkheid en die is bij deze webshop blijkbaar niet (snel) te krijgen.
Duidelijke zaak, geen webshop om bij te bestellen als watersporter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:25 #681043

  • mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 839

Het is maar wat je als onprettig definieert. Ik vind het "onprettig" (nee: ronduit lomp) als je op een publiek toegankelijke site iemand aan de schandpaal nagelt, terwijl je zelf niet alle details aangeeft, je de andere partij niet in de gelegenheid stelt zich te verweren en je tenslotte ook nog doet alsof je zelf geen blaam treft. Ik constateer vervolgens dat veel reacties getuigen van een te snelle conclusie en dat de veroorzaker van al dit geweld niet de moeite neemt om de andere partij te rehabiliteren.

Per saldo vind ik het onjuist en wel erg gemakkelijk om iemand publiekelijk te schande te maken en de consequenties daarvan hoor je vooraf te moeten afwegen.

@baasklusje: ik heb van de leverancier begrepen dat je eerste en derde conclusie niet juist zijn. De laatste vind ik totaal onzinnig.

-Het is niet de bedoeling iemand aan de schandpaal te nagelen. Een waarschuwing is wel op zijn plek.
-De feiten: Er is vooraf betaald via Ideal. Het feit dat dat geld niet direct op de rekening van het
bedrijf komt doet daar niets aan af en is een non argument. Ik kan het alleen van het bedrijf terug vorderen.
-De Communicatie is zodanig dat ik de afgelopen 3 weken geen contact heb kunnen krijgen ondanks herhaalde pogingen (bellen en smsen). Daarvoor heeft het ook twee weken geduurd voor er contact was. Mijn mail van gisteren is ook onbeantwoord gebleven ondanks de eigenaar wel met Bertilbeuner in gesprek gaat wat ik hoogst merkwaardig vind.
-Ik snap sowieso niet waarom het bedrijf met Bertilbeumer in detail over deze zaak in gesprek gaat.
Deze mag het bedrijf niet aan derden verstrekken.
-Ik beschouw mijn bestelling als verloren al laat ik het er niet bij zitten. Dus nogmaals, daar is een waarschuwing op zijn plek.
Laatst bewerkt: 11 nov 2015 11:27 door mjanssen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:35 #681045

mjanssen schreef :
Mijn mail van gisteren is ook onbeantwoord gebleven ondanks de eigenaar wel met Bertilbeuner in gesprek gaat wat ik hoogst merkwaardig vind.

Dat is inderdaad wel heel erg vreemd, komt over als paniekvoetbal en een webverkoper welke het overzicht een beetje kwijt is :dry:
Pipo koeien
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:41 #681047

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3168
als er een mogelijkheid is tot betaling via paypall ben je beschermd qua aankoop.
dufourt7.blogspot.nl

When you live on a really open maner, then the newnes never stops.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:43 #681052

@Tony: je indruk is juist, er speelt meer dan gevoel voor rechtvaardigheid naar deze webshop (waarvan ik overigens nog nooit eerder had gehoord).
Ik heb ook helemaal niet de behoefte om me inhoudelijk met dte kwestie te bemoeien, maar sommige reacties dagen daartoe uit.

Waar het mij om gaat is dat het wel erg gemakkelijk is om een bedrijf of persoon met naam en toenaam negatief op internet te plaatsen, als je zelf niet eerst alle feiten op een rij zet. Ik vind het ook een beetje in de categorie zitten van :"juf, hij zegt stommerd tegen mij". Of de politie erbij halen als je ruzie met je buurman hebt. Soort van steun zoeken om je eigen rug recht te krijgen.

Maar weet je? Zoek het maar lekker uit met de meningen, ik heb mijn punt wel gemaakt.
When you come to a point where you have no need to impress anybody, your freedom will begin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:43 #681053

  • roozeboos
  • roozeboos's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 16472
wat een vervelend draadje dit. ZF onwaardig :(
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
En sponsor alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 11:51 #681055

achja ik zit ook al 8 weken te wachten op iets wat ik besteld heb
heb ik dan wel besteld uit china
komt waarschijnlijk met de roeiboot aan :lol:



ps de verkoper is goed te bereiken is er iemand die chinees kent???? :sick:
Laatst bewerkt: 11 nov 2015 11:53 door pascal1973.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 12:13 #681060

Tony2920 schreef :
bertilbeumer schreef :
DutchyMarkII schreef :
Bertilbeumer, mag ik je erop wijzen dat het topic eigenlijk pas een onprettige wending kreeg toen jij je ermee ging bemoeien. Daarvoor was er slechts een waarschuwing gegeven en was er nog geen overdreven negatief woord gevallen. Jij gaf daar een stevige zwengel aan.

Het is maar wat je als onprettig definieert. Ik vind het "onprettig" (nee: ronduit lomp) als je op een publiek toegankelijke site iemand aan de schandpaal nagelt, terwijl je zelf niet alle details aangeeft, je de andere partij niet in de gelegenheid stelt zich te verweren en je tenslotte ook nog doet alsof je zelf geen blaam treft. Ik constateer vervolgens dat veel reacties getuigen van een te snelle conclusie en dat de veroorzaker van al dit geweld niet de moeite neemt om de andere partij te rehabiliteren.

Per saldo vind ik het onjuist en wel erg gemakkelijk om iemand publiekelijk te schande te maken en de consequenties daarvan hoor je vooraf te moeten afwegen.

@baasklusje: ik heb van de leverancier begrepen dat je eerste en derde conclusie niet juist zijn. De laatste vind ik totaal onzinnig.

Nu vind ik dat jij...........
Ik krijg hier toch echt de indruk dat er bij jou.........

Wat doen we, een zak chips en een biertje erbij en eens kijken hoe deze draad zich ontwikkeld, of een slotje erop?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 13:03 #681073

Dik slot (en verwijderen) heeft mijn voorkeur ;)
When you come to a point where you have no need to impress anybody, your freedom will begin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen gehoor na bestelling allesvooruwschip.nl 11 nov 2015 13:05 #681074

bertilbeumer schreef :
Dik slot (en verwijderen) heeft mijn voorkeur ;)

Waarom nou, dan kan niemand jouw goede daden meer nalezen ;-)
"Oh no, the golden shower must have shorted out his master circuit" FZ, Joe's Garage
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl