Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Veiligheid of bedrog?

Re: Veiligheid of bedrog? 18 aug 2009 21:25 #83486

  • werner
  • werner's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
nou Stoffel,
dit jaar schrok ik op de boot, wat gebeurde...
liep wat te vlot langs de stagen, en op eens pschchttt..wat gebeurd er nou, het vest was opgeblazen.

het kordje, handmatig trekken, verdraaide zich om het stag, en het was gebeurt. je hoef er dus niet per ze het water mee in, om te testen.

alle 2 jaar laat ik de westen in de winkel kontroleeren, of alles nog goed is, patronen,tabletten,...
Werner


Wie sturen kan,
zeilt bij elke wind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Veiligheid of bedrog? 18 aug 2009 21:49 #83489

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Ergens kan ik me niet voorstellen dat de vesten an sich niet doen waar ze voor bedoeld zijn, namelijk het op de rug draaien (hoeveel Nnen er in het vest zitten laat ik even in het midden).
ALS de gedragen kleding zo'n grote invloed heeft op de werking van een vest, dan verwacht ik van fabrikanten in ieder geval:
- dat ze aangeven met welke kleding ze dit vest getest hebben
- en dat ze aangeven hoe die kleding gedragen werd (blijkbaar maakt het nogal uit of je je manchetten dicht hebt gezet enzo)

Als bonus doe ik er voor de fabrikanten een tip bij: maak nou een combinatie van vest en kleding die zich bewezen heeft! Kan je ook leuk met passende kleurtjes spelen enzo, helemaal top natuurlijk, maar het belangrijkste is: de consument kan er dan op vertrouwen dat het geheel doet wat het hoort te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Veiligheid of bedrog? 21 aug 2009 09:57 #83869

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
ZOjuist heb ik bericht ontvangen van Secumar naar aanleiding van mijn prikbordvraag.
Geachte heer Slob,

Gezien de complexiteit van uw vraag hebben wij besloten u 1 op 1 via de Mail te beantwoorden.


Reddingvesten zijn producten die de kans tot verdrinken beperken net zoals een veiligheidsgordel in uw auto of een veiligheids helm.

Reddingvesten worden per model type goedgekeurd volgens nu EN 12402-2 of 3 ( vroeger EN 396 of 399 ). Hierbij constateert een college van deskundigen of dit type reddingvest voldoet. Hierbij is ook een etst van 5 testpersonen die te water gaan met het reddingvest.

Om een goede doorsnee van de testpersonen zijn de lengte/ gewichten in de norm vastgelegd.

Natuurlijk is een reddingvest een confectie product dat aan de doorsnee persoon moet voldoen. Opsluiting van lucht in de kleding is meestal een beperking van de keercapaciteit omdat bij een val met het gezicht te water deze luchtbel tussen de schouderbladen op de verkeerde plek zit. Doordat de kleding steeds meer lucht en waterdicht is neemt dit probleem toe.

In de ’60-er jaren waren de SECUMAR opblaasbare reddingvesten slechts 6 liter ( 60 N)

In de ’70-er jaren waren de SECUMAR opblaasbare reddingvesten slechts 8 liter ( 80 N)

In de ’75-er jaren waren de SECUMAR opblaasbare reddingvesten al 10 liter ( 100 N)

In de ’80-er jaren waren de SECUMAR opblaasbare reddingvesten al 15liter ( 150 N)

Maar reeds vanaf 1985 had SECUMAR in zijn verkoop programma een reddingvest van meer dan 30 liter ( 300 N) het model 40 SL voor dragers van zeer zware zeilkleding.

Vooral bij het dragen van overlevingskleding bleek ook deze grote reddingvesten slecht te keren zodat de ontwikkelingsafdeling van SECUMAR een verhoging van de keer capaciteit gezocht heeft in de 3e dimensie onder het mom dat de krachten verder van het lichaam groter worden bij hetzelfde volume.

Omdat elk persoon op een originele omvang heeft samen met vele soorten/merken kleding blijft ons door de wet vastgestelde informatie op de verkoopverpakking:

Reddingvesten reduceren de kans de kans tot verdrinken.

Zij geven echter geen reddinggarantie

Natuurlijk kunnen wij u geen 100 % antwoord geven op uw complexe vraag maar voor ieder merk reddingvest blijven er mogelijkheden dat het bij de ene test niet draait en bij de volgende test weer wel.

Wij kunnen echter nooit spreken van 1 plus 1 is twee.

Helaas ben ik volgende week met vakantie maar ik wil gaarne met u over dit probleem verder aan de hand van testgegevens verder met u discussiƫren maar het absolute antwoord kan ook ik niet geven.

Mvrgr

SECUMAR benelux bv
Ad Rozendaal

Ik heb hierna een reply gestuurd waarin ik dhr Rozendaal uitnodig om deel te nemen aan deze discussie op zeilersforum.

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Veiligheid of bedrog? 21 aug 2009 13:51 #83920

  • werner
  • werner's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
ter kennis aan de forumleden,

kreeg net een email van ...Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

vond dat het email een raar bijsmaakje had.

hebben anderen er ook last van gehad??

graag reaktie
Werner


Wie sturen kan,
zeilt bij elke wind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Veiligheid of bedrog? 21 aug 2009 13:57 #83923

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
ehm, ik heb niets geks ontvangen. Waar ging het mailtje over?

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Veiligheid of bedrog? 21 aug 2009 14:34 #83935

  • werner
  • werner's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
trottie,
heb je een pb gestuurd
Werner


Wie sturen kan,
zeilt bij elke wind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl