Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: waarom niet één accu bank?

Re:waarom niet één accu bank? 17 sept 2010 16:56 #149691

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurt als je de sense-kabel aan de lichtaccu ipv aan de startaccu knoopt. 10 minuutjes werk en verder 0 kosten. Is volgens mij ook meer gebruikelijk, zelfs op de Bav's zit ie aan de lichtaccu's...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waarom niet één accu bank? 17 sept 2010 17:31 #149699

  • TonDini
  • TonDini's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2493
lijkt dit niet de oplossing

Het Amerikaanse Hyperion beweert een kerncentrale ter grootte van een badkuip te kunnen bouwen. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waarom niet één accu bank? 17 sept 2010 22:33 #149733

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3400
Als het een zitbad is stel ik een inkoopaktie voor.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waarom niet één accu bank? 18 sept 2010 05:55 #149743

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9946
Dat wordt dan ook een mooie boel allemaal kerncentrales welke op het ijsselmeer tussen de windmolens door varen. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waarom niet één accu bank? 18 sept 2010 09:50 #149760

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
tondini schrijft:
lijkt dit niet de oplossing

Het Amerikaanse Hyperion beweert een kerncentrale ter grootte van een badkuip te kunnen bouwen. :)
Wel een Amerikaans formaat badkuip dan natuurlijk...



:P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waarom niet één accu bank? 18 sept 2010 09:54 #149761

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
FMJ schrijft:
Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurt als je de sense-kabel aan de lichtaccu ipv aan de startaccu knoopt. 10 minuutjes werk en verder 0 kosten. Is volgens mij ook meer gebruikelijk, zelfs op de Bav's zit ie aan de lichtaccu's...
Als er een losse sense draad IS dan kun je aan dat soort dingen gaan denken inderdaad. O.a. mijn dynamo heeft die luxe echter niet.

En wat als er een diode tussen zit zodanig dat de startaccu 0.6 volt hoger uitkomt, zoals bij Zonsnel. Dan kook je de startaccu over. Niet alleen slecht voor de accu zelf, maar er ontstaat ook nog knalgas bij. Niet doen dus.

Je moet dus allereerst af van dat permanente spanningsverschil tussen de twee. Dat is de enige goeie manier om de laadspanning op de lichtaccu te verhogen.
Laatst bewerkt: 18 sept 2010 09:55 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.272 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl