Henkvd schrijft: Kort gezegd gewoon uitgefikt door een ontwerp foutje.
Gelet op de discussie op dit forum
www.ybw.com/forums/showthread....t=265748#post2862882
denk ik dat Henk gelijk heeft.
Dat is ook wat ik telefonisch met CS van Nasa heb gemeld, om reden waarom ik vind dat het wel degelijk onder garantie dient te vallen.
Ik heb verder wat gesnuffeld in de garantieregels van de UK.
Consumenten worden daar o.a. geadviseerd om mbt retourzendingen vooraf afspraken te maken over de verzendkosten.
Met CS van Nasa heb ik het daarover ook gehad. De goede man probeerde mij uit te leggen dat de verzendkosten van £ 18,40 via UPS normaal is voor posting en package, omdat het geen aanschaf betreft via de webshop.
Op de site van Nasa staat dat verzendkosten binnen Europa £ 8.40 bedragen. Na enig aandringen gaf de man aan dat er een alternatief mogelijk is door de lamp per airmail te versturen voor £ 3.88.
Als ik per email zou verklaren dat ik akkoord ga met versturen zonder verzekering dan zou het aldus worden verstuurd.
Via de creditcard heb ik vooraf deze kosten voldaan en het e.e.a. bevestigd per mail. Bijna per ommegaande mail kreeg ik een JPG plaatje met een pakketje met mijn adres sticker en poststamp van £ 3.88.
Het kan dus wel. Over het zogenaamd zoekraken van pakketjes maak ik me niet zoveel zorgen. Ik verstuur en laat ook veel versturen via de post en heb daar geen negatieve ervaringen mee.
Ik hoop dat Nasa mijn lamp met de nieuwe aangepaste electronica heeft gevuld en dat deze een eventuele nabij blikseminslag overleeft.
Al met al vind ik het jammer dat mijn vertrouwen in het product is geschaad en dat het behoorlijk wat energie kost om het e.e.a. geregeld te krijgen. Ik waardeer wel de bereidwilligheid van CS van Nasa om positief mee te denken in oplossingen.
Paul