Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Case-study & Howto: Boord-PC / tablet combo

Re: Case-study & Howto: Boord-PC / tablet combo 23 sept 2013 15:15 #441418

  • roelb
  • roelb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1056
hypervisor schreef :
maar wat is er mis met een fannetje voor wat airflow?
60 tot 120mA is in mijn situatie 10 tot 20% extra verbruik. Dat vind ik niet te verwaarlozen. Ik probeer het zo zuinig mogelijk te krijgen, een fan is dan mijns inziens nodeloos.
de hoogte wordt totaal dus niet hoger als een standaard atx achterplaatje, oftewel max 1u, ongeveer 4,5 CM en dan 18x18 cm, want bordje is 17x17 cm. vind het niet schokkend.

Plus de hoogte van een PCI express uitbreidingskaart als je er iets wilt stoppen, je hebt geen mini-PCIe. Natuurlijk kan alles via USB of zou je met een 90 graden riser iets kunnen doen. Ik ben erg blij met de 2 mini PCIe sloten op het Intel bord. Daarin ben ik zowel de storage als de wireless/bluetooth kaart kwijt. en het hele ding is in totaal 4 cm hoog, inclusief kastje. Maar ik ben het met je eens, een paar cm meer of minder is op de meeste schepen niet zo'n issue.
dat de cpu/gpu meer verbruikt, tja de prestaties verklaren dat wel, maar het processortje heeft best wel gveel power opties waarmee het echt enorm terug te snoeien is.

Die prestaties vallen best mee hoor. Ik heb wat benchmarks gevonden, en in de meest gunstige die ik heb gevonden presteert die AMD 40% sneller. Maar het verbruik is dus drie keer zo hoog.
msata heb ik ook ervaringen mee, heb een SSD in de vorm van msata in mn laptop, een Micron 64 GB. die is niet echt snel als ik eerlijk ben.

Tja, ik prefereer solid state toch echt boven ouderwetse metalen platen die met 10k RPM ronddraaien met een magneetkopje erboven ;-). Plus dat het enorm veel in energie scheelt. En kom aan, het is een navigatie PC aan boord!

100MB/s random writes en 400MB/s sequential write speed vind ik echt meer dan voldoende. Kom aan, wij hebben nog dure FCAL storage arrays draaien in datacenter omgevingen die dat nog niet eens halen. En het verbruik is 0,5W.
in verhouding met de samsung 2,5 inch 840 evo ssd's die ik op werk in de laptops heb is ie zelfs traag

Dat is dan gewoon een gevalletje "goedkoop is duurkoop". Er is geen verschil tussen mSATA en een 2,5" form factor SATA SSD. Behalve dus de form-factor.
ik geloof best dat een gewone ssd meer verbruikt in de pieken, maar als ie dan ook flink beter presteert zal het elkaar uiteindelijk wel weer compenseren. en op het uiteindelijke verbruik zal het weinig uitmaken

Dat is dus puur merkgerelateerd. Het enige verschil is de form factor. Maar op de een of andere manier lijken de huidige generatie mSATA SSD's wel zuiniger te zijn dan 2,5" form factor SSD's. Don't ask me why.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Case-study & Howto: Boord-PC / tablet combo 13 okt 2013 10:22 #447363

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Interessante lectuur, en inderdaad een boord PC staat ook op het verlanglijstje.
Als ik echter vandaag ga kijken is dit moederbord niet meer beschikbaar,
DN2800MT let op rechts : OUT OF STOCK - NO ETA FOR THIS ITEM
Let wel dit is op de site van MiniBox.com dus misschien is het nog wel op een andere plaats te vinden.
Maar ook op Mini_ITX.com DN2800MT_2de_siteAugust 2013: Limited worldwide availability. We strongly recommend the JNF9C-2600 and JNF9C-2800 as potential alternatives.
lijkt dit moederbord niet meer beschikbaar.
Er worden wel vervangers opgenoemd zoals: DN2800mtm
of JNF9C-2600

Heeft iemand een idee waar ik vooral op moet letten als ik zo een moederbord wil aanschaffen.
Mijn bedoeling is om er Linux op te zetten want van W*****S krijg ik het apezuur.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 13 okt 2013 10:22 door Tony2920. Reden: typfouten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl