Sonador schreef :
Je had ook gewoon normaal kunnen reageren op mijn mening, ipv er een persoonlijke toon aan te geven!
Je weet denk ik wel wat ik bedoelde met "om mij moverende redenen". Je gaat niet altijd even goed om met kritiek en je kan al helemaal niet tegen een grapje, speciaal als dat van mij komt.
Mijn motortje start altijd perfect! Ik zou het prima af kunnen met een lichte accu, maar ik heb juist gekozen voor overcapaciteit, nogmaals, meeste zeilers varen de haven uit, en zetten de motor uit, en zeilen weg. Je accu laad dan niet voldoende bij, tenzij je hem aan een acculader hebt hangen tijdens afwezig zijn. Dat vind een accu niet leuk, daarom heb ik gekozen voor overcapaciteit.
Wat je beschrijft is een gevoel.
De werkelijkheid is, dat als je motor in één keer start, het stroomverbruik daarvan in een paar minuten weer is aangevuld. De gemiddelde alternator heeft een capaciteit die in tientallen ampères wordt uitgedrukt. Die vult dat verbruik razendsnel weer aan.
En als iemand mijn mening vraagt, dan geef ik die gewoon, en verkondig ik dat niet in tegenstelling tot jou als de waarheid, maar als mening.
Als je iets wil bijdragen aan een draadje, dan moet je de vragensteller zo goed mogelijk proberen te adviseren. Je opmerking zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar hij zet TS op het verkeerde been. Als dat door iemand anders gecorrigeerd wordt en je probeert dan toch je gelijk te halen ("mijn punt is"), dan voel ik me geroepen om er alsnog even tussen te komen.
Pedant genoeg?
Behoorlijk. Maar het was niet regelrecht plat schelden, zoals bij je laatste reactie op iets wat ik schreef, dus vooruit maar.