Jurrien, je hebt gelijk wellicht zijn ze niet zo kwetsbaar. Bedankt tip plaatsing laadregelaar. Denk dat ik zoiets dan ook ga doen. Vraag me dan af of ik met de 0.5 van laadregelaar naar accu dan niet gewoon hele dunne accukabels kan plaatsen.
Saefthinghe, bedankt voor de tip van de eeuw. Ik heb inderaad achter in het midden twee lucht happers.
Ga ik dat voorlopig doen. Denk dat het het slimste is om de MC4s in het midden achter te plaatsen. Dus twee kabels van bakboord, twee van stuurbord en in het midden worden het er twee naar beneden door de lucht intake.
RobertWalter, Yep mooi. Ik zag ook al hoe het ging via videos. Vraag me af of de smart versie van de bmv het waard is. Misschien logt die bluetooth wel leuke dingen. Ik heb al een Victron blooth walstroomlader en die geeft best wat info via bluetooth.
Denk dat ik er zo goed als ben mogelijk maak ik er een video over maar niet zeker. Bedankt voor tips dusver.
Oh ja zit nog een beetje met draaddikte. Ik volg nu dit voorbeeld:
van
www.renogy.com/learning-center...XbA58GFyDVrJhKKzkq6m.
Heel minimaal GESCHAT zit ik op 32 feet (10m). En max 10a produceren? Denk ik te moeilijk na? Ik zie bijv solar kabel op rol in de winkel maar die zijn standaard 10 AWG wat dus te oversized is. Dan heb ik volgens specs tussen 18 en 25 meter dat is te veel. Ik weet wel dat te dunne kabel resulteert in hitte en veel resistentie maar een te grote kabel?
Oh weet nog ff niet waar naar te kijken om ampere door kabel te berekenen... Max. vermogensstroom (Impp): 2,94 Ampère per paneel dus keer twee. Laadregelaar rated voor max 10a. Moet ik nou denken aan 6a door de kabel. Moet dit nog even snappen