Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Startlicentie

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 15:28 #375830

Precies. De vraag is dan waarom zou een wedstrijd gevaren moeten worden onder de vlag van de bond? Ik heb het over 90% van de wedstrijden, wat gewoon voor fun is.
Of moet dat wanneer het door een watersportvereniging wordt georganiseerd?

Ik kan me best voorstellen dat een groep jonge enthousiaste zeilers lid worden enzo, en daarmee dan uiteindelijk naar de NK kunnen of nog hoger.

Maar ik ben een ouwe l&l van middelbare leeftijd (lees 49). Als ik eenlosgeslagen genuaschoot naar binnen moet draaien, moet ik daarna al aan het zuurstof...
Wat moet ik daar dan mee?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 15:32 #375835

roozeboos schreef :
Maar ik ben een ouwe l&l van middelbare leeftijd (lees 49). Als ik eenlosgeslagen genuaschoot naar binnen moet draaien, moet ik daarna al aan het zuurstof...
Wat moet ik daar dan mee?

een mix van viagra en epo :evil: :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 15:53 #375843

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5264
Eerst aantrekken en het laatste stukkie draaien! :silly:
Laatst bewerkt: 07 mrt 2013 15:53 door JRomkes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 15:58 #375845

  • master
  • master's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 232
Het Watersportverbond is -de naam zegt het al- een sportbond, vergelijkbaar met de voetbalbond (KNVB). Het watersportverbond is een van de grotere bonden, ik denk zelfs ná de KNVB de grootste.
Dat niet alle leden (water)sporters zijn doet niet zo veel terzake.

Als je lid bent van een voetbalvereniging en zaterdag met een ouwelullen/vriendenteam meedoet in een competitie, ben je lid van de club en dus lid van de KNVB.

Zo zit het ook met het lidmaatschap van het Watersportverbond.

Misschien wordt het voor jou ook tijd om een beetje te gaan sporten als je zo snel aan de zuurstof moet op je 49e. Zeker als je al moeite hebt met een losgeslagen genuaschoot, kun je nagaan wat er gebeurt wanneer-ie aan dat zeil vastzit!!!

(Dat lukt mij zelfs in de FD nog op m'n 55e vanuit de trapeze).

Gr,
Louk FD311
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 16:14 #375851

@Master

Dat je lid bent van het verbond is niet zo'n probleem, maar hoeveel voetballers zijn er lid van de KNVB en moeten daar boven op dan ook nog een licentie aanvragen om aan een voetbal wedstrijd mee te mogen doen? Ik denk geen een, net als voor hocky, schaatsen en wat al niet meer

Ook zijn de kosten van de licentie niet echt het probleem, wel dat je maanden lang tientallen telefoontjes en brieven moet opstellen aan het verbond om nu eindelijk eens dat kl#t@ papiertje (waarvan elk nut ontbreekt!) in je hand te krijgen. Je wilt niet weten hoe vaak ik al in een protest kamer ben geroepen omdat ik niet het paiertje kon tonen terwijl ik dit wel aangevraagd en betaald had, en ook zo op tijd had gedaan. Soms kreeg ik mijn licentie in Oktober alsnog, soms ook helemaal niet.

Ik nam standaard al mijn bankafschrift en een kopie van mijn gespecificeerde telefoon rekening mee, evenals uitgeprinte emails en kopieen van brieven, puur om te bewijzen dat ik aan mijn deel van de verplichtingen voldaan had. En dat is niet een keertje gebeurt, maar jaar na jaar na jaar. Zolang je er zoveel moeite, tijd en geld in moet steken om iets dat nutteloos is te verkrijgen, dan gaat het een irritatie worden.

Wat betreft het feit dat regels regels zijn en dat je niet mee hoeft te doen heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar dan moet het wel op een normale manier mogelijk gemaakt worden om aan de regels te voldoen. En tot 2009 was dat in ieder geval niet op een normale manier mogelijk. Wellicht is het enigszins verbeterd inmiddels, maar als ik de verhalen op clubracer.be mag geloven is er nog helemaal niets veranderd.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 16:27 #375854

master schreef :
Het Watersportverbond is -de naam zegt het al- een sportbond, vergelijkbaar met de voetbalbond (KNVB). Het watersportverbond is een van de grotere bonden, ik denk zelfs ná de KNVB de grootste.
Dat niet alle leden (water)sporters zijn doet niet zo veel terzake.

Als je lid bent van een voetbalvereniging en zaterdag met een ouwelullen/vriendenteam meedoet in een competitie, ben je lid van de club en dus lid van de KNVB.

Zo zit het ook met het lidmaatschap van het Watersportverbond.

Misschien wordt het voor jou ook tijd om een beetje te gaan sporten als je zo snel aan de zuurstof moet op je 49e. Zeker als je al moeite hebt met een losgeslagen genuaschoot, kun je nagaan wat er gebeurt wanneer-ie aan dat zeil vastzit!!!

(Dat lukt mij zelfs in de FD nog op m'n 55e vanuit de trapeze).

Gr,
Louk FD311
Heee beetje dimmen. Ik bedoel een genuaschoot op een 37 voeter die los is na een verkeerde overstag. En dus helemaal ingedraaid moet! :cheer:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 16:40 #375858

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
roozeboos schreef :
Precies. De vraag is dan waarom zou een wedstrijd gevaren moeten worden onder de vlag van de bond? Ik heb het over 90% van de wedstrijden, wat gewoon voor fun is.
Of moet dat wanneer het door een watersportvereniging wordt georganiseerd?

Ik kan me best voorstellen dat een groep jonge enthousiaste zeilers lid worden enzo, en daarmee dan uiteindelijk naar de NK kunnen of nog hoger.

Maar ik ben een ouwe l&l van middelbare leeftijd (lees 49). Als ik eenlosgeslagen genuaschoot naar binnen moet draaien, moet ik daarna al aan het zuurstof...
Wat moet ik daar dan mee?

Je genua inruilen voor een HA fok! Mijn vrouwtje van 66 heeft met die HA geen moeite!
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 07 mrt 2013 16:44 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 17:43 #375882

ja haha, ik heb een Loper nu, dus leg mijn gewicht aan de schoot, dan hoef ik nog maar 1 slag te draaien.
De genua blijft!

Maar ik werd te letterlijk genomen, wat ik bedoelde is dat ik maar een amateurtje ben qua wedstrijden, en geen intentie of ook maar enige ambitie of capaciteit heb om op sportief gebied ook nog maar enig nivo te halen, zeker vergeleken met die jonge gasten die met een dubbele flikflak via het staand want meteen bovenin de mast hangen.

Dus af en toe een leuk wedstrijdje doen. Ik vind het ook niet erg om een paar tientjes te betalen. Het is alleen dat ik er nog nooit van heb gehoord. Ik wist al wel dat die orc meetbrieven en contributie wel erg duur is.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 07 mrt 2013 17:44 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 18:34 #375910

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5264
Erikdejong schreef :
@Master

Dat je lid bent van het verbond is niet zo'n probleem, maar hoeveel voetballers zijn er lid van de KNVB en moeten daar boven op dan ook nog een licentie aanvragen om aan een voetbal wedstrijd mee te mogen doen? Ik denk geen een, net als voor hocky, schaatsen en wat al niet meer

Hoeveel leden van die clubs hebben een motorboot en doen helemaal geen wedstrijden? Of zijn toervoetballer, en rennen alleen over straat achter een bal aan omdat ze geen wedstrijden doen? :dry:

In iedergeval: watersport is een verkeerde naam voor wat veel mensen op het water doen. watersportverbond is een veel bredere club dan alleen een club die de watersport(surfen, wedstrijdzeilen, etc) ondersteund. Ze hadden het hele zooitje al lang moeten scheiden tussen een Verbond welke de sport ondersteund, en een belangenbehartiger voor mensen die recreëren op een bootje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 18:53 #375917

roozeboos schreef :
ps, is bier ook doping? Of meer algemeen alcohol? :S

www.dopingautoriteit.nl/wat_is...oden-stoffenlijst#p1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 20:49 #375985

  • doei
  • doei's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 36
JRomkes schreef :
In iedergeval: watersport is een verkeerde naam voor wat veel mensen op het water doen. watersportverbond is een veel bredere club dan alleen een club die de watersport(surfen, wedstrijdzeilen, etc) ondersteund. Ze hadden het hele zooitje al lang moeten scheiden tussen een Verbond welke de sport ondersteund, en een belangenbehartiger voor mensen die recreëren op een bootje.
Helamaal waar, maar wat betreft de wedstrijdsport hebben ze een monopolie positie. Als wedstrijdzeiler heb je geen keus dan je aan te sluiten bij een verbond dat lijdt aan een chronisch geld gebrek. En nadat ze eens gesaneerd hadden onder de betaalde medewerkes, onder druk van de verbondsraad, zaten ze daarna in no-time weer op het uode uitgave patroon.

En waar gaat al dat geld naar toe? Naar belangenbehartiging van motorbootjes? Daar hebben we de ANWB toch al voor? Ook hebben ze geprotesteerd tegen Eiburg waar ik toevallig een voorstander van ben. Het gaat niet aan om als bond van ALLE watersporters (monopolie positie) politieke standpunten in te nemen.

Het watersoprverbond is internationaal de enige bond die met licentie bewijsjes werkt. Overal elders accepteerd men mijn lidmaarschapskaart als mijn licentie. De startlicentie is in het leven geroepen omdat ze chronisch geld te kort komen. Het doping argument gaat niet op. Registratie vind al plaats via het lidmaatschap. Startbewijzen zijn een overbodig extraatje. Het is bezopen dat ik voor één wedstrijd (NK) per jaar meer aan het verbond betaal dan aan de organiserende vereniging. Maar ik heb geen keuze anders dan mijn mooie sport opgeven en daar ben ik nog niet aan toe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 20:52 #375988

jaarverslag 2011 staat online. daarin staat ook waar al het geld naar toe gaat
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 20:53 #375990

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Mensen die op redelijk niveau gaan wedstrijdzeilen nemen de startlicensie en de meetbriefverlenging gaarne op de koop toe!
Mensen die zich beperken tot wat kleine verenigings wedstrijdjes doen dat gewoon zonder!
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 20:57 #375992

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2198
Erikdejong schreef :
@Master

Dat je lid bent van het verbond is niet zo'n probleem, maar hoeveel voetballers zijn er lid van de KNVB en moeten daar boven op dan ook nog een licentie aanvragen om aan een voetbal wedstrijd mee te mogen doen? Ik denk geen een, net als voor hocky, schaatsen en wat al niet meer

Eeeh, Eric, de kern van alle discussie omtrent startlicenties is nu juist dat je iets dergelijks voor alle georganiseerde sporten moet hebben.

Ik heb 20 jaar gevoetbald en er was altijd een pasje met mijn naam en foto, dat op verzoek van de scheidsrechter getoond moest worden.
Mijn vrouw schaatste vroeger voor de lol af en toe een wedstrijdje en moest gewoon een licentie aanvragen om te mogen starten.

Iedere sportbond in Nederland heeft voor officiële wedstrijden een dergelijk systeem. Anders wordt de bond niet als nationale autoriteit erkend, kunnen je sporters niet meedoen aan kampioenschappen en val je buiten het systeem.

Wil je niet aan het systeem meedoen; dikke prima, ga je gang. Voor de meeste anderen zal gelden dat ze doen wat er gevraagd wordt, zinvol of niet, in eerste instantie wil je vooral graag je sport beoefenen en regulier aan een wedstrijd meedoen.

Ik heb één keer een verzekeringsbewijs moeten regelen omdat ik anders niet aan de NSR mocht meedoen. Als ik de voorwaarden voor deelname had gelezen, was dit niet gebeurd: Eigen schuld dus.
Voor de rest sjok ik netjes met de meute mee, en heb ik nooit gezeik. Blijft er véél meer tijd over om te genieten van het zeilen ;)

Maar goed, ik wilde me eigenlijk niet in een discussie mengen....

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 07 mrt 2013 20:58 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 21:08 #376000

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 07 mrt 2013 21:19 #376010

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2198
sietse-ten schreef :
Hi,

Ik weet niet wat je vindt dat ik hier uit moet afleiden, maar het bevestigt wat ik zeg. Spelers moeten lid zijn van een club, een spelerspas hebben en de scheidsrechter hoort te controleren of alles in orde is. bovendien moeten de tenues kloppen en de rugnummers.

Dat er fraude gepleegd is, en met verkeerd materiaal is gespeeld, is de verantwoordelijkheid van respectievelijk de spelers en de scheidsrechter.
Ik zie niks nieuws of spectaculairs.

Als mijn meetbrief niet in orde is, of ik geen startlicentie heb, dan wordt ik door het organiserend comité op het matje geroepen/gediskwalificeerd.
Als mijn materiaal niet deugt, kan ik een protest van een medezeiler verwachten.
Als ik fraude wil plegen, kan dat: Niemand controleert of ik het wel écht ben in die boot. Niemand ziet meteen dat ik 5 kilo polyester weg heb gehakt om gewicht te besparen.

Behalve het onnodige en onbegrijpelijke geweld tegen de arbitrage uit het Telegraaf-artkel, zie ik geen verschillen.

Gr, Arent

Edit/PS, ik ga nu echt slapen, ik spreek jullie morgenavond wel weer. ;)
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 07 mrt 2013 21:22 door Arent. Reden: Mijn ogen vallen dicht
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 05:16 #376045

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8191
In tegenstelling tot Erik heb ik nog nooit problemen gehad met startlicenties oid. En ik vaar toch ook wel wat jaartjes mee hoor!

Het enige dat ik wel heb moeten regelen is een ISAF registratie zodat ik met een swan45 mee kon varen in het (noord) Europese circuit. Dat is gratis, maar daar moet je zelfs opgeven wie je werkgever is, zodat aangetoond kan worden of je al dan niet categorie 1 of 3 bent ( amateur of pro)

Een ander voorbeeld is de van uden reco regatta in stellendam. Daar kan je bij je inschrijving zelfs opgeven of je een startlicentie hebt, ja of nee. Ik heb nee aangegeven en ben wel gewoon ingeschreven!

Ik denk dus dat we hier vooral van een mug een olifant aan het maken zijn.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 05:45 #376049

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12554
Ik heb zelf als voorzitter van een sportvereniging ( Inlinehockey) ook te maken gehad met bondspassen etc.

Ik sta ook best achter een licentie voor "echte"wedstrijdzeilers, maar om nu voor de onderlinge clubwedtrijden een licentie te verplichten gaat mij een stap te ver...

Klassewedstrijden met licentie, prima; NK etc idem.....
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 06:44 #376070

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8191
Zoals ik al zei, zo heet wordt de soep niet gegeten.

de bond kan het wel verplichten, maar als een vereniging niet handhaaft maakt het allemaal niet uit!

In al die jaren dat ik al (club)wedstrijden zeil nog nooit een startlicentie nodig gehad.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 06:50 #376072

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
Er zijn twee wedstrijden in het jaar waar ik mijn startlicentie echt nodig heb, dat zijn de Sneekweek en het ONK Efsix.
Alle andere evenementen zijn ze alleen maar blij met meer deelnemers.

Ook over meetbrieven wordt er niet zo krampachtig gedaan bij ons in de klasse. Een "nieuweling" zonder meetbrief is van harte welkom mee te doen.
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 06:59 #376073

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15670
Wat ik me zo kan voorstellen is dat er irritatie ontstaat door de combinatie van verplichte nering en een nogal rammelend financieel beleid.
Maar als buitenstander is dat snel gezegd. Zelf ben ik niet lid van het verbond. Als kajuit multihull zeiler zou ik niet weten waarom.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 08:56 #376129

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
wybeslot schreef :
Er zijn twee wedstrijden in het jaar waar ik mijn startlicentie echt nodig heb, dat zijn de Sneekweek en het ONK Efsix.
Alle andere evenementen zijn ze alleen maar blij met meer deelnemers.
Dat lijkt me ook precies de manier waarop het zou moeten: op de grotere officiële evenementen waar het er qua uitslagen etc echt op aankomt dan ontkom je niet aan de licenties en meetbrieven. En voor de rest laat je de desbetreffende organisaties hun eigen richtlijnen bepalen.

Die bemanningslicentie lijkt me zoooo fantastisch: een gezin met kinderen doet mee aan een clubwedstrijd, en zal als het verbond het nog bonter maakt dus zelfs voor de kids een licentie moeten regelen... Dus, Wybe: regel je vast een licentie voor de kleine? :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 11:03 #376173

Er heeft over de startlicentie en doping een keer wat gestaan in het valken nieuws, omdat de voorzitter toen naar een overleg geweest was. Kan het stukje zo snel niet terug vinden maar onderstaande van de kaag is daar op gebaseerd.
Doping en wedstrijdzeilen

Het Watersportverbond dient zich te
conformeren aan het beleid van de Do
-pingautoriteit (DA). Het is niet alleen zo
omdat sport dopingvrij bedreven dient
te worden, er zijn ook wettelijke richt
-lijnen op Europees- en landelijk niveau
die een beleid vereisen. Er is tevens
wetgeving in voorbereiding waardoor
dopingvrije sport beter gerealiseerd kan
worden en de controle daarop verbeterd
kan worden. Ook de zeilwedstrijdsport
zal onder dit regime vallen. Daarnaast
zijn er ook financiële belangen mee
gemoeid, want niet voldoen betekent
minder subsidies (of geen) voor wed
-strijdsport en Topsport

Het alom bekende, maar nog steeds
merkwaardige feit doet zich in onze
sport voor, dat niet alle deelnemers aan
gewone wedstrijden lid hoeven te zijn
van een watersportvereniging en dat
(behalve bij nationale- en internationale
kampioenschappen en ISAF evenemen
-ten) bemanningen dus niet onder ver
-antwoording van het Watersportverbond
worden geacht te varen, tenzij zij ook,
net als de verantwoordelijke persoon,
over een startlicentie beschikken en
dat kan alleen als de bemanning lid is
van een aangesloten vereniging. Voor
die problematiek is vooralsnog geen
oplossing, maar daar wordt verder over
gesproken tussen het Verbond, vereni
-gingen en klassenorganisaties. Indien
er ontwikkelingen zijn op dit gebied
houden wij u vanzelfsprekend op de
hoogte. In de tussentijd adviseren wij u
de dopinglijst eens door te nemen. Mis
-schien vallen biertjes er ook wel onder?

Bron: www.kwvdekaag.nl/Documents//121178_Kaag%20589_Lr.pdf

En inderdaad zal het bij de kleinere wedstrijden wel lost lopen, maar bij de grotere (officele) wedstrijden zal er wel op gecontroleerd worden. Trouwens zolang clubwedstrijden geen officele notice of race uitgeven heb je helemaal niks te maken met het watersport verbond, doping regels en start licenties.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 13:24 #376201

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Je plasje inleveren na een clubwedstrijdje, zie je het al voor je?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Startlicentie 08 mrt 2013 18:37 #376310

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2198
wybeslot schreef :
Er zijn twee wedstrijden in het jaar waar ik mijn startlicentie echt nodig heb, dat zijn de Sneekweek en het ONK Efsix.
Alle andere evenementen zijn ze alleen maar blij met meer deelnemers.

De door jou eerder bejubelde NSR gaat je ook controleren op je licentie. Ik weet vrij zeker dat op jouw baan iemand zit die dat gaat doen...
Tegenwoordig is het beleid omtrent vezekering en paspoorten (Scheveningen is een buitengrens van Schengen) iets losser geworden, maar voorheen moest je die ook nog meebrengen, anders NO-go :whistle:

Steeds meer verenigingen die wedstrijden voor meerdere klasses organiseren (Workum, Heeg, Sneek, Loosdrecht, ga zo maar door, controleren het bezit van startlicenties.
Is tegenwoordig een fluitje van een cent, via het afgeschermde deel van de website van het verbond.

Het blijft een zaak van de organiserende verenging of ze willen mierenneuken, of een oogje durven dichtknijpen.
Hetzelfde geldt voor Klasseorganisaties mbt meetbrieven. Javelin is daar ook heel losjes in, terwijl het in principe zo geregeld is. Zelf heb ik dat jaren geregeld; stelt in ons geval weinig voor, we zijn al gauw blij met nieuwe zeilers. Het Watersportverbond werkte altijd volop mee; die waren weer blij met elke nieuwe, betalende klant :-)

Startlicenties voor clubwedstrijden lijken me sterk overdreven. Als mijn vereniging zo pietluttig zou gaan doen, blijft er van de donderdagavondwedstrijden niets over. Om die reden zou ik dan ook gaan mekkeren.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl