Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vendee Globe 2020/2021

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 18:02 #1232201

Yes We Cam vaart erg goed deze race. Hij zit constant aan de goede kant van het grensgebied wel of geen wind. Echt een top routering.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 18:05 #1232205

  • ThijsV
  • ThijsV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
bteaux schreef :
koko schreef :
ThijsV schreef :
Alex uit de race :(

Op FB valt te lezen dat hij onderweg is naar Cape Town en nog 1800 mijl te gaan heeft voor hij daar is. Wat een verlies voor de VG, want als er een smaakmaker is dan is het Team Hugo Boss met Alex Thomson wel.

En wat een persoonlijk verlies ook.
Jammer dat Thomson eruit ligt, maar er zijn meer smaakmakers ook buiten de kanshebbers op de line honors overwinning.
Bij iedere aankomer terug in les Sables is het feest (zonder Covid)
Het is toch HET zeil evenement dat veel respect afdwingt.
Voor mij zijn het allemaal winnaars.
Nu de zuidelijke oceanen.

Ik heb een vergelijkbaar gevoel nu als bij de laatste voetbal WK's en EK's waar NL uitgeschakeld wordt en je maar gaat juichen voor Kameroen of Belgie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 18:07 #1232206

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
ThijsV schreef :
Ik heb een vergelijkbaar gevoel nu als bij de laatste voetbal WK's en EK's waar NL uitgeschakeld wordt en je maar gaat juichen voor Kameroen of Belgie.

Of voor de vrouwen in de race...
Not all who wander are lost
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 18:09 #1232208

Kameroen en België doen helaas niet mee B)
geen sponsor alhier
Laatst bewerkt: 28 nov 2020 18:09 door helmsman 38.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 19:35 #1232240

  • aluijten
  • aluijten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Ik hoop dat Sam Davies dan wint, dat zou super zijn, een vrouw en een Engelse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 19:50 #1232253

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
aluijten schreef :
Ik hoop dat Sam Davies dan wint, dat zou super zijn, een vrouw en een Engelse
Heb je wat tegen Fransen of zo?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 19:54 #1232257

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6482
helmsman 38 schreef :
Kameroen en België doen helaas niet mee B)

:laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 21:39 #1232293

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Ik vond dit heel mooi om te zien:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 28 nov 2020 22:09 #1232299

ze ziet er een beetje moe uit, zeker weten een bikkel!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 08:34 #1232323

  • aluijten
  • aluijten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
of ik iets tegen Fransen Heb?
zeker niet, maar tot nu toe hebben alleen nog maar fransen gewonnen, dus goed voor de sport dat een keer iemand uit een ander land wint
Laatst bewerkt: 29 nov 2020 08:35 door aluijten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 09:08 #1232328

koko schreef :
ThijsV schreef :
Alex uit de race :(

Op FB valt te lezen dat hij onderweg is naar Cape Town en nog 1800 mijl te gaan heeft voor hij daar is. Wat een verlies voor de VG, want als er een smaakmaker is dan is het Team Hugo Boss met Alex Thomson wel.

En wat een persoonlijk verlies ook.

De volgende race ook maar camera's op de roeren en voorin de romp van de Hugo Boss :evil:

Ik vind het ook echt wel jammer dat AT uitgevallen is. Al zou het alleen maar zijn vanwege mijn persoonlijke bijsmaak bij het karakter van de gemiddelde Fransman dat ik liever een Brit had zien winnen.
Laatst bewerkt: 29 nov 2020 09:08 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 10:06 #1232345

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
aluijten schreef :
of ik iets tegen Fransen Heb?
zeker niet, maar tot nu toe hebben alleen nog maar fransen gewonnen, dus goed voor de sport dat een keer iemand uit een ander land wint
t was maar en grapje hoor. ;)
Doen er eigenlijk geen chinezen, amerikanen en russen mee? Dat zijn landen met veel meer inwoners en bekend met zeilen. Blijkbaar toch vooral een Europees / Frans feestje
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 12:01 #1232380

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4942
Er doen 10 buitenlanders mee, waarvan maar één van buiten Europa.
Dat is Kojiro Shiraishi uit Japan.
Verder nog twee "halve Fransen. Het blijft dus een Frans onderonsje,
helemaal in de top met het wegvallen van AT.
En ja als het om sport gaat, ongeacht wellke sport, dan zijn de Fransen
vreselijke chauvinisten die er niets aan gelegen laten om te winnen,
op het randje zelfs.
Mijn vriendin komt uit de Vendee en ik kom daar veel, in de dagelijkse
omgang zijn het fijne vriendelijke mensen. Ik zeil er alleen geen
wedstrijdjes meer... :P

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 12:08 #1232381

Het lastigste, voor mij, is dat mijn frans gewoon niet zo best is. Ik versta te weinig om voor mijn lol de filmpjes van de franse deelnemers te kijken. :blush:
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 29 nov 2020 14:00 #1232399

  • Peter84
  • Peter84's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 200
Gelukkig doet Boris nog goed mee en zijn die video's in het Engels. Hij doet me wel altijd denken aan 'what are you sinking about'!

Ik heb veel respect voor de Franse zeilers, maar het mag best wat internationaal georiënteerder wat mij betreft. Wat meer ondetiteling zou al enorm helpen.

De oorzaak van Thompson's roerschade is een visnet.

"Once on deck I could see the rudder blade was broken and swinging around with a large piece of fishing gear jammed into the cracks.
www.skysports.com/more-sports/...ble-damage-to-vessel

Als ik ergens toch al een hekel aan had.... Vissers.. Maargoed Alex lijkt toch nog aardig de gang er in te houden, richting de kaap.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 06:41 #1232539

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 883
Peter84 schreef :
<knip>

Als ik ergens toch al een hekel aan had.... Vissers.. <knip>

gelukkig is die hekel omgeturnd in liefde voor vissers, moet er niet aan denken dat iemand op ZF een hekel had aan m'n hardwerkende familie die visserman is :ohmy: :P :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 11:51 #1232650

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
Peter84 schreef :
knip...
Ik heb veel respect voor de Franse zeilers, maar het mag best wat internationaal georiënteerder wat mij betreft. Wat meer ondetiteling zou al enorm helpen.
...knip

Ach dat zullen zij ook wel vinden van onze elfstedentocht
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 12:16 #1232658

  • bteaux
  • bteaux's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1292
aluijten schreef :
of ik iets tegen Fransen Heb?
zeker niet, maar tot nu toe hebben alleen nog maar fransen gewonnen, dus goed voor de sport dat een keer iemand uit een ander land wint
Wie weet? Misschien doet Erik de Jong volgende keer wel mee!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 12:33 #1232662

  • Jbr251
  • Jbr251's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 133
Kunnen we niet met z’n allen 1 Nederlander sponsoren. Die bewezen goed genoeg kan zeilen. Daar wordt de race voor alle Nederlanders een stuk leuker van.

Ik wil best 100€ inleggen voor zoiets.

Weet iemand wie er met het laagste budget vaart? Pip hare? Jean le cam vaart ook met een vrij oude boot toch?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 13:01 #1232671

Welke van de 4 het laagste budget hebben (de Finse deelnemer en de 'Merci' er bij) weet ik niet, maar deze 4 boten zijn alle 4 low-budget (binnen de IMOCA wereld dan..). Extra respect, gene mega team om je hene die meedenkt/meehelpt. En zeker Jean le Cam die gewoon voorin vaart :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 13:01 #1232672

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
Jbr251 schreef :
Kunnen we niet met z’n allen 1 Nederlander sponsoren. Die bewezen goed genoeg kan zeilen. Daar wordt de race voor alle Nederlanders een stuk leuker van.

Ik wil best 100€ inleggen voor zoiets.

Weet iemand wie er met het laagste budget vaart? Pip hare? Jean le cam vaart ook met een vrij oude boot toch?
Die kans heb je gehad met Erik, een paar jaar geleden. Overigens is 100 euro nog niet eens een druppel op de gloeiende plaat hoor
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 15:37 #1232733

Jbr251 schreef :
Weet iemand wie er met het laagste budget vaart? Pip hare? Jean le cam vaart ook met een vrij oude boot toch?
Sebastiaan Destremaux op de 'Merci' heeft verreweg het laagste budget. In de vorige editie deed hij mij voor een totaal budget van €300.000, ditmaal schijnt hij nog minder te hebben. Jean LeCam vaart al met een miljoen+ en Pip Hare zit ook net onder de miljoen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 15:45 #1232739

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6482
hruiten schreef :
Peter84 schreef :
<knip>

Als ik ergens toch al een hekel aan had.... Vissers.. <knip>

gelukkig is die hekel omgeturnd in liefde voor vissers, moet er niet aan denken dat iemand op ZF een hekel had aan m'n hardwerkende familie die visserman is :ohmy: :P :laugh:

Ik heb geen hekel aan de vissersman an sich, maar net als de visser gooien ook andere beroepsgroepen en ook burgers een hoop troep op straat danwel in het water. Vissers zijn zich hier steeds meer van bewust (www.rd.nl/meer-rd/groen-duurza...il-uit-zee-1.1692437), burgers ook steeds meer, althans in Europa. In het verre oosten staan we nog aan het begin: zie dit filmpje op 10:20 ....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 16:24 #1232757

Le Cam is nu defintief op weg een onsterfelijke legende te worden. Op dit moment bezig met een reddingsactie voor Kevin Escoffier.
Optima 101
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vendee Globe 2020/2021 30 nov 2020 16:56 #1232772

aluijten schreef :
of ik iets tegen Fransen Heb?
zeker niet, maar tot nu toe hebben alleen nog maar fransen gewonnen, dus goed voor de sport dat een keer iemand uit een ander land wint

ook niet zo verrassend, de Fransen zijn al jaren leidend op (oceaan)zeilgebied.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl