Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Engelse trailer voor zeilboot

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 06:04 #754936

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Nou, de boot is op de weegbrug geweest. In minimale zeilklaar uitvoering is het totaalgewicht 740 kilo. Hier zitten nog geen spanbanden bij dus de marges is wel erg klein. Met een flinke regenbui onderweg heb je zo vijf liter water in de boot en dan gaat deze over het gewicht heen. De trailer als 750 kilo trailer behandelen gaat hem dus niet worden.

Inmiddels ben ik ook wel wat verder over het "Engelse" trailer verhaal. Deze constructie lijkt alleen op te gaan als het ook echt een Engelse trailer is. De trailer moet dus niet afkomstig zijn uit Engeland, maar moet eigendom zijn van iemand in Engeland. Als ik de trailer dan van deze persoon huur dan mag ik er de weg mee op. Met een huurcontract kun je dan ook heel eenvoudig aantonen dat het om een Engelse trailer gaat. Erg omslachtig en gerommel in de marge. Als er een agent is die toevallig weet hoe het zit maar die het wel bijzonder vind dat een Engelse trailer uit 2008 alle verlichting heeft die de huidige wet voorschrijft heb je al weer een discussie vrees ik.

Nu schijnen deze trailers wel redelijk eenvoudig op kenteken te krijgen zijn. Vandaag dus maar weer eens bellen met de RDW en kijken op welke termijn de keuring voor een kenteken zou kunnen.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 11:23 #755034

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
Kun je niet nog ergens een paar overbodige stukken ijzer van die trailer afslopen ;)
En een dekkleed over de boot en/of de zelflozers open. dan heb je dat water er niet in bij regen.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 11:36 #755041

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Als het niet anders kan dan zijn er inderdaad wel mogelijkheden natuurlijk. De zeilen en het roer kunnen in de auto dat scheelt zo al 30 kilo schat ik. Eventueel kan de druilmast ook wel in de auto. Ik zie het dan ook meer als een uitdaging dan als een probleem, maar uiteindelijk zou het fijn zijn dat de hele boel gewoon in de boot kan blijven, inclusief de botenboordmotor.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 12:23 #755055

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8145
Buitenboordmotor op de boot laten bij transport is niet aan te raden. De motorsteunen zijn vaak niet berekend op de dynamische belasting bij vervoer op de weg. Gevolg overbelasting van steun en of spiegel, haarscheurtjes in de gelcoat of erger...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 13:48 #755071

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
Motor op de snelweg. ;)

Maar zonder ongein. Motor in de kofferbak (scheelt je zo 15-25 kg) en je bent er ja dan is het ruim onder die 750 kg.
Dus gewoon typeplaatje er af. Witte plaat er op en hatsiekiedee rijden met die hap.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Laatst bewerkt: 27 juli 2016 13:49 door hscharft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 19:36 #755156

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1190
Op die 750 kg zit natuurlijk nog een marge uit mijn hoofd. In de klasse waar in ik wedstrijd zeil zitten we op de grens wel/geen kenteken. Uit mijn hoofd ligt de echte grens op 768 kg. Zou je kunnen na vragen bij rdw.

Groet fkz
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 27 juli 2016 23:51 #755194

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dat 'Engelse' zou ik sowieso vergeten.

Nou vraag ik mij af of hij sowieso niet verplicht een kenteken moet hebben omdat hij geremd is.?
Ookal haal je het typeplaatje weg of pas je m aan naar 750 kilo.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 27 juli 2016 23:54 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 28 juli 2016 05:22 #755198

Fly-Tour schreef :
Dat 'Engelse' zou ik sowieso vergeten.

Nou vraag ik mij af of hij sowieso niet verplicht een kenteken moet hebben omdat hij geremd is.?
Ookal haal je het typeplaatje weg of pas je m aan naar 750 kilo.

Nee, geremd onder de 750kg is ook een witte kentekenplaat.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 28 juli 2016 06:25 #755208

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
De 740 kilo is al het gewicht zonder de motor. Het enige wat er nog meer uit de boot gehaald kan worden tijdens transport zijn de zeilen en het stalen roer. Dat scheelt bij elkaar denk ik nog een kilo of 35. Uiteraard gaat er dan nog een keer de kogeldruk af dus met wat creativiteit zal het gewicht als er bij een controle gewogen wordt rond 670 kilo kunnen komen. Punt is dan wel dat ik echt alles uit de boot moet halen.

De fabrikant geeft zelf aan dat de motor wel kan blijven hangen. Het betreft hier een Drascombe Longboat. De motor hangt door de spiegel heen en als het staartstuk met een lijn aan de spiegel wordt geborgd verdeel je het gewicht. Als ik een lange rit ga maken gaat de motor er sowieso af, maar als ik vanaf de haven een half uurtje wil rijden naar de Grevelingen zal ik de motor liever laten hangen. Dan komt er echter weer 29 kilo bij en de kogeldruk neemt ook af tenzij ik de as van de trailer ga verplaatsen.

Wat dat betreft heb je met een trailer op kenteken net even wat meer marge. Gisterenavond zijn we een paar uur gaan zeilen. Het waaide lekker en het regende dus we hadden buiswater en regenwater in de boot. Je hebt dan zo al weer een kilo of 30 extra gewicht aan water en na 4 uur in de regen heb je niet altijd zin om de boot helemaal droog te maken. Dan wil je eerst even droge kleren aan gaan doen thuis.

Dus 750 kilo kan allemaal wel, maar net aan de marge. Met 200 kilo extra laadvermogen kan het net wat fijner.

Vanmiddag heb ik nog even contact over of de boot geleverd kan worden met een aanhanger op kenteken. Daarmee zou de discussie gelijk geslecht zijn.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 28 juli 2016 06:45 #755213

  • catri22
  • catri22's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 39
laat de trailer met chassisnummer beschrijven op het aankoopbewijs, dat maakt het makkelijker bij de RDW
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl