Lennert schreef :
Eentje suggereerde de eindplaat er vanaf te halen, deze bij te werken en de mast één cm in te korten alvorens de eindplaat terug te plaatsen. De plaat zou daarbij extra vastgenageld worden. Er kon ook voor gekozen worden een nieuwe aluminium eindplaat te plaatsen. Deze tuiger was het minst positief over de reparatiemogelijkheden.
Vandaar dat hij ook geen moment serieus heeft nagedacht.
1 cm? Een volstrekt waardeloze repararatie. Het gat en de scheuren zitten er dan nog helemaal in.
De andere suggereerde het plaatsen van een RVS strip/sok om de mastvoet, om deze te verstevigen. Al begin ik nu te twijfelen of dit een RVS sok zou zijn geweest, of dat het niet toch aluminium zou zijn.
Is al beter, maar met niet alleen dat gat maar ook een paar scheuren op de hoeken zou een rvs band toch wel het minste zijn.
Het probleem is dat, als je het beschadigde stuk er af zaagt, je in de openingen komt waar de schijven in zitten en dat is nou net niet de bedoeling
Er zit dan niet veel anders op dan de mast boven de opening van de schijven af te zagen en er een nieuw stuk mast, met een inwendige mof, onder te zetten (als dat profiel nog te krijgen is). Moet je daarin ook weer schijven aanbrengen.
Nog steeds allemaal prima te doen, bij een overmaat aan vrije tijd, maar als dat door een tuiger, en op jou kosten, gedaan moet worden...........?