stef91 schreef :
Maar 9k en 21k is ook wel een erg groot verschil. Ik ben ook (pas) 28 en ben helaas geen directeur bij de Rabobank.
Je klinkt wel als een bankdirecteur wanneer je achteloos in 1 dag na aankoop duizenden euro's afschrijft die je bij verkoop nooit meer terug krijgt.
Die 21K is een referentie voor een boot van ca. 25 jaar jonger, beter en groter. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat de boot waar jij naar kijkt - in verhouding - niet zoveel meer waard is.
Begrijp me niet verkeerd ... een boot die financieel niks waard is kan best voor jou de ideale boot zijn waar je veel plezier aan hebt. Alleen, zoals je zelf aangeeft moet je zuinig met je geld omgaan en dat niet over de balk smijten.
Zelf ben ik nu al 2 jaar aan het uitkijken naar een andere boot. Heel andere categorie, maar het kan dus even duren. Ik heb ook geen haast.
Een tijdje geleden kon ik van vrienden een complete vooroorlogse houten klassieke open boot (7 meter) helemaal gratis krijgen. Ik wilde die boot niet, omdat die niet voor mijn vaargebied is. Is uiteindelijk voor een fles wijn naar een echte liefhebber gegaan. Iedereen blij.
Als je 9K wilt uitgeven, kijk dan eens wat er tot 15K vraagprijs te koop staat. Zit daar iets bij wat je interesseert, ga dan eens het gesprek met de verkoper aan.
Als je per se een oude Dufour wilt hebben, denk ik nog wel iets te weten voor omstreeks 2500,- euro. Geen D29, een fractie kleiner, stahoogte, "helaas" iets van 1,60 diepgang. Gewoon een oude boot, maar alles werkt. Is dit jaar nog mee gezeild op het IJsselmeer.