Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Boottransport Frankrijk -> Nederland

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 18:48 #1566885

Ik heb ooit wel eens een offerte opgevraagd voor mijn Azuree 33 voet), vanuit Port Napoleon naar Hellevoet.. Dat was toen al 6k. Dat zal nu voor een 36 voeter wel rond de 8k zijn. Daar komt nog wel kosten voor masten/kranen bij. Ik zou het rond de 9k inschatten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 18:57 #1566888

  • Kwispel
  • Kwispel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
Poeh. Das niet goedkoop.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 19:17 #1566897

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4022
Kwispel schreef :
Poeh. Das niet goedkoop.

Je kan ook een vrachtwagen kopen, rijbewijs halen, juiste en geschikte laadbak kopen en met de juiste papieren zelf een poging wagen. Weet niet of het er goedkoper op wordt.

Of je zeilt je hobby zelf terug naar NL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 19:21 #1566900

Of je zoekt viemand die dat met bemanning voor je doet tegen betaling
Kunje nog kiezen om een deel voor eigen rekening te nemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 19:22 #1566902

Of je zoekt iemand die dat met bemanning voor je doet tegen betaling
Kun je nog kiezen om een deel voor eigen rekening te nemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 19:59 #1566914

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8220
Wat als je zo hoog mogelijk de Rhône en verder opvaart (tot diepgang een probleem wordt) en dan transport regelt?
Misschien wel tot thuis te bevaren B)

www.binnenvaartkennis.nl/2023/...ht-franse-vaarwegen/
Laatst bewerkt: 17 juni 2024 20:05 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 20:15 #1566919

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5186
Wat is de diepgang?

Aqua Vite is teruggekomen in 1996 door Canal du Midi met 1,40 diepgang.
De mast is van Sète naar Bordeaux op transport gegaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 20:21 #1566923

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2945
Via Rhone, Saone, Cantal Rhin-du-Rhone, Rijn is het snelst, maar moet met diepgang en hoogte met gestreken mast (tunnels, vaste bruggen) dan wel passen.

Heb een keer een 43-voeter vanuit Zuid-Frankrijk naar NL laten transporteren, kostte toen (in 2013 meen ik) al een kleine 6.000 euro. (wat ik mee vond vallen gezien de afstand en het werk). Reken nu op een 10.000 euro, maar één e-mail naar Van De Wetering of Bolt Jachttransport en je hebt een quote, dat is je enige waarheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 20:47 #1566930

klopt, v/d wetering kan je zo een prijs geven, en ze zijn erg professioneel. Er is helaas te weinig concurrentie om goed te kunnen onderhandelen. Die 10k lijkt me inderdaad een redelijke inschatting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 21:08 #1566932

Een Najad 361 heeft een diepgang van 1,83m? Is het dan nog nèt mogelijk boot binnendoor overvaren? Ik dacht dat er drempels rond de 1,8 meter bij de sluizen waren? Misschien met even goed de daadwerkelijke diepgang meten en eventueel de boot met een dieet terug te brengen naar <1,80.

Mast plat en (deels) zelf overvaren of met een delivery crew. Dit duurt langer, maar wellicht geeft een potentieel prijsverschil de doorslag.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 21:13 #1566934

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2945
Vergeet de slijtage niet in je kostenberekening van een delivery: Z-Fr naar NL komt qua slijt overeen met 5 jaar ‘rondje om de kerk’ in Nederland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 17 juni 2024 22:04 #1566948

echt waar? 5 jaar slijtage/reparaties.... dan kom je zo aan die 10k...
Laatst bewerkt: 17 juni 2024 22:04 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 01:04 #1566955

Ilex schreef :
In deze kaart zie ik een diepgang van 2m voor Canal du Centre, Lateral a la Loire, Briar en du Loing. Heb altijd gedacht dat dat 1,8m was. Zelf deze tocht gedaan vanaf Port St. Louis met diepgang 1,8m. Kruiphoogte max. 3,5m Was leuk.

Buitenom slijtage gelijk aan 5 jr. zeilen in NL ? :sick: Kan het mij niet voorstellen.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 04:43 #1566964

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8220
Slijtage maakt toch niet uit om een mooie reis in de plaats te krijgen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 05:11 #1566965

  • Kwispel
  • Kwispel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
Allemaal bedankt! Van de Wetering gemaild.
Een tocht door de Franse kanalen is inderdaad ook een mooie optie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 05:35 #1566966

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2945
Noballast schreef :
Buitenom slijtage gelijk aan 5 jr. zeilen in NL ? :sick: Kan het mij niet voorstellen.

2200 mijl van Marseille tot Amsterdam, route via de Portugees/Spaanse Weskust ipv via de Azoren dus ook nog veel in de wind op.

Wat zeilt een gemiddelde rondje-om-de-kerk zeiler in een jaar in Nederland ? 400 mijl ? Dat is 10 keer Hindeloopen - Medemblik vv en 3 x keer naar de eilanden vv.

Dan is zo'n delivery FR-NL toch het equivalent van 5 jaar zeilen. Meest op open zee ook nog.

Als je het zelf doet kan het ook leuk zijn, laat je het doen door een ander zijn het gewoon kosten, en wordt wegvervoer ineens een stuk aantrekkelijker.

En laat het , als je meer zeilt thuis, een keer 2 of 3 keer de slijt zijn, dan nog is het factor om rekening mee te houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:14 #1566967

Recent offerte opgevraagd voor een 37 voeten. 6,5k vanuit Marseille inclusief kranen in en uit het water was dat 6500

Het helpt als er niet één specifieke datum is, maar je ze een periode geeft om naar inzicht in te plannen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:26 #1566969

holrobert schreef :
Noballast schreef :
Buitenom slijtage gelijk aan 5 jr. zeilen in NL ? :sick: Kan het mij niet voorstellen.

2200 mijl van Marseille tot Amsterdam, route via de Portugees/Spaanse Weskust ipv via de Azoren dus ook nog veel in de wind op.

Wat zeilt een gemiddelde rondje-om-de-kerk zeiler in een jaar in Nederland ? 400 mijl ? Dat is 10 keer Hindeloopen - Medemblik vv en 3 x keer naar de eilanden vv.

Dan is zo'n delivery FR-NL toch het equivalent van 5 jaar zeilen. Meest op open zee ook nog.

Als je het zelf doet kan het ook leuk zijn, laat je het doen door een ander zijn het gewoon kosten, en wordt wegvervoer ineens een stuk aantrekkelijker.

En laat het , als je meer zeilt thuis, een keer 2 of 3 keer de slijt zijn, dan nog is het factor om rekening mee te houden.

Een boot slijt ook van vijf jaar stil in de haven liggen (zon en wind), de slijtage van zo'n zeereis vergelijken met in NL zeilen is echt ingewikkeld.

Aanvullend op wat Bas schrijft: als je geen haast hebt kun je wellicht iemand vinden die met een vergelijkbaar schip juist die kan op wil? Kan de oplegger vol heen en vol terug.
Laatst bewerkt: 18 juni 2024 06:27 door Accountopverzoekverwijderd16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:32 #1566971

Sunshine 36 schreef :
holrobert schreef :
Noballast schreef :
Buitenom slijtage gelijk aan 5 jr. zeilen in NL ? :sick: Kan het mij niet voorstellen.

2200 mijl van Marseille tot Amsterdam, route via de Portugees/Spaanse Weskust ipv via de Azoren dus ook nog veel in de wind op.

Wat zeilt een gemiddelde rondje-om-de-kerk zeiler in een jaar in Nederland ? 400 mijl ? Dat is 10 keer Hindeloopen - Medemblik vv en 3 x keer naar de eilanden vv.

Dan is zo'n delivery FR-NL toch het equivalent van 5 jaar zeilen. Meest op open zee ook nog.

Als je het zelf doet kan het ook leuk zijn, laat je het doen door een ander zijn het gewoon kosten, en wordt wegvervoer ineens een stuk aantrekkelijker.

En laat het , als je meer zeilt thuis, een keer 2 of 3 keer de slijt zijn, dan nog is het factor om rekening mee te houden.

Een boot slijt ook van vijf jaar stil in de haven liggen (zon en wind), de slijtage van zo'n zeereis vergelijken met in NL zeilen is echt ingewikkeld.

Aanvullend op wat Bas schrijft: als je geen haast hebt kun je wellicht iemand vinden die met een vergelijkbaar schip juist die kan op wil? Kan de oplegger vol heen en vol terug.

Dan kan je ook gewoon van boot ruilen. :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:42 #1566972

  • Kwispel
  • Kwispel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8
Als het geen geheim is - bij wie had je het aangevraagd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:46 #1566974

  • Luxxer
  • Luxxer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 89
Mocht je toch een delivery overwegen, ik ben eind deze week op Port Napoleon :whistle:
wat leg dat leg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:50 #1566975

Waterblok schreef :
Wat is de diepgang?

Aqua Vite is teruggekomen in 1996 door Canal du Midi met 1,40 diepgang.
De mast is van Sète naar Bordeaux op transport gegaan.

Die route gaat even niet lukken is al een tijd gesperd
www.boatnews.com/story/45463/n...trapped-by-the-canal
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:56 #1566976

boarderbas schreef :
Recent offerte opgevraagd voor een 37 voeten. 6,5k vanuit Marseille inclusief kranen in en uit het water was dat 6500

Het helpt als er niet één specifieke datum is, maar je ze een periode geeft om naar inzicht in te plannen.

dat valt nog mee, er komen nog wel kosten bij voor mast eraf en er weer op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 06:58 #1566977

Aanvullend op wat Bas schrijft: als je geen haast hebt kun je wellicht iemand vinden die met een vergelijkbaar schip juist die kan op wil? Kan de oplegger vol heen en vol terug.

Dit argument hoor ik heel vaak...maar volgens mij komt het niet voor, bij v/d wetering rekenen ze ook in zo'n geval gewoon het volle pond. Probleem is dat er nul concurrentie is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boottransport Frankrijk -> Nederland 18 juni 2024 09:46 #1567012

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1426
Dit is het combinatiespel dat logistiek heet.
Die wagen rijdt al nooit leeg terug. Alleen op een tussenstukje na lossen naar laden.
De wagen leeg naar huis rijden heeft geen waarde. Je rijdt alleen als je kan laden en dan zo handig mogelijk naar lossen.
Als er geen boot is dan nemen ze wel iets anders dat buitenmaats is.

Hoe meer vrijheden je ze geeft, periode/locaties, hoe beter zij hun combinaties kunnen maken.
Zij bieden een vaste prijs, dus krijg jij ook maar een deel van het voordeel (het ervaringspercentage dat een combinatie goed lukt in jouw periode in jouw regio-regio combinatie).

Kan je met een klein bootje waarvoor je zelf een platte wagen kan huren misschien wel verslaan, maar met een overmaats transport moet je er wel aardig in thuis zijn: beperkingen per land verschillend; begeleiding per land verschillend; inklaren/uitklaren; verstekelingen, diefstal, schade.

Schat het tarief van een overmaatse vrachtwagen + chauffeur uit en reken dan de uren eens uit? Neem anders eens twee keer je eigen tarief. 1,5 voor de wagen en een 0,5 voor de chauffeur.
Dat kan je het zelf in die tijd niet. Gaat dus alleen beter als je het vakantie ziet.

Slijtage: dat geeft alleen waarde als je het zelf veroorzaakt. 5 jaar weekendvakanties in een maand is ook erg efficiënt.

Als je in de tijd dat die boot rijdt of vaart gewoon gaat werken is minimaal de helft al gedekt.
Dan heeft de boot vakantie en jij niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl