Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het begin van een nieuw avontuur!

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 08:46 #1170839


Het tuigen schiet ook al op!
Laatst bewerkt: 08 juni 2020 08:46 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 08:56 #1170849

Bijlagen:
Laatst bewerkt: 08 juni 2020 11:39 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 09:17 #1170863

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3297
gaat lekker snel. Wanneer is de oplevering voorzien?
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 10:37 #1170896

  • Solution
  • Solution's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1252
Mooi schip, gefeliciteerd!
Beneteau Oceanis 40
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 11:38 #1170922

DavidS schreef :
gaat lekker snel. Wanneer is de oplevering voorzien?

14 juni al, uiteindelijk 3 a 4 weken later dan gepland, maar dat is niet erg, want we zullen pas in juli een vlucht kunnen krijgen. Even geduld dus nog!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 12:53 #1170954

Gefeliciteerd André! Hopelijk kun je haar inderdaad in juli begroeten.
Ondanks dat het niet helemaal mijn smaak is (taartpunt met knik en te wit ;) ) vind ik het wel een gave, spectaculaire bak om te zien.
Wat voor een soort tuigage staat er op? 9/10? of toch 7/8?
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 13:05 #1170960

Gave bak man!

En twee sturen :woohoo: (lesboot :laugh: )


Laatst bewerkt: 08 juni 2020 13:05 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 20:46 #1171174

steef ton schreef :
Gefeliciteerd André! Hopelijk kun je haar inderdaad in juli begroeten.
Ondanks dat het niet helemaal mijn smaak is (taartpunt met knik en te wit ;) ) vind ik het wel een gave, spectaculaire bak om te zien.
Wat voor een soort tuigage staat er op? 9/10? of toch 7/8?


Ik snap dat voor veel mensen die houden van wat traditionele schepen het een bijzonder geval is maar als je hem in het echt ziet, is hij wel heel gaaf gemaakt. Ook de details zijn prachtig. Zo lopen de vallen onderdeks door naar de kuip. De boegspriet is van carbon. De luiken zijn verzonken in het dek. De kuip-tafel is verzonken in de kuip en trek je met een lijntje onhoog. Verder is binnen het houtwerk van prachtige kwaliteit met een veel verfijndere afwerking dan menig Europese boot. Ook als je een kastje opendoet is de boel erg netjes afgewerkt. De boot is volgens vacuum-infusion methode gebouwd van vinylester, met een koolstof frame. Het dek is ook volgens vacuum-infusion gebouwd. Alle kastjes zijn makkelijk demontabel en sommige zijn op maat voor ons gemaakt. We hebben niet al te veel kastjes besteld, de boot moet niet te zwaar worden. Er staat aandewinds 60m2 zeil op, de genaker op de boegspriet (met top down furler) is 110m2. De boot steekt 1.95 (T-kiel) en de waterlijn is net zolang als de boot zelf. De tuigage is 7/8. Zie ook de folder hierbij.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 21:34 #1171195

Zo bedoelde ik het niet hoor. ik ben heel blij dat niet iedereen mijn smaak heeft. Dat zou pas saai zijn (en ik zou mezelf meteen een andere smaak gaan aanmeten).
Vind het juist gaaf dat jij een andere smaak hebt en ook andere inzichten (hoewel: als ik jouw lijstje zo lees, dan hebben we ook wel erg veel raakpunten, denk ik).
Geweldig om zo alle details in het snotje te hebben. Dat zie je soms te weinig, vind ik.

Veel dank voor het delen van jouw smaak en inzichten en persoonlijke voorkeuren. Heel mooi om te lezen en ook leerzaam. En echt prachtig dat het tot zo'n conclusie is gekomen.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Laatst bewerkt: 08 juni 2020 21:34 door AccountVerwijderd13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 21:54 #1171204

dank je wel! Ik hoop binnenkort eens wat zeilfoto's te kunnen plaatsen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 08 juni 2020 21:55 #1171205

boarderbas schreef :
Gave bak man!

En twee sturen :woohoo: (lesboot :laugh: )



haha dat zij Pim (Optimaal) ook al!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 05:47 #1171231

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2151
Lijkt wel heel veel op de 350. Werkfok en codezero kan ik je aanraden als aanvulling op je zeilgarderobe. Gelukkig heeft niet iedereen deze smaak. Blijven we bijzonder :laugh:
Nog steeds elke keer weer veel bekijks. Nadeel is wel je boot moet er altijd pik en span uitzien :lol:
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 07:11 #1171259

alegria schreef :
Lijkt wel heel veel op de 350. Werkfok en codezero kan ik je aanraden als aanvulling op je zeilgarderobe. Gelukkig heeft niet iedereen deze smaak. Blijven we bijzonder :laugh:
Nog steeds elke keer weer veel bekijks. Nadeel is wel je boot moet er altijd pik en span uitzien :lol:

Een werkfok gaat er zeker komen. Code Zero weet ik nog niet, eerst eens ervaring op doen met de Genaker. De boot lijkt inderdaad wel wat op een Elan 350 of S4, wel een maatje kleiner natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 08:26 #1171286

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
AndreAzuree schreef :

Ik snap dat voor veel mensen die houden van wat traditionele schepen het een bijzonder geval is maar als je hem in het echt ziet, is hij wel heel gaaf gemaakt. Ook de details zijn prachtig.

Ben je ooit wel eens in de fabriek in Turkije geweest Andre? Dat is echte een fabriek met hoofdletter F. Heel georganiseerd. Ze maken er echt van alles. Van oorsprong komt de Azuree gewoon uit Italië.. de bedenker/eigenaar was Pierpaolo Ballerini. Die verkocht het aan de Turkse "werf". Dit is ook de persoon die met de Azuree 33 (eerste versie, wel zelfde romp als die jij hebt) wat leuke wedstrijden gewonnen heeft met zijn Azuree 33. O.a. first in class bij Rolex Middle Sea Race (logo is amper te zien.. dus ik mag deze foto vast posten..)


Laatst bewerkt: 09 juni 2020 08:27 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 09:20 #1171316

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5934
nardus schreef :
gaat ie n i et in NL liggen ?
...tuurlijk wel wie vliegt er nou, om te zeilen, heen en weer naar Turkije? Is hartstikke slecht voor het milieu en André denkt hartstikke groen, bovendien ligt er zo veel mooi vaarwater in de buurt :whistle:
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 09 juni 2020 09:21 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 11:31 #1171381

Sneaker schreef :
AndreAzuree schreef :

Ik snap dat voor veel mensen die houden van wat traditionele schepen het een bijzonder geval is maar als je hem in het echt ziet, is hij wel heel gaaf gemaakt. Ook de details zijn prachtig.

Ben je ooit wel eens in de fabriek in Turkije geweest Andre? Dat is echte een fabriek met hoofdletter F. Heel georganiseerd. Ze maken er echt van alles. Van oorsprong komt de Azuree gewoon uit Italië.. de bedenker/eigenaar was Pierpaolo Ballerini. Die verkocht het aan de Turkse "werf". Dit is ook de persoon die met de Azuree 33 (eerste versie, wel zelfde romp als die jij hebt) wat leuke wedstrijden gewonnen heeft met zijn Azuree 33. O.a. first in class bij Rolex Middle Sea Race (logo is amper te zien.. dus ik mag deze foto vast posten..)



Ik ben helaas niet meer geweest, vanwege Corona. Jammer, want het schijnt inderdaad een bijzondere fabriek te zijn, die ook de prachtig Euphoria (vanaf 50 voet ofzo) boten bouwt, en natuurlijk de Sirena motorjachten. De Azuree is het kleinste bootje dat ze bouwen, de Euphoria en Sirena motorjachten gaan meer richting megajachten. Vandaar ook de opties om zaken te laten aanpassen (bij mijn boot o.a. achterstag, buiskap en kasten binnen) op maat. Dat zijn ze kennelijk wel gewend. Verder is de werf ook gelicenseerd om Swan jachten te bouwen, mocht er extra capaciteit nodig zijn bij de Swan werf. Verder zijn ze ook een grote automotive speler, en bouwen ze onderdelen van auto's en treinen, etc. Jammer, ik zou graag nog een keer gaan kijken. Verder waren de Italiaanse roots van de Azuree33C mij bekend, dat zie je ook wel aan het interieur. Hierbij nog even het filmpje van de Azuree 33 (oud model) gedurende veel wind in de Rolex cup. Boot lijkt lekker te planeren over wat ik best grote golven vind....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 11:33 #1171382

TuuLeVi schreef :
nardus schreef :
gaat ie n i et in NL liggen ?
...tuurlijk wel wie vliegt er nou, om te zeilen, heen en weer naar Turkije? Is hartstikke slecht voor het milieu en André denkt hartstikke groen, bovendien ligt er zo veel mooi vaarwater in de buurt :whistle:

ja, ik wil inderdaad niet eindeloos heen en weer blijven vliegen, maar de boot op een rustig tempo naar Marseille varen om hem daar op transport te zetten naar NL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 14:13 #1171452

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
AndreAzuree schreef :


Ik snap dat voor veel mensen die houden van wat traditionele schepen het een bijzonder geval is maar als je hem in het echt ziet, is hij wel heel gaaf gemaakt..

Die foto die je in het andere draadje hebt geplaatst, van boven, daar zie ik echt een fraaie lijn erin.
En ik ben echt fan, met de hoofdletter F van klassieke en traditionele schepen.

Mooi is gewoon mooi!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 15:07 #1171476

dank je! Je bedoelde deze?


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 15:43 #1171495

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Ja die foto, erg fraai!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 17:25 #1171536

  • Big Time
  • Big Time's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1059
Het is een ontwerp waar je van moet houden, ziet er allemaal wel heel modern uit. Ik blijf me wel verbazen over het gewicht, 5.150 kg vind ik te veel voor een 33 voets cruiser racer. Om downwind echt op te schieten zou de boot zeker een ton lichter moeten zijn. Vergelijk de nieuwe 33 voets J/99, die weegt 3.800 kg, 30% lichter en dat is serieus veel.

Desalniettemin wens ik je veel zeilplezier, ook gaaf dat je de boot eerst een paar jaar in de Med laat liggen en daar te gaan zeilen.
Vaurien - Yngling - Zeeton 24 - First 31.7 - J/109 - J/80
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 17:56 #1171559

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16255
Het viel me ook op dat de boot zwaar lijkt is maar het is natuurlijk met die lengte/breedte ook geen kleine boot.
De boot is ook met vacuuminfusie gebouwd. Toch wel een fantastische manier van bouwen en dat boezemt vertrouwen in. Je bent geen prutser meer als je dat proces in een productielijn kunt. Je wint er veel gewicht mee!
Hoe kijk je zelf tegen dat gewicht aan, en is dat een punt voor jou geweest?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 09 juni 2020 19:37 #1171614

Big Time schreef :
Het is een ontwerp waar je van moet houden, ziet er allemaal wel heel modern uit. Ik blijf me wel verbazen over het gewicht, 5.150 kg vind ik te veel voor een 33 voets cruiser racer. Om downwind echt op te schieten zou de boot zeker een ton lichter moeten zijn. Vergelijk de nieuwe 33 voets J/99, die weegt 3.800 kg, 30% lichter en dat is serieus veel.

Desalniettemin wens ik je veel zeilplezier, ook gaaf dat je de boot eerst een paar jaar in de Med laat liggen en daar te gaan zeilen.

Gewicht is zeker een overweging geweest. Natuurlijk is een J/99 een ander verhaal, (veel minder volume), vergeet niet dat de Azuree vanachter 3.67 breed is. Het gewicht is vergelijkbaar met een Elan 350, Salona 33 en bijv een stuk lichter dan een Dehler 34, een X-34 en ook iets lichter dan een Elan S4. Ik heb met de boot gevaren, het voelt absoluut niet als een zware boot, en downwind bij 4bft en met genaker, begon de boot toch met glijden.In wedstrijdtrim kun je vrij gemakkelijk kastjes uit het interieur halen om gewicht te besparen.
Laatst bewerkt: 09 juni 2020 21:38 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 15 juni 2020 21:14 #1174372

De volgende stap, het ontwerp van de naam!




Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het begin van een nieuw avontuur! 15 juni 2020 21:54 #1174390

Erg fraaie Kuip ! B)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl