Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics

Navionics 16 mei 2019 20:16 #1046703

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1518
Fijn dat je hier support biedt Jacco. En dat je het nog zo lang volhoudt ;-)

Ik moet mijn kaarten op zowel mijn iPhone als mijn Raymarine E7 plotter verlengen. Er is daarbij iets grappigs aan de hand. Als ik via internet mijn SD kaart wil verlengen, dan kost me dat 121 euro (voor Holland Inland waters). Maar, als ik verbinding maak met de plotter en de iPhone om data te syncen, dan zegt hij uiteraard ook 'eerst updaten" en kan ik via de iPhone de kaart updaten voor een jaar voor iets van 72 euro. Dat scheelt nogal. Raar? Is dat een bug en moet ik er snel gebruik van maken of is er iets anders aan de hand?
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 20:37 #1046713

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
:laugh:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 22:19 #1046735

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8634
Yellow Boat schreef :
Nachtvlinder schreef :
Logische reactie van La Mavare, gezien de toon van jouw commentaar...

Bedoel je dit: "Goh , dat jij kennelijk de community edits niet kent :huh:
Misschien moet je de tutorial eens lezen van de app op www.navionics.com/fin/charts/f...o-sonarchart-academy"


wat is daar dan verkeerd aan ? Of mag ik dat ook al niet zeggen ?
Als iemand bezwaar heeft tegen dit soort opmerkingen moet hij dat maar bij een moderator melden , niet direct in een post.
Ik ben in ieder geval niet van plan bepaalde mensen met fluwelen handschoenen aan te pakken omdat ze zo gauw gepikeerd zijn.

Ad

Beste Ad,
C'est la ton qui fait la musique, zoal nachtvlinder al aangaf.
Als je iets tegen mij wilt zeggen, zou ik ook maar eens in gedachten nemen, wat in mijn onderschrift staat.
Ik waardeer je bijdragen als het om technische/chemische zaken gaat, want daar weet ik weinig van.
Maar als je commentaar geeft over vele andere zaken, zit je er helaas veelal naast.
Ik ben niet gepikeerd, maar wel een beetje verdrietig, dat je je zo opstelt.
Mijn bijdragen aan discussies zijn bijna altijd 'to the point' en zelden onjuist.

Misschien moet je maar eens nadenken voordat je anderen afsijkt?
En ik ga niks aan een moderator melden, die zijn het toch wel met me eens.

Ik stel voor dat je eens een paar weken je onthoudt van commentaar op topics.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 22:34 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 17 mei 2019 06:23 #1046750

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7272
La Mavare schreef :

Ik stel voor dat je eens een paar weken je onthoudt van commentaar op topics.

Motie Adrem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 17 mei 2019 08:34 #1046802

mystudio schreef :
Fijn dat je hier support biedt Jacco. En dat je het nog zo lang volhoudt ;-)

Ik moet mijn kaarten op zowel mijn iPhone als mijn Raymarine E7 plotter verlengen. Er is daarbij iets grappigs aan de hand. Als ik via internet mijn SD kaart wil verlengen, dan kost me dat 121 euro (voor Holland Inland waters). Maar, als ik verbinding maak met de plotter en de iPhone om data te syncen, dan zegt hij uiteraard ook 'eerst updaten" en kan ik via de iPhone de kaart updaten voor een jaar voor iets van 72 euro. Dat scheelt nogal. Raar? Is dat een bug en moet ik er snel gebruik van maken of is er iets anders aan de hand?

Eeeeeeuuuh, werkelijk geen idee? Als je het voor die prijs kan doen zeker niet laten.
Ik zeg niks :whistle:

Je Holland inland is een small kaart maar je kan small niet verlengen dat wordt automatisch een XL9 kaart ( heel west europa) die kost idd 121. Geen idee hoe de prijs van 72 is ontstaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 17 mei 2019 08:47 #1046808

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6490
Volgens mij is het licentiesysteem sowieso al een tijdje niet op orde. Als ik de Boating app opstart, word ik geprompt dat twee van mijn licenties verlopen zijn, maar dat zijn kaarten die ik überhaupt nooit heb gehad. En van een andere licentie klopt de verloopdatum niet. In mijn voordeel overigens, dus dat laat ik maar zo. :) En dan heb ik nóg een licentie die wél klopt. Dat dan weer wel... :laugh:

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 17 mei 2019 09:26 #1046817

:whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 15 juli 2020 20:46 #1185649

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 422
Is het eigenlijk mogelijk om een extern GPS signaal te gebruiken op de Android app? Dat zou helpen om het batterijverbruik te beperken.
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 juli 2020 02:22 #1185695

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Bestaat er al een nachtmodus in de App of wordt hier überhaupt aan gedacht om dit in te bouwen?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 18 sept 2020 21:15 #1207839

Is de navionics app ook "gratis" te gebruiken als je al een kaart hebt gekocht voor de plotter? Ik heb navionics op mijn plotter (met een kaart van 1 jaar oud) en ik zou deze kaart ook graag op mijn telefoon hebben in de app. Uiteraard wil ik niet nogmaals de zelfde kaart kopen

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 19 sept 2020 05:52 #1207853

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2324
Ivo pionier schreef :
Is de navionics app ook "gratis" te gebruiken als je al een kaart hebt gekocht voor de plotter? Ik heb navionics op mijn plotter (met een kaart van 1 jaar oud) en ik zou deze kaart ook graag op mijn telefoon hebben in de app. Uiteraard wil ik niet nogmaals de zelfde kaart kopen

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Eigenlijk is dat gek he, In het geval van een papieren kaart zou je als je er 1 binnen en 1 buiten zou willen ook 2 kaarten moeten kopen. Of kopiëren.

Ik ben wel benieuwd, ik betaal ieder jaar voor beide.
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 19 sept 2020 07:02 #1207864

ik zit met dezelfde vraag... ben benieuwd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 19 sept 2020 17:45 #1208001

HenkT schreef :
..
Eigenlijk is dat gek he, In het geval van een papieren kaart zou je als je er 1 binnen en 1 buiten zou willen ook 2 kaarten moeten kopen. Of kopiëren.

Ik ben wel benieuwd, ik betaal ieder jaar voor beide.

Tip: Door je papieren kaarten geheel te plastificeren, kun je 1 kaart zowel binnen als buiten gebruiken :) En het mooie is: je kunt met een cd-marker (permanent) er op schrijven, en met aceton en een watje er weer afhalen, zodat je de kaart dus weer schoon hebt voor je volgende trip.

Dit staat los van de digitale kaarten vraag, maar ik dacht ik reageer toch even hier ivm de opmerking over 2 papieren kaarten.. Indien niet gewenst graag deze post deleten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 19 sept 2020 18:30 #1208014

HenkT schreef :
Ivo pionier schreef :Is de navionics app ook "gratis" te gebruiken als je al een kaart hebt gekocht voor de plotter? Ik heb navionics op mijn plotter (met een kaart van 1 jaar oud) en ik zou deze kaart ook graag op mijn telefoon hebben in de app. Uiteraard wil ik niet nogmaals de zelfde kaart kopen

Gepost met de officiële Zeilersforum-appEigenlijk is dat gek he, In het geval van een papieren kaart zou je als je er 1 binnen en 1 buiten zou willen ook 2 kaarten moeten kopen. Of kopiëren.

Ik ben wel benieuwd, ik betaal ieder jaar voor beide.

Ik zou navionics ook niet willen vergelijken met een papieren kaart, het is een ander product. Papieren kaart is vrij mobiel, mijn plotter niet. Tevens kan ik Netflix Spotify etc op meerdere apparaten gebruiken (niet dat ik stel dat Netflix en Spotify wel het zelfde product is als navionics) ik vindt dat van deze tijd. Ik zou het van toegevoegde waarde vinden als ik de kaart op mijn mobiel kan gebruiken. Mijn plotter heeft wel eens wat kuren en het is handig om ff snel op de telefoon de stand van zaken te bekijken.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl