Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 13:03 #685411

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Langweer?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 13:46 #685416

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
nou ja
deze hoor jij toch echt te weten!
fout
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 15:55 #685445

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Dat is Galamadammen / De Kuilart
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 16:40 #685457

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
neenee
kijk eens goed, heel herkenbaar
ton mitz
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 16:46 #685461

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Houtrib Haven Lelystad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 18:31 #685484

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
de houtrib!jawel
het verlossende antwoord!
links naast meneer zie je nog net de paal staan
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 22:45 #685520

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Nu je het zegt, haha, zag het meer aan het clubhuis boven die je vanuit de passantenkom geschoten hebt.


Volgende, is niet moeilijk denk ik.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2015 22:49 #685521

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
De pier op West Terschelling. Uitkijkend over het Groene Strand
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 nov 2015 09:23 #685562

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Inderdaad, tijdens Oerol een paar jaar geleden. Koezt, jouw beurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 21:23 #685934

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Wallaby schreef :
Inderdaad, tijdens Oerol een paar jaar geleden. Koezt, jouw beurt.

Hmmm.. Koezt heeft het te druk met wat anders, geloof ik, en we zijn alweer ruim 36 uur verder.
Om de vaart erin te houden, heet dat dan..:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 21:28 #685935

IJsseloog, op het Ketelmeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 21:30 #685936

  • siljan
  • siljan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 48
ik waag eens een gok:
Ransleat, Alde Feanen...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 21:35 #685939

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Het is zeker weten in de Biesbosch.

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Laatst bewerkt: 30 nov 2015 21:37 door La Mavare.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 21:39 #685940

La Mavare schreef :
Het is zeker weten in de Biesbosch.


:laugh: dat denk ik ook: zilvermeeuw.nl/tochten-voor-in...-biesbosch-vaartocht
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 22:31 #685951

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
La Mavare schreef :
Het is zeker weten in de Biesbosch.

Inderdaad.
Dat is het makkelijke deel van het antwoord.. Nu de rest.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 nov 2015 23:29 #685969

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Je denkt toch niet dat wij hier iedere boom van de Biesbosch kennen?
Daarvoor hebben we toch minstens iets meer herkenningstekens nodig.

Maar goed, die boten varen altijd hetzelfde rondje, dus het zal wel tussen Kooigat en Gat van de Binnennieuwensteek zijn.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 05:27 #685975

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Gat van de slek
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 06:47 #685980

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
gat van de Noorderklip
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 09:11 #686002

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
La Mavare schreef :
Je denkt toch niet dat wij hier iedere boom van de Biesbosch kennen?
Daarvoor hebben we toch minstens iets meer herkenningstekens nodig.

Niet zo piepen, Arjaan. Ik zie hier soms plaatjes uit Friesland, waarbij het kennelijk de bedoeling is dat de plek wordt herkend aan de rietpollen ter plaatse. Dit wijkt daar niet van af. Sterker nog, de eerste hint kreeg je er meteen al bij.
Maar goed, die boten varen altijd hetzelfde rondje, dus het zal wel tussen Kooigat en Gat van de Binnennieuwensteek zijn.

Psies. Maar ja; die route staat niet op de website van de rederij..
Je moet dus even weten waar die boot zo'n beetje heen vaart.

De kreken die je noemt zijn het jammer genoeg niet.

Je moet trouwens eens proberen om van het Kooigat naar het Gat van de Binnennieuwensteek te komen. Zelfs met een zalmschouw (diepang plm. 30 cm) lukt dat maar nèt.
Laatst bewerkt: 01 dec 2015 09:20 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 09:14 #686003

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
PvO schreef :
Gat van de slek

Ja, de plaatselijk bekenden zitten er natuurlijk het dichtste op. Het Gat van de Slek komt uit op het bedoelde slootje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 09:30 #686008

Om de vaart erin te houden, heet dat dan..:

gat van loop-gauw :laugh:

groeten
Frank
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 10:11 #686019

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
lodewijk stegman schreef :
PvO schreef :
Gat van de slek

Ja, de plaatselijk bekenden zitten er natuurlijk het dichtste op. Het Gat van de Slek komt uit op het bedoelde slootje.

Ik zie dit als een hint, dan mag je weer meedoen toch?

Gat van de vloeien?
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 10:35 #686029

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
PvO schreef :
lodewijk stegman schreef :
PvO schreef :
Gat van de slek

Ja, de plaatselijk bekenden zitten er natuurlijk het dichtste op. Het Gat van de Slek komt uit op het bedoelde slootje.

Ik zie dit als een hint, dan mag je weer meedoen toch?

Gat van de vloeien?

Nou, die regel ken ik dan weer niet, maar men rommelt hier de laatste tijd toch maar een beetje aan, dus wat mij betreft is de beurt voor jou.
Al was het alleen maar omdat na die hint de eerstvolgende koekenbakker die langskomt met een blik op de kaart al tenminste 50 % kans heeft om goed te gokken. Het is inderdaad het Gat van de Vloeien. Het plekje in kwestie is pakweg 300 m. ONO van het zuidelijke eind van het Gat van de Slek.

Wij liggen daar meestal op de spaarzame momenten dat we nog in de Biesbosch komen, met een anker naar achteren en de boeg in de wal. De ankerlijn zinkt en als ik de rondvaartboot aan zie komen vier ik de lijn op zodat ie op de bodem ligt als hij langskomt. Voor alle zekerheid.. Iets verderop is een krappe bocht richting Keesjes Killeke. Met laag water wil de Zilvermeeuw daar nog wel eens even vastzitten en wordt het wat voor- en achteruitslaan om erdoor te komen.
Die rondvaarboten baggeren hun eigen route. Het Gat van de Slek, vroeger een precair stukje met 1 m. diepgang, is de afgelopen 15 jaar alleen maar dieper geworden..
Laatst bewerkt: 01 dec 2015 10:37 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 18:14 #686112

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
lodewijk stegman schreef :
PvO schreef :
lodewijk stegman schreef :
PvO schreef :
Gat van de slek

Ja, de plaatselijk bekenden zitten er natuurlijk het dichtste op. Het Gat van de Slek komt uit op het bedoelde slootje.

Ik zie dit als een hint, dan mag je weer meedoen toch?

Gat van de vloeien?

Nou, die regel ken ik dan weer niet, maar men rommelt hier de laatste tijd toch maar een beetje aan, dus wat mij betreft is de beurt voor jou.
Al was het alleen maar omdat na die hint de eerstvolgende koekenbakker die langskomt met een blik op de kaart al tenminste 50 % kans heeft om goed te gokken. Het is inderdaad het Gat van de Vloeien. Het plekje in kwestie is pakweg 300 m. ONO van het zuidelijke eind van het Gat van de Slek.
Dat je me nu voor koekenbakker uitmaakt vind ik nou weer niet zo aardig :(

Hieronder de nieuwe raadplaat.

Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 dec 2015 19:57 #686137

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
PvO schreef :
Dat je me nu voor koekenbakker uitmaakt vind ik nou weer niet zo aardig

De koekenbakker is degene die z'n kans had gekregen als ik jou de beurt niet had gegund.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.787 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl