Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 20:38 #696670

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 20:40 #696672

Een wat oudere foto voor de kust van Oudeschild??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 20:52 #696677

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Krammer, tussen Bruinisse en Krammersluis
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:01 #696679

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30046
Kendu schreef :
Krammer, tussen Bruinisse en Krammersluis

Dan zou de foto vanaf de plaat van Oude Tonge gemaakt moeten zijn. De Grevelingendam komt echter niet zo dicht bij de vaargeul ter plaatse. Toch lijkt de foto van een vrij hoog standpunt te zijn gemaakt.

Ik zie dezelfde boot ook vaak bezig aan de Tholense kant, in het Mastgat/Keeten, tussen Stalland en Stavenisse. De dijk, van waaraf de foto is gemaakt, ligt daar ook dichter bij het water.
Laatst bewerkt: 11 jan 2016 21:05 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:10 #696681

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
deze antwoorden zijn niet helemaal correct.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:11 #696682

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
lodewijk stegman schreef :
Dan zou de foto vanaf de plaat van Oude Tonge gemaakt moeten zijn. De Grevelingendam komt echter niet zo dicht bij de vaargeul ter plaatse. Toch lijkt de foto van een vrij hoog standpunt te zijn gemaakt.

Ik zie dezelfde boot ook vaak bezig aan de Tholense kant, in het Mastgat/Keeten, tussen Stalland en Stavenisse. De dijk, van waaraf de foto is gemaakt, ligt daar ook dichter bij het water.

Om misverstanden te voorkomen: je geeft een uitgebreide beschouwing, maar geen antwoord op de gestelde vraag, toch?
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:11 #696684

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
het is ver bij Oudeschild vandaan.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:12 #696685

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Kendu schreef :
lodewijk stegman schreef :
Dan zou de foto vanaf de plaat van Oude Tonge gemaakt moeten zijn. De Grevelingendam komt echter niet zo dicht bij de vaargeul ter plaatse. Toch lijkt de foto van een vrij hoog standpunt te zijn gemaakt.

Ik zie dezelfde boot ook vaak bezig aan de Tholense kant, in het Mastgat/Keeten, tussen Stalland en Stavenisse. De dijk, van waaraf de foto is gemaakt, ligt daar ook dichter bij het water.

Om misverstanden te voorkomen: je geeft een uitgebreide beschouwing, maar geen antwoord op de gestelde vraag, toch?


Deze antwoorden zijn ook niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 21:53 #696691

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
Volgens mij sta je op de dijk bij Viane (Ouwerkerk) en we kijken richting Tholen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 22:04 #696695

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Bij Yerseke op de oosterschelde?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 22:04 #696696

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Het is niet Ouwerkerk, wel richting Tholen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 22:05 #696697

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30046
La Mavare schreef :
Volgens mij sta je op de dijk bij Viane (Ouwerkerk) en we kijken richting Tholen.

Zou wel eens waar kunnen zijn. Wat naar links aan de horizon zie je dan de ingang van de Krabbenkreek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2016 22:05 #696698

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Oosterschelde is correct , niet bij Yerseke
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 06:38 #696722

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30046
BarendV schreef :
Oosterschelde is correct , niet bij Yerseke

Op de foto zijn drie windmolens te zien. Die staan net ten W van Maartensdijk. Bij Stalland staan ook windmolens, maar dat zijn er vijf.
Als ik kijk naar de hoek die de kijkrichting moet hebben met de lijn die de windmolens vormen, dan kom ik ergens tussen Wemeldinge en Kattendijke uit. En dan dichter bij Wemeldinge dan bij Kattendijke.
Laatst bewerkt: 12 jan 2016 06:42 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 07:23 #696725

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
is het stuurboord van de ingang bij Wemeldinge
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 07:34 #696726

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Als je naar de INgang vaart is dit de bakboord kant ervan... Of stuurboord van de UITgang... :evil:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 08:15 #696735

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Lodewijk Stegman,

Dit antwoord is correct, de juiste plaats is bij het galjoen zonder poen.


Lodewijk aan jou de eer voor de volgende.
Laatst bewerkt: 12 jan 2016 08:22 door BarendV.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 08:34 #696739

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30046
BarendV schreef :
Lodewijk Stegman,

Dit antwoord is correct, de juiste plaats is bij het galjoen zonder poen.


Lodewijk aan jou de eer voor de volgende.


"Het galjoen zonder Poen"!
Ik had er nog nooit van gehoord. Het blijkt een bekende duikersplek te zijn, een klein eindje WNW van Wemeldinge. Genoemd naar een klein wrak dat daar schijnt te liggen. Nou ja, "schijnt"; het staat keurig op de kaart.

De eer neem ik graag in ontvangst. Het plaatsen van een plaatje mag iemand anders doen, want ik kom er deze week waarschijnlijk niet meer aan toe.
Laatst bewerkt: 12 jan 2016 08:38 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:06 #696757

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Jeugdherinnering... waar is deze foto genomen?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:08 #696758

  • Artemis
  • Artemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 522
Alkmaardermeer vanaf akersloot kijkend richting de woude
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:10 #696760

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Fout.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:14 #696761

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8549
Als ik het zo zie de Witte Brekken. Waar het steigertje zit, weet ik echter niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:17 #696762

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Nee, niet de Witte Brekken. Wel warmer dan het Alkmaardermeer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:22 #696763

Vlakke brekken?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2016 10:49 #696773

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Niet goed
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.275 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl