Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 07:03 #712246

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Lastig, dat dacht ik al. Die rode ton daarachter: dat is niet zo'n kleintje maar de top van een flinke. Wat een getijverschil, hè?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 08:04 #712257

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
westerschelde
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 08:41 #712265

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
BarendV schreef :
westerschelde

De Westerschelde is groot!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 08:47 #712266

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertM schreef :
BarendV schreef :
westerschelde

De Westerschelde is groot!

Hooge Plaat, oost van Breskens.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 14:49 #712425

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
De Westerschelde is groot!

Hooge Plaat, oost van Breskens.

OK die Westerschelde geef ik weg, maar het is niet bij Breskens.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 14:58 #712430

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Middelplaat bij Terneuzen?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 14:59 #712431

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Jutter schreef :
Middelplaat bij Terneuzen?

He wat duurt dat lekker lang! Nee niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 15:09 #712434

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
Westerschelde dus doorvaartje tussen Brouwerplaat en Rug van Baarland; net ZW van Hansweerd?
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 16:11 #712451

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Mischief schreef :
Westerschelde dus doorvaartje tussen Brouwerplaat en Rug van Baarland; net ZW van Hansweerd?

Ook wel bekend als het Gat van de Molenplaat (staat er op de kaarten niet bij). Inderdaad dat is het.

webapp.navionics.com/#@11&key=y%7D%7BxHai%60W

Aanrader trouwens. Onbetond. Diep zat, nouja ff spannend bij het in- en uitvaren bij laagwater maar dan is er het ook het leukst. Opmerkelijk beschut, flinke club zeehonden. Over de plaat zie je de grote zeeschepen varen.
Laatst bewerkt: 04 mrt 2016 16:37 door KoertM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 17:16 #712474

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Idd, had mijn idee ook geweest net te laat, voer daar eens wel in de hoofdgeul, met een grote jongen op 30 meter zakte je zomaar een paar meter door de zuiging!
Laatst bewerkt: 04 mrt 2016 17:17 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 17:26 #712478

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
waar kwamen we deze Chaloupe tegen?





Replica van oud hollandse roei zeilsloep.
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 17:38 #712487

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Mischief schreef :
waar kwamen we deze Chaloupe tegen?

Haringvliet voor Hellevoetsluis (op de achtergrond zchtbaar).
Laatst bewerkt: 04 mrt 2016 17:39 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 17:49 #712490

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
yep hellevoet is goed :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 18:12 #712502

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
lekker snel, niet al te moeilijk Steg, je mag weer!
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 18:23 #712505

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Mischief schreef :
lekker snel, niet al te moeilijk Steg, je mag weer!

Inderdaad niet moeilijk, hoewel het even geleden is dat ik in Hellevoetsluis was.

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 19:04 #712513

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
Middelburg?
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 19:14 #712515

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Heee daar is de Lange Haven weer. Schiedam dus.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 20:56 #712532

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertM schreef :
Heee daar is de Lange Haven weer. Schiedam dus.

Dat was te verwachten.. Klopt als een bus.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2016 21:03 #712533

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Deze dag in 2011 was mijn vrouw jarig. Geen bloemetje bij me op de boot natuurlijk. Kijk eens wat het eerste beeld over de dijk van de haven was:



Maar waar?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 07:42 #712564

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertM schreef :
Deze dag in 2011 was mijn vrouw jarig. Geen bloemetje bij me op de boot natuurlijk. Kijk eens wat het eerste beeld over de dijk van de haven was:

Maar waar?

Dit is weer een mooie voor de methode Stegman.
Niet overal worden bloembollen gekweekt, namelijk. Het verhaal van Koert suggereert dat hij die bloemen 's ochtends nodig had. Zijn vrouw was die dag jarig. Kan kloppen, op de foto lijkt het nog vroeg. We kijken wat tegen het licht in. Dat zou betekenen dat we kijken in een richtig met iets van oost erin. Ik weet niet één-twee-drie plekken met bloembollen die aan de oostkant van een of andere dijk liggen
Kan het ook aan het begin van de avond geweest zijn? Dan kijken we ruwweg in westelijke richting. De eerste plekken, waar bloembollen verbouwd worden direct aan de andere kant van de dijk ter plaatse van een haven of andere ligplaats, liggen in West-Friesland. Ik zie in eerste instantie twee mogelijkheden. Eén is niet diep genoeg voor de boot van Kurt, De andere wel.
Dat is Broekerhaven.
Laatst bewerkt: 05 mrt 2016 07:56 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 08:13 #712574

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Op de kop van Goeree zie je ook wel bollenteelt. Misschien lag je in Stellendam?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 08:56 #712585

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Stegman bedoelt Wijdenes
de diepgang varieert daar nogal
er is een periode geweest van ruim 1.80, en een periode van minder dan 80
het is elk voorjaar weer een verrassing hoeveel er staat
volgens mijn vrouw staan daar idd. bollen
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 09:01 #712586

Jutter schreef :
Op de kop van Goeree zie je ook wel bollenteelt. Misschien lag je in Stellendam?

En zelfs in de NO kop van Groningen :woohoo:
Maar daar kom je met een boot wat moeilijk.
Ad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 09:14 #712595

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Bollen komen we door heel het land tegen dus dat zegt niets.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2016 09:57 #712604

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
De antwoorden zijn tot nu toe niet goed. Zelfs de methode Stegman kent zijn beperkingen, maar ik zal een beetje helpen.
Het was echt op de verjaardag van mijn vrouw. Dat bloemetje had ik natuurlijk niet echt nodig, dat was om het verhaal een beetje smeuïg te maken.
Mijn begeleidende tekst was een beetje misleidend begrijp ik nu: het is hier avond, we waren nu al om dit bollenveld heen gelopen en je kijkt hier tegen de zon in naar de dijk met de haven er achter. De masten vallen een beetje weg. Je ziet ook windmolens, maar die staan natuurlijk overal.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.559 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl