Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 13:49 #1525207

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
daan1508 schreef :
Waar waren we langs?
bonuspunten voor degene die kan melden wat er bijzonder is aan deze klipper


De vliegende Hollander? Zie nl nix... ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:13 #1525211

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Das Boot ?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:27 #1525217

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Excuses, foto deed het niet :silly:
Nu wel...
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:29 #1525218

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Neuh


Hij zal wel te groot zijn.....
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:34 #1525220

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Op de vorige pagina in geuren en kleuren.
Voor de zekerheid nog eens extra:

Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:47 #1525221

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
Ooh nu zie ik het!
Heeg
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:55 #1525223

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Nee, geen Heeg.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 14:57 #1525227

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Pikmeer, zicht op de Burd?
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 15:01 #1525229

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32556
Het is de klipper Lutgerdina, dit schip vaart met mindervalide of gehandicapte mensen. Eigendom van de Stichting varen met gehandicapten.

In de bedrijfstak ook wel "Ro-Ro"klipper genoemd en in West-Friesland heeft ze nog een bijnaam, wie? (= bonuspunten)

Omgebouwd begin 80er jaren en in 1995 verherbouwd tot zeegaand charterschip. Toen hebben wij de GMDSS apparatuur gedaan.

Ergens in het Prinsenhof?
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 27 nov 2023 15:05 door Calidris.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 15:21 #1525230

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Eclips schreef :
Pikmeer, zicht op de Burd?

Helemaal juist, Roald.


Calidris schreef :
Het is de klipper Lutgerdina, dit schip vaart met mindervalide of gehandicapte mensen. Eigendom van de Stichting varen met gehandicapten.

In de bedrijfstak ook wel "Ro-Ro"klipper genoemd en in West-Friesland heeft ze nog een bijnaam, wie? (= bonuspunten)

Omgebouwd begin 80er jaren en in 1995 verherbouwd tot zeegaand charterschip. Toen hebben wij de GMDSS apparatuur gedaan.

Ergens in het Prinsenhof?


Heel goed, de Lutgerdina. Ik ging wel vanuit dat jij met de bonuspunten zou vertrekken.
Op de Lut was die dag, zoals vele dagen per jaar, een maat van mij aan boord, die op de Lut maat is. Snappie?

Die bijnaam uit W-Friesland weet ik niet. Wel nieuwsgierig.
Ik hoor dat de Lut een beetje een draak is om mee te manouvreren, weet niet zo goed waardoor dat komt.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 16:26 #1525245

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
De volgende.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 16:40 #1525247

De Cocksdorp?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 nov 2023 16:51 #1525249

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Nee. Ander water, andere provincie.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 14:19 #1525361

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Zeg, wat krijgen we nou? Zó moeilijk is 'ie niet hoor...
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 14:24 #1525362

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Invaart Kornwerderzand (IJsselmeerkant)?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 14:45 #1525365

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Stuk warmer, maar nog niet goed. Juiste provincie, juiste water. Als ik iets verder uitgezoomd was, was 'ie binnen een minuut geraden. Dat is een hint.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 14:47 #1525366

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
Stavoren
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 15:14 #1525369

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
JB-NL schreef :
Stavoren

Vanzelfsprekend. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 16:15 #1525377

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476


Wie o wie, waar o waar?

JB
Laatst bewerkt: 28 nov 2023 16:16 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 16:27 #1525378

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32556
Ambulant voor het (k)wakend oog.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 16:28 #1525379

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32556
Sorry, voor het oude Doeksen kantoortje. West dus.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 nov 2023 16:29 #1525380

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
kan niet anders zeggen dat dat klopt ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 nov 2023 08:42 #1525435

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32556
Moet binnenkort keuring uitvoeren op de ambulant . De schipper eigenaar was klasgenoot op de zeevaartschool.

Ik geef de beurt ff door, ik sta op een beurs.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 nov 2023 09:29 #1525442

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
even een instinker tussendoor




degen die het exact vaarwater raad wint een kapotte magnetron.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Laatst bewerkt: 29 nov 2023 09:33 door b100.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 nov 2023 09:53 #1525443

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Altijd al een kapotte magnetron willen hebben: Wierummer Wad ? Maar het is een instinker, dus dat zal wel niet goed zijn
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 8.094 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl