Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:34 #1578447

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Kendu schreef :
Hellevoetsluis, net naast het havenkanaal.

Jawel hoor. En ik heb nog wel mijn best gedaan het wat moeilijker te maken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:45 #1578456

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
:cheer:

Waar kreeg ik hier (geen) zin in erwtensoep?

(Alleen het vaarwater is niet voldoende, íets preciezer graag!)

www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:49 #1578458

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Kijk dat hoef ik dan weer niet op te zoeken: het Hellegat.
Links zie je nog net Dintelmond. Rechts van je buiten beeld is Ooltgensplaat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:50 #1578460

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
Vaaarwater is Volkerak net na de sluis aan stuurboord kant
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:51 #1578461

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
KoertRM schreef :
Kijk dat hoef ik dan weer niet op te zoeken: het Hellegat.
Links zie je nog net Dintelmond. Rechts van je buiten beeld is Ooltgensplaat.

Hoppa, beurtwissel!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 14:54 #1578463

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Ojee de plaatjes raken op.. deze is ook te makkelijk.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 19:27 #1578524

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertRM schreef :
Ojee de plaatjes raken op.. deze is ook te makkelijk.

Termunterzijl. Heb je ook met je boot in de haven gelegen? Die valt grotendeels droog bij LW.
En was je ooit eerder zo ver van huis (Harwich is dichter bij..)
Laatst bewerkt: 15 aug 2024 19:29 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 20:11 #1578534

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
Ojee de plaatjes raken op.. deze is ook te makkelijk.

Termunterzijl. Heb je ook met je boot in de haven gelegen? Die valt grotendeels droog bij LW.
En was je ooit eerder zo ver van huis (Harwich is dichter bij..)

We vonden Termunterzijl erg fijn. Haven is prima aan te varen. We lagen met 1.85m diepgang wel een beetje in de modder met laag water. Droogvallen is er niet bij in de haven. Stavenisse is lastiger.
Wel een eind varen ja, temeer omdat we buitenom moesten door de stremmingen in Groningen in juni. Het ging op de heenweg snel genoeg met vrij veel wind uit het westen.

Tsja het is ergens in de winter dit jaar in mijn kop gaan zitten dat ik daarheen wilde, omdat we bij de Kiekkaaste bij Nieuw Statenzijl waren. Dan zie je daar zo'n geultje met groene tonnetjes en een heleboel smienten. En dan ga ik studeren of ik er met de boot kan komen, of in de buurt.

Zover is het niet gekomen hoor, dat is niet verstandig met 1,85.

Termunterzijl is zeer de moeite waard. En het juiste antwoord.
Laatst bewerkt: 15 aug 2024 20:12 door KoertRM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 aug 2024 20:31 #1578543

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertRM schreef :
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
Ojee de plaatjes raken op.. deze is ook te makkelijk.

Termunterzijl. Heb je ook met je boot in de haven gelegen? Die valt grotendeels droog bij LW.
En was je ooit eerder zo ver van huis (Harwich is dichter bij..)

We vonden Termunterzijl erg fijn. Haven is prima aan te varen. We lagen met 1.85m diepgang wel een beetje in de modder met laag water. Droogvallen is er niet bij in de haven. Stavenisse is lastiger.
Wel een eind varen ja, temeer omdat we buitenom moesten door de stremmingen in Groningen in juni. Het ging op de heenweg snel genoeg met vrij veel wind uit het westen.

Was buitenom in dit geval over zee (niet over het Wad)?
Wat droogvallen betreft: ik vermoed dat de haven in de afgelopen drie jaar een keer is gebaggerd. Ik heb hier in 2021 wel eens een zoekplaat geplaatst van de haven, waarop je de modderbodem kunt zien. Alle boten die er lagen zakten er keurig tot bijna de waterlijn in, maar het was meer modder dan water
Tsja het is ergens in de winter dit jaar in mijn kop gaan zitten dat ik daarheen wilde, omdat we bij de Kiekkaaste bij Nieuw Statenzijl waren. Dan zie je daar zo'n geultje met groene tonnetjes en een heleboel smienten. En dan ga ik studeren of ik er met de boot kan komen, of in de buurt.

Dat gevoel had ik in 2021.
Zover is het niet gekomen hoor, dat is niet verstandig met 1,85.

Met 0,8 m. diepgang kon ik bij LW in één keer doorvaren tot de sluis van Nieuwe Statenzijl. Wel een paar keer de grond geraakt, maar niet blijven hangen. Alleen de ligplaatsen van de lokale watersportvereniging waren op dat moment niet bereikbaar. Ik heb aan het remmingswerk van de sluis gewacht tot er meer water kwam.
Hier vind je een verslag van dat ritje.

Termunterzijl is zeer de moeite waard. En het juiste antwoord.

Ja, leuke haven. Ik hoop er ooit nog eens te komen.

Volgende:
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 09:24 #1578623

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Ja. Lastig hè?
Wat ik zou doen: plekken noemen en wegstrepen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:04 #1578759

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Belgische kust?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:07 #1578761

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5475
Westerschelde
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:11 #1578767

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
Vlissingen?
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:17 #1578773

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Palomine schreef :
Vlissingen?

Nee.. En om het niet te lang te laten duren: het is daar ver vandaan.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:23 #1578775

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5475
Energiecentrale maasvlakte
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:41 #1578779

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Goh.
Die platbodem vaart met een Groningse vlag in het want, dat zegt niet zoveel.
Er is een zeeschip te zien daar rechts en misschien de bovenkant van een opvallend torentje in het groen.

Noordzeekanaal?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 aug 2024 19:50 #1578788

Ergens bij de Waddeneilanden?
Ik help mensen met hun boot verkopen via www.bootverkooponline.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 07:28 #1578875

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Den Helder op de achtergrond.
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 07:29 #1578876

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
semve1350 schreef :
Ergens bij de Waddeneilanden?

Nog geen goede antwoorden. Maar jullie worden warmer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 07:51 #1578883

  • Hinangin
  • Hinangin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 71
Delfzijl?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 09:08 #1578896

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Hinangin schreef :
Delfzijl?

Heel warm. Maar nog steeds niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 10:49 #1578905

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Eemshaven…
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 11:45 #1578912

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Kendu schreef :
Eemshaven…

Kouder dan Delfzijl.

Het gaat trouwens vooral om waar die talk vaart. Wat je verder ziet kan daarbij helpen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 12:38 #1578918

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5475
De Dollard met Emden op de achtergrond
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 aug 2024 15:14 #1578924

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
De Dollard met Emden op de achtergrond

Pcies. De tjalk vaart in laatste stuk van de geul vanuit Nieuwe Statenzeil
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.224 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl