@ Michiel : Ambitieus met een bbmotor? Waarom dan wel?
Is een bbmotor minder betrouwbaar?
In elk geval is het voor mij geen optie te converteren naar inboard diesel...
De motor is nagenoeg nieuw, heeft nog geen 50 uur gedraaid, de vorige eigenaar heeft de motor enkele jaren terug gekocht en laten plaatsen... Daarna heeft hij nog maar 1 uitstap gemaakt. Ik heb bij de aanshaf van de boot de motor laten controleren bij een (door mij gekozen) dealer. Gezien de motor toch helemaal openging voor checkup (op kosten van de vorige eigenaar) hebben ze die gelijk een grote beurt gegeven dus er zit zelfs een nieuwe impeller in...
@Globe_Trotti : de geplande trips vragen gewoon om meer capaciteit. Ik denk dat dit in mijn geval best met een vaste tank gepaard gaat...
Het huidige (draagbare) tankje is maar een 10 of 12 litertankje. Ik vind het geen optie om op een windstille dag terwijl we onderweg zijn dat tankje om de paar uur met een jerrycan te gaan bijvullen.
De 120 liter RVS tank is één van mijn watertanks, het was maar een vluchtig idee, het is zonde om die niet voor water te behouden... Zoals het er nu uitziet wordt het inderdaad een andere benzine tank in de natte kist, er zijn ethanol bestendige epoxy's (dankjewel Herman voor je inbreng !!!) of het wordt een HDPE plastic tank van ongeveer 50 liter...
Ik voorzie in elk geval een paneeltje met wat kraantjes, filter, vochtafscheider en pomp. Een kraantje extra met een aansluiting om richting jerrycan te pompen is dus maar een kleintje (en komt toch ook van pas om de tank leeg te pompen als ik de kist eens wil poetsen of een likje verf geven, dan is het makkelijker tillen
)
De motor is een
Mercury 15.