JohanH schreef :
Dat verklaart misschien ook die te vette bougies?
1) Hoe kun je zien dat de choke klep opengaat?
2) ga ik bekijken
3) Nee
4) Ga ik bekijken
Ja, een te rijk mengsel geeft vette bougies, zeker. Als je bougies ook vet worden bij stationair lopen (even 5 min stationair laten draaien, afzetten en dan bougies bekijken) dan zit het probleem niet in de hoofdsproeier.
Het is grofweg zo dat bij stationair het mengsel geregeld wordt door de stationair sproeier, meestal afstelbaar.
Dan van beetje tot meer dan half gas is het de stand van de naald die het mengsel bepaald.
Bij volgas normaal de hoofdsproeier opening, tenzij de naald niet genoeg omhoog komt.
Ik zou het volgende doen:
- Luchtfilter eraf halen zodat je de luchtingang van de carburateur kan zien.
- met volledig ingeduwde choke in de luchtingang kijken. De chokeklep is een klepje aan de ingang, die moet helemaal open gaan, dwz helemaal plat in de ingang liggen zodat hij zo weinig mogelijk weerstand geeft. Mocht je een automatische choke hebben dan de motor eerst warm laten draaien (hij gaat open op temperatuur).
- Kijk bij gasgeven eens goed of je geen benzine ziet overlopen uit de sproeiers, dan blijft de vlotter hangen of is het niveau te hoog.
succes