bocasami schreef :
De contactpunten heb ik met een heel dun voelermaatje als het ware lopen vijlen.
De relais klikte nu wel hoorbaar. Na nogmaals tussen alle contactplaatjes de voelermaat door geschoven te hebben deed de boegschroef het weer. Hoop hier mee de oorzaak gevonden te hebben.
Dat het nu weer werkt zal heelaas tijdelijk kunnen zijn. Ingebrande contacten krijg je niet schoon met een voelermaatje.Doordat ze nog steeds matig contact maken zal er een spanningsverschil tussen de contacten bestaan wat tot hittevormiong en inbranden leiden zal.
Daarvoor moet je of om het voelermaatje een stukje fijn schuurpapier(korrel 1000 of zo) wikkelen of een contactpuntenvijltje gebruiken ( is er voor gemaakt en hebben ze wel bij een automaterialenhandel.).Eventueel doet een nagelvijltje het ook wel.
Daarmee krijg je de contacten weer mooi blank en zullen ze weer , in gesloten stand , de stroom zonder verlies geleiden .
Ad