Terug gaan, en overleggen met de monteur, en idd met impellor kost een onderhoudsbeurd ook veel duurder dan 70/80 euro.
maar misschien valt alles heel erg mee en is het een klein dingetje, ze hebben hier nu ook wel alle doem senarioos opgenoemd
Flemming058 schreef :
bedankt allemaal voor jullie reacties, ik begin me inmiddels wel een beetje zorgen te maken over de motor.
Ik heb de motor in December voor onderhoud naar een dealer gebracht waar ik nog niet eerder was geweest.
Deze vroeg maar liefst €150 voor een onderhoudsbeurt (normaliter betaal ik €70/80).
Nou heeft de motor sindsdien nog geen 20 vaaruren gehad dus vraag ik me af of het niet een goed idee is om gewoon contact op te nemen met de dealer en dit voor te leggen?
Meestal vaar ik 100-150uren voordat ik de motor voor onderhoud breng en hij is sinds ik de motor heb (2011) ieder halfjaar voor onderhoud geweest.
Ik vond de prijs al belachelijk hoog voor een onderhoudsbeurt, en dit zou in mijn ogen niet al in zo'n vroeg stadium mogen gebeuren.
Betreffende de impeller, de motor koelde wel gewoon toen ik aan het varen was dus ik weet niet of het hieraan ligt.
Betreffende of het ligt aan mogelijke klemming omdat de motor denkt dat hij in vooruit/achteruit staat, als ik schakel komt het startkoord er minder ver uit dan in de neutraal, dus dit lijkt ook naar behoren te werken.