Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: 5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 12 mei 2020 22:03 #1159212

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1992


Tussen 1 en 3 zit een slangetje, is deze niet gaar?


Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Weer een Grote reis in 2024!!
Laatst bewerkt: 12 mei 2020 22:08 door mrtnm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 13 mei 2020 17:25 #1159516

Bedoel je 2 en 3? Op 1 zit een zwart afsluitend tuutje, geen idee waar die voor dient.
Laatst bewerkt: 13 mei 2020 17:26 door laurensyamaha.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 13 mei 2020 18:55 #1159549

Op internet las ik trouwens dat de keerringen vervangen moeten worden als de olie mayonaise achtig is. Helaas was dit zo, maar even schoonmaken en nieuwe staartstukolie. Kan dit een oorzaak zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 13 mei 2020 22:48 #1159621

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1992
laurensyamaha schreef :
Op internet las ik trouwens dat de keerringen vervangen moeten worden als de olie mayonaise achtig is. Helaas was dit zo, maar even schoonmaken en nieuwe staartstukolie. Kan dit een oorzaak zijn?

Nee, dat heeft niks met het lopen van de motor te maken. Die oliekeerring kun je HIER wel krijgen, moet je de oude even opmeten.

Bij mij zat er tussen 1 en 3 een slangetje. Wat er op 2 zat zou ik niet meer weten, ook geen foto van.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Weer een Grote reis in 2024!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 15 mei 2020 18:21 #1160457

Vandaag weer het een en ander gedemonteerd en gemonteerd. Leer ik meteen een beetje hoe alles werkt haha. Begonnen bij de benzinetank of het membraan nog goed was. Bij de connector merkte ik dat er wat ruimte was naar de motor. Hier voor de zekerheid een O ring op geplaatst en merkte direct dat de motor beter liep. Is het mogelijk dat die hier valse lucht aanzoog via de connector op de aansluiting? Of dat het ervoor zorgde dat er minder druk was om de brandstof aan te trekken. Aansluiting zelf lekte niet of zo maar vond dat er verrassend veel speling in zat. Wellicht dat daar een ringetje hoort die er bij de vorige eigenaar af is gevallen.
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:23 door laurensyamaha.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 15 mei 2020 18:30 #1160463

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3987
Als de knijpbal hard is gepompt en de brandstof connector lekt niet, mag je dat uitsluiten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 16 mei 2020 07:15 #1160613

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5942
Hier voor de zekerheid een O ring op geplaatst en merkte direct dat de motor beter liep.

Als je per direct merkt dat de motor beter liep, zit er hier al iets wat niet goed was.
zou meteen alle pakkingen en slangetjes e.d en aansluitingen gewoon vervangen in het benzine circuit.
je ziet dat het ook met lucht lekkage te maken heeft anders zou je motor niet meteen al een stuk beter lopen

actie is reactie
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 07:16 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

5pk 2t stijgt gigantisch in toeren terugdoen choke 16 mei 2020 09:03 #1160682

In het verleden heb ik regelmatig aan carburateurs van buitenboordmotoren gesleuteld.
Eerst met wisselend (lees:geen) succes, maar na onderstaande tips ergens gelezen te hebben is het een fluitje van een cent (meerdere gedaan, mercury, yamaha 4 en 2 takt’s).

Stap 1: zorg dat je een afbeelding hebt (exploded view) van de carburateur. (Tip: meestal te vinden bij webwinkels voor bbm-onderdelen)
Stap 2: uitprinten.
Stap 3: zorgen dat je wat bakjes hebt (zo’n curver bakje met vakjes voor schroefjes enzo is ideaal.
Stap 4: nummer de bakjes
Stap 5: nu voorzichtig de carburateur uit elkaar halen.
LET OP: lucht / brandstof “afstel schroefjes als volgt eruit halen: 1. Eerst het schroefje erin draaien. Daarbij tellen hoeveel halve omwentelingen je moet maken tot de schroef niet verder kan. 2. Die omwentelingen opschrijven bij de afbeelding! Daarna schroefje eruit draaien.
Stap 6: alle onderdeeltjes schoonmaken. Liefst in zo’n ultrasoon bakje (heb een goedkope van 2 tientjes, werk prima). Ik gooi beetje Dasty erbij, wordt perfect schoon.
Stap 7: sproeiers hebben heel klein gaatje, tegen het licht houden en kijken of het gat echt schoon is. Zo niet, weer in de ultrasoon bak, of voorzichtig met een sateprikker doorprikken. Niet met iets van staal!
Stap 8: alles in elkaar zetten. Goed rubbers en o-ringen op scheurtjes controleren.
Lucht en brandstof schroefjes als volgt monteren: voorzichtig indraaien tot het niet meer gaat, dan het aantal omwentelingen terugdraaien (die je bij demonteren hebt opgeschreven!) zo staat de afstelling weer helemaal goed. (Dit gaat er wel vanuit dat er vooraf niet geklooid is met deze schroefjes, anders kan je de carburateur opnieuw gaan afstellen, dat is weer een andere activiteit)

Ik ben geen bbm monteur, er zijn vast andere (betere) manieren, maar dit heeft mij altijd goed geholpen, vandaar dat ik het deel...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl