Sunshine 36 schreef :
Ameesing schreef :
Sunshine 36 schreef :
Misschien al aan bod gekomen eerder, maar het schiet me te binnen nu ik in het interieur zie: hebben jullie bij het bouwen rekening gehouden met een zelfde gewicht van het schip bakboord en stuurboord over de hartlijn? Moet dat precies in evenwicht zijn of komt dat minder nauw bij een kat?
Kom je nu mee?
We zijn op dit moment iets zwaarder aan de stuurboord kant (maar gaan nog wat gewicht verplaatsen waar mogelijk.
En ja dat is belangrijk
Ik stelde m’n vraag maar half. Bedoelde eigenlijk meer: als het casco eenmaal klaar is, hoe doe je dat dan? Bv die elektra kast, alles wat daar in gaat wegen en goed bijhouden?
Je zult mensen hebben die dan doen… wij zijn niet van dat soort
Zo licht mogelijk bouwen is het motto en soms kun je gewoon niet anders kwa indeling om zaken ergens te plaatsen en wordt het vanzelf bepaald.
Denk aan Electra, ja dat kan op een andere plek, maar met de kast aan de andere kant hadden we geen extra zitje gehad, dat gaat dan weer niet met de doorgang, of we hadden alles moeten spiegelen, maar dan heb je het probleem aan de andere kant
.
Alles wat water nodig heeft (zoals de keuken en douche etc, is veel handiger om aan 1 kant te hebben.
Ja het stuurwiel had aan de andere kant gekund, maar dan hadden we bij het zitje geen raam kunnen plaatsen en het niet in de “meterkast” weg kunnen werken etc etc.
De accu’s konden onder de grote bank, maar mbt gewicht er voor gekozen om deze onder de kleine zit te doen die iets meer BB zit.
En ga zo maar door.
Dus gedaan wat we konden doen en nu in het water kijken waar we nog zaken kunnen verplaatsen mbt bijv. Opslag (al het gereedschap ligt nu nog in de SB romp en gaat straks wanneer er kastjes zijn naar de BB kant bijv.
Maar ook andere zwaardere dingen proberen we goed te verdelen nu.
Het zal allemaal wel los lopen.