Het duurde niet lang bij de inspectie afgelopen vrijdag om vast te stellen wat de oorzaak van het motor falen was: het brandstof systeem. Dat opknappen duurde wel wat langer.. Lag centimeters dikke zwarte drab laag in de tank. Die is nu helemaal schoon/. Ook de leidingen schoongemaakt, net als de opnemer in de tank etc.
Op de motor het groffilter + fijn filter vervangen (de opvoerpomp bleek iets te lekken (doorgedraaid schroefdraad..) dus daar komt nog een nieuwe voor op; staat in bestelling), en de motor loopt weer als een zonnetje. Gelukkig. (ook motorolie en filter vervangen nu we toch bezig waren, en v-sbaar gespannen)
Deze klus meteen gecombineerd met het inbouwen van de Planar 4KW versie (Thx Allaert; dit is echt de laatste voorlopig
): dan kun je het lekker warm stoken
Bijna klaar (nog wat afwerk dingetjes; mede ivm hoe de luchtslang moest lopen, nu wat ombouw van apparatuur)), eerste proefdraai gaf het gewenste resultaat: dat wordt lekker warm binnen
)
En ook de nieuwe bootnaam zit er op (beetje koud klusje dit weekend, maar goed: het zit er op
). Nu alleen het nummer nog op de boeg en we kunnen weer een to-do item schrappen!
Zaterdag lekker wezen eten bij een Thais restaurantje; dat was een botter-sweet moment: eten: geweldig, en om dan te horen dat ze per 2 December dicht gaan was wel een domper... (had er wel vaker naar terug gewild!)
Komend weekend zaterdag de laatste klusjes, zondag: varen! (afhankelijk van het weer dan)
Heb alleen nog 1 extra ding om uit te zoeken: kan mijn gas/oven (Plastimo Pacific 2000) op propaan, want de Campinggaz die er in zit werkt met deze temperaturen niet meer
(Da's best irritant..) De gasbun is vrij ruim, dus er zou een grote tank in kunnen dan een 5 liter Campinggaz tank.