Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 11:43 #454161

FMJ schreef :
Iemand concrete inside-info wat er nu precies gedaan wordt bij zo'n professionele keuring?
Helemaal niets meer dan cilinder wegen, visueel inspecteren op slijtage en het tabletje vervangen. Ik vond het diep teleurstellend hoe "grondig" ze het aanpakken. Helaas moet ik aan die gekkigheid meedoen, anders zou ik er niet eens meer aan beginnen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 11:50 #454163

Sneaker schreef :
Een certificaat afgeven.
Kun je zelf ook, en die is ook rechtsgeldig als je niet commercieel vaart.

Je moet een geschreven procedure hebben die geacepteerd is door de "professionals", en dan maak je foto's van al je tests met een tijdsstempel erbij door de kop van een voorpagina van een grote krant mee te fotograferen. Die bewaar je vervolgens in een archiefje met alle bonnetjes erbij voor nieuwe cilinders, shackles, tabletten, automaten etc. (indien nodig). Een handtekenening van een ooggetuige kan het dan helemaal "afmaken", zeker als dat geen bemanningslid of buurman van je is.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 12:06 #454167

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
FMJ schreef :
Verder zou ik het woord 'keuren' niet in de hand nemen bij een DHZ-controle. Houd het maar lekker bij 'controleren', zoals de TS ook deed in z'n topictitel.
Precies, ik heb het in het topic wat ik hierover geplaatst heb ook bewust 'inspecteren' genoemd en niet 'keuren' om hierover geen misverstanden te laten bestaan.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 12:11 #454169

Hangt er vanaf of het keuren een verzekeringsvoorwaarde is of niet. Als je een "echte" procedure gebruikt die je stap voor stap doorloopt en documenteerd met foto's met een rechtsgeldig tijdsstempel om je verzekering tevreden te houden (wel van te voren met ze overleggen natuurlijk), dan zou ik het juist wel een keuring noemen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 12:14 #454171

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Erikdejong schreef :
Hangt er vanaf of het keuren een verzekeringsvoorwaarde is of niet. Als je een "echte" procedure gebruikt die je stap voor stap doorloopt en documenteerd met foto's met een rechtsgeldig tijdsstempel om je verzekering tevreden te houden (wel van te voren met ze overleggen natuurlijk), dan zou ik het juist wel een keuring noemen.

Maar als particulier die zijn boot niet verhuurt of commercieel inzet, is dat keuren toch niet van toepassing? Of zijn er NL instanties die er naar kunnen vragen? Mijn verzekering heeft nergens om gevraagd wat betreft reddingsvesten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 12:18 #454172

Het is wel nodig als het specifiek in je verzekeringsvoorwaarden staat. En er zijn er een paar die dat er zeker in hebben staan.
Ik had jaren geleden een verzekering bij Delta Lloyd en die verlangden het van me. Ik weet niet meer precies het hoe en wat ervan, en ook niet of het nog zo is. Bij jou dus niet van toepassing.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 04 nov 2013 12:18 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 14:31 #454209

  • Poohboot
  • Poohboot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1196
Nachtvlinder schreef :
Vond de reactie van QuietProfessional nogal fel hieromtrent, maar nu ik z'n profiel bekijk heb ik wel een vermoeden. Prima missie, maar het zou denk ik helpen om wat argumenten te geven om de boodschap (in ieder geval naar mijzelf) beter te laten landen.


Of Topic
Vaart op KNRM reddingsboot
Kitty-Roosmale-Nepveu
Callsign - PBMA
MMSI nr: 244974000
Goed werk!!
Maar lijd aan iets waar meer vrijwillige redders aan lijden.
"ik weet wel wat het beste voor anderen is"
Je steekt je teen in het water en ze roepen gelijk dat het gevaarlijk, slecht voor de gezondheid is en dat zij daarvoor verantwoordelijk zijn en voor je het weet lig je op het strand tegen je wil. B)

ok ON Topic weer
Gewoon onderhouden en regelmatig nazien.
Kun je dat niet of wil je dat niet uitbesteden!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 15:06 #454221

Erik, met al die controles van jou, vind je wel es wat wat niet in orde is? en zo ja wat?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 15:14 #454225

Met enige regelmaat.
Bedoel je mbt tot de vesten, of meer in het algemeen?

Bij de vesten regelmatig dat er toch schaviel plekken op komen waardoor ze op den duur gaan lekken. Daar is weinig meer aan te doen, en deze worden vervangen. Wel haal ik dan de automaten en cilinders eraf als reserve. Het gebeurt ook wel regelmatig dat er iets is met het interne harnas voor de lifeline met losstiksels etc.
Als ik een nieuw vest aanschaf, dan ga ik eerst zelf even flink met zwaar garen en een zeilmakerspalm aan de gang om de boel eens flink te versterken.

Ook kom je wel schimmelvorming tegen aan de binnenkant omdat er toch water tussen de opgevouwen delen kan komen. Regelmatig schoonmaken en laten drogen is belangrijk om het materiaal niet aan weg te laten teren.

Ik heb tweemaal meegemaakt dat de CO2 patronen bijna leeg waren. Je kunt er niets aan zien, geen roest, geen schade niets. En de ene "inspectie" waren ze goed, en de andere twee weken later was het patroon opeens (bijna) leeg zonder dat ik nu echt een oorzaak heb kunnen achterhalen.

Nu is het wel zo dat mijn vesten door onze gasten gedragen worden, en die gaan er soms wel anders mee om als ideaal zou zijn, dus ik denk dat de mijne iets meer aan slijtage onderhevig zijn dan bij de gemiddelde zeiler aanboord. Een goede referentie is het dus niet, maar ik heb wel geleerd dat er in twee weken gebruik een hoop kan veranderen aan een vest dat je niet zo een twee drie zou opmerken met een snelle visuele inspectie.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 15:16 #454226

koko schreef :
Een behoorlijk fel overkomende reactie. Het telefoonnr leidt naar Secumar.

de roepletters naar de KNRM:

PBMA PD3333 KITTY ROOSMALE NEPVEU
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 04 nov 2013 15:16 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 17:30 #454271

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Baasklusje schreef :
de roepletters naar de KNRM:
PBMA PD3333 KITTY ROOSMALE NEPVEU
Het deel PD3333 en de scheepsnaam snap ik, maar wat is het 'PBMA' deel voor iets?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 18:12 #454284

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3710
PB3333 is het binnenvaart-callsign, PBMA is het zeevaart-callsign
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 18:18 #454287

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Xiphias schreef :
PB3333 is het binnenvaart-callsign, PBMA is het zeevaart-callsign
Lekker handig, twee systemen. Wil dat nu zeggen dat ik m'n PC9187 op zee helemaal niet zou moeten gebruiken? Niet dat ik dat van plan was, maar in geval van nood dacht ik daar toch nog iets aan te hebben. Maar nu ga ik erg off topic merk ik.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 18:53 #454298

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3710
offtopic: Voor pleziervaart is er alleen de versie met twee letters en vier cijfers. Zie www.egmdss.com/gmdss-courses/m...urce/view.php?id=687
Laatst bewerkt: 04 nov 2013 19:56 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 19:15 #454305

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6247
ondertussen heb ik de cylinder eraf
eerst de grijze pal omlaagdrukken....

als je niet geïnteresseerd bent in certificaten zou ik het gewoon zelf doen
en dan weet je tenminste hoe het werkt
ik had geen idee hoe die patroon te vervangen
het is hoofdzakelijk visuele inspectie en je moet even de patroon wegen
wat hij moet wegen staat er gewoon op
ton/mitz
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 20:57 #454355

Veel verschillende meningen en ervaringen ik baseer mijn reactie van het zelf KEUREN van je uitrusting op ongelukken en stommiteit van andere mensen die zowel als op zee als op de wal ben tegen gekomen.

Het zelf inspecteren van je uitrusting kan ik alleen maar beamen

En voor de duidelijkheid mijn persoonlijke mening heeft niets te maken met een mening of ervaring van een KNRM of andere mensen.

Ik ken persoonlijk een persoon die met tranen in zijn ogen zei laat mij nou het voorbeeld zijn...
So others may live
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 21:17 #454363

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
QuietProfessional schreef :
.... ik baseer mijn reactie van het zelf KEUREN van je uitrusting op ongelukken en stommiteit van andere mensen die zowel als op zee als op de wal ben tegen gekomen.

Het zelf inspecteren van je uitrusting kan ik alleen maar beamen
<knip>
Ik ken persoonlijk een persoon die met tranen in zijn ogen zei laat mij nou het voorbeeld zijn...
En laat nou het woord 'keuren' nergens gevallen zijn voordat je reageerde. Even goed lezen voor je een dergelijke heftige reactie geeft, hoe begrijpelijk ook met jouw ervaringen, is toch wel verstandig denk ik.

De zin over de persoon met tranen in de ogen snap ik niet helemaal. Voorbeeld voor regelmatig uitgevoerde eigen inspecties?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 04 nov 2013 21:26 #454365

ilCigno schreef :
QuietProfessional schreef :
.... ik baseer mijn reactie van het zelf KEUREN van je uitrusting op ongelukken en stommiteit van andere mensen die zowel als op zee als op de wal ben tegen gekomen.

Het zelf inspecteren van je uitrusting kan ik alleen maar beamen
<knip>
Ik ken persoonlijk een persoon die met tranen aan zijn ogen zei laat mij nou het voorbeeld zijn...
En laat nou het woord 'keuren' nergens gevallen zijn voordat je reageerde. Even goed lezen voor je een dergelijke heftige reactie geeft, hoe begrijpelijk ook met jouw ervaringen, is toch wel verstandig denk ik.

De zin over de persoon met tranen in de ogen snap ik niet helemaal. Voorbeeld voor regelmatig uitgevoerde eigen inspecties?

Daarom duid ik het ook met dik gedrukte letters in te vroeg geschoten is soms ook raak in dit geval niet goed gelezen maar ik blijf bij mijn mening dat keuring gedaan horen te worden door professionals dat geld niet alleen voor de beroeps vaart vind ik. Maar helaas heb je er bedrijven tussen zitten die het alleen voor de poen doen maar je hebt er ook zeker mensen tussen zitten die het met een passie doen...
So others may live
Laatst bewerkt: 04 nov 2013 21:26 door QuietProfessional.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: reddingvest secumar 4001 S zelf controleren 05 nov 2013 03:53 #454382

QuietProfessional schreef :
ilCigno schreef :
QuietProfessional schreef :
.... ik baseer mijn reactie van het zelf KEUREN van je uitrusting op ongelukken en stommiteit van andere mensen die zowel als op zee als op de wal ben tegen gekomen.

Het zelf inspecteren van je uitrusting kan ik alleen maar beamen
<knip>
Ik ken persoonlijk een persoon die met tranen aan zijn ogen zei laat mij nou het voorbeeld zijn...
En laat nou het woord 'keuren' nergens gevallen zijn voordat je reageerde. Even goed lezen voor je een dergelijke heftige reactie geeft, hoe begrijpelijk ook met jouw ervaringen, is toch wel verstandig denk ik.

De zin over de persoon met tranen in de ogen snap ik niet helemaal. Voorbeeld voor regelmatig uitgevoerde eigen inspecties?

Daarom duid ik het ook met dik gedrukte letters in te vroeg geschoten is soms ook raak in dit geval niet goed gelezen maar ik blijf bij mijn mening dat keuring gedaan horen te worden door professionals dat geld niet alleen voor de beroeps vaart vind ik. Maar helaas heb je er bedrijven tussen zitten die het alleen voor de poen doen maar je hebt er ook zeker mensen tussen zitten die het met een passie doen...

Oh gelukkig, het gaat om de passie, niet om de poen.
Nou ik KEUR mijn eigen reddingsvesten ook met passie (en dat kost geen poen). Verleden jaar nog een Plastimo Pilot afgekeurd, heel iets schade op de vouwnaad, liep heel langzaam leeg.
Reddingsvesten moeten absoluut goed zijn, dus die zijn te belangrijk om maar eens in de zoveel tijd te worden beoordeeld door een buitenstaander die ze zelf niet aan hoeft. Die doe ik dus zelf.
Die tip om de vouwen goed te markeren vind ik een heel goede, ga ik doen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl