Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: waar je heen wil is altijd tegenwind

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 17:00 #600303

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12548
Met mij??

Ik zat aan de tafel bij de ingang en hoewel ik met heel veel mensen gesproken heb kan ik me een gesprek over licht weer zeilen niet herinneren, sorry.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 17:15 #600312

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
Boatlover schreef :
Ik vaar graag een kruisrak op het IJsselmeer met harde wind. Afgelopen zaterdag sprak ik hier met Anjo nog even over tijdens de wintermeeting. Zijn mening dat lichtweer meer kunde en gevoel vraagt deel ik niet (maakt op zich niet uit).

Waarom zeil ik graag met harde wind?
A Ik vind het leuk.
B Er zijn dagen dat een wedstrijd afgelast hoort te worden vanwege een windkracht
boven de 6. Vervolgens gaat de wedstrijd gewoon door (zie zondag Flevo Race). Met de opgedane
ervaring is je voordeel enorm.
C Voor de wind is een feest met mijn boot.

Helemaal geweldig, maar ... is IJsselmeer tegenwoordig de norm op dit forum? Ok, maar we gaan dat plasje toch niet vergelijken met de Vlaamse banken?
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 17:41 #600330

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14999
Langs de be kust met zw 7 gaat leuk worden. Als wind en stroom de zelfde kant op staan kom je niet vooruit, draait de stroom wordt het een leuke heksenketel vooral als je over een paar ondiepe banken gaat. Als je het probeert verwacht ik dat je binnen anderhalf uur weer terug bent bij je vertrekhaven. Het is net zo iets als richting NL willen vanuit Cuxhaven bij NW +6
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 17:50 #600336

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13695
moet zijn ZW+6?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 18:20 #600351

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
vanpupi schreef :
Gewoon blijven liggen en desnoods weken wachten op beter weer? of toch maar kleine zeiltjes zetten en hakken maar.

Ik zou gewoon beter weer afwachten en niet gaan hakken. Ben toch geen gabber ;)
Ook ene keer 30 kt gehad en dat was niet hoog aan de wind. Niet leuk.
Laatst bewerkt: 25 feb 2015 18:22 door wilweg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 18:32 #600360

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Ok Anjo, zal iemand anders zijn geweest. La Mavare: De Ijspegelwedstrijden is ook zeilen op een leuke plas.

Opkruizen rond de 30 knopen (dualhanded) met 1 rif en werkfok. Met hikers varen we meer zeil. Alhoewel: de Flevo op zondag gaf ons aan het eind v/d wedstrijd wat teveel druk. We zijn nog wat aan het oefenen met vol grootzeil rn werkfok of ha-fok en rif. Beide settings geven vrijwel hetzelfde oppervlak. Dualhanded is het boven de 30 knopen al snel 2 reven en stormfok, de boot helt vrij snel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 19:12 #600380

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Leuk al die reacties, maar zaterdag vertrekken we sowieso.
Schelde is goed bekend terrein (Vlaamse banken ook), ervaren marifonist en navigator zijn mee en enkel volk aan boord dat de boot kent en met 25kn+ al heeft af te rekenen gehad (op dit schip). Daar maak ik me niet zo'n zorgen in.
Vluchthavens zijn gekend, en vooral inderdaad Zeebrugge is breed, maar kan lastig zijn om aan te lopen, verraderlijk om te vroeg in te draaien.
Nu is het wel zo, zelfs in een achtbaan van een zee blijft deze boot (mits correct gereefd etc, maar dat is een ander topic) best goed handelbaar zonder brokken te maken.

Wil ik gaan? Ja!
Zal ik gaan? It depends.
De havenmeester van breskens is verwittigd en 90%zeker lopen we daar binnen om een weekje af te wachten.
Maar we gaan wel even de neus op zee steken tot op de geplande koers (zit nu al voorbereid hoor), is het doenbaar, zeilen we door tot Zeebrugge, vinden we 't niks een beetje tegenstroom terug naar breskens en een weekje later opnieuw proberen :-)

Maar zondag ziet er voorlopig niet naar uit om lekker te varen :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 19:40 #600393

We verwachten uiteraard beeld en verhaal.
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 21:06 #600438

  • Marc De
  • Marc De's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Ga voor het binnenkomen van Zeebrugge volledig de haveningang op een dikke halve mijl voorbij
Ter hoogte van de westelijke havenmuur halve draai naar binnen zodat je mooi in het midden van de geul invaart. Onderschat zeker de soms zeer sterke stroming; dikwijls tot 3,5 kts; voor de havenhoofden niet
Laatst bewerkt: 25 feb 2015 21:06 door Marc De.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 21:38 #600457

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
iedereen heeft het hier steeds over stroom..... maar eehm hoeveel stroom loopt daar nou precies?
Als dat echt maar 0,5-1knoopje is meh daar zou ik me echt niet te druk over maken.
Ons vaargebied hier (de Eems) loopt met vol tij zo'n 4knopen stroom die wil je gewoon echt niet tegen hebben als je ergens heen wilt. Dus voor we vertrekken altijd tijboekje bij de hand om te kijken hoe laat we ongeveer weg moeten.

Vervolgens waait het hier zowat ALTIJD NW en dat is er dus recht in op als je een weekendje naar Borkum wilt.

Voor wind betreft TOT een stuk of 6 vaar ik nog uit. Als het er boven komt blijven we lekker liggen. Tot een stuk of 7 is de boot nog steeds handlebaar met twee reven en een High Aspect fok (ik heb niets kleiners)leuk is het dan al niet meer. Een keer een tochtje gehad waar we halverwege NW 8 op de kop kregen en dat was gewoon niet meer te doen. Onder zeil gingen we harder overdwars dan vooruit.
Uiteindelijk kruisend met alleen een fokje en de aanhangmotor voor nog wat voorwaarste druk extra de haven bereikt.

Moet er natuurlijk bij zeggen dat mijn bootje slechts 6 meter lang is en 700kg weegt.

En tja 30 knopen wind is een flinke 7 maar als de boot het aankan en je je zeiltjes er goed op aanpast dan is het wel te doen. Denk overigens niet dat het een hele leuke tocht word.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 25 feb 2015 21:42 #600458

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
Marc De schreef :
Ga voor het binnenkomen van Zeebrugge volledig de haveningang op een dikke halve mijl voorbij
Ter hoogte van de westelijke havenmuur halve draai naar binnen zodat je mooi in het midden van de geul invaart. Onderschat zeker de soms zeer sterke stroming; dikwijls tot 3,5 kts; voor de havenhoofden niet

Best wel veel een halve mijl bij stroom tegen neem ik aan?

Opstuur hoek: 60 x stroom / bootsnelheid, maw des te sneller je vaart des te minder opsturen en met 40 knoop halve wind, spi bij! ;)
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 07:04 #600482

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
haha, Westenwind voorspeld en zeilend naar Nieuwpoort vanuit Breskens fungeert je spi als een gigantische rem :-)

Nu, de voorspelling zoals ze er deze ochtend ligt, gaan we een weekje parkeren in Breskens.

Maar bedankt voor de tips van Zeebrugge, maar daar ben ik bekend mee.
Mijn motto voor Zeebrugge aan te lopen:
- meestroom: vanaf je kan, afdraaien en direct naar binnen.
- tegenstroom: door varen tot je aan de andere kan van het gat bent en dan pas indraaien. wel even portcontrol op de hoogte brengen.

Dat laatste geldt trouwens ALTIJD bij zeebrugge (eigenlijk niet alleen daar). Pak je marifoon, roep ze even op, als er iets op je weg ligt of komt, krijg je daar bericht van en zijn trouwens zeer vriendelijke mensen daar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 07:29 #600485

  • Marc De
  • Marc De's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Vanpupi
Een 10 op 10 voor je correcte aanpak. Zo hoort het invaren van Zeebrugge
Laatst bewerkt: 26 feb 2015 07:30 door Marc De.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 07:55 #600488

  • BM Sail
  • BM Sail's Profielfoto
Hey, ex buurman,

Ik denk dat Laathetmaarvaren het binnenlopen van Zeebrugge bedoelt...

Even een meteo-licht op de zaak:

Zaterdag hebben we in de hoogte te maken met een flink ontwikkelde hoogterug, die in de ochtend met zijn as passeert. Aan de grond bevindt de rug zicht reeds ten oosten van de regio, en er zet zich in de vroege ochtend (nanacht) dan ook een krimpende en toenemende tendens in. ZW tot ZZW-wind dus, in de ochtend en voormiddag kort uit de kust nog 15-20kt, maar later toch wel ruim 20 tot 25kt. Een eerste occluderend front loopt al tegen de voormiddag in de rug in, het is niet bijster actief, maar perioden van lichte regen zijn wel te verwachten. Daarnaast kan de wind bij passage uithalen tot 30-35kt. Op zee, eens uit de luwte van hogerwal, moet je rekenen met gemiddeld 25kt en na frontpassage rond de middag 30kt. Daar kunnen stoten voorkomen tot ongeveer 35kt. Inderdaad loopt het front in op hogedruk, en dan 'kan het zijn' dat de ruwe cijfers van de modellen de zaken licht overschatten.

Zondag is een andere situatie!
In de hoogte bevindt zich in eerste instantie een glijbaan van Groenland naar Ierland. De straalstroom voert hier een belangrijke golf in het polaire front naar onze regio. Als je korter bij gaat kijken, splitst zich in de nacht naar zondag een apart takje af van de straalstroom welke via het Kanaal (06Z) naar Noord Frankrijk (12Z) trekt. We komen dus aan de koude kant van de jet terecht, meer nog: duidelijk in de linker uitgang van die jetstreak. In zo'n uitgang vindt je meestal (zeker in dit mooie schoolvoorbeeld) een uitdiepende depressie terug. Als je de grond erbij neemt, zie je in de periode zaterdagnacht naar zondag, een depressie van de Ierse Zee, via centraal UK naar de Noordzee trekken. En inderdaad nog uitdiepen tot in de namiddag deze kern zijn link met de linker uitgang in de hoogte verliest. Dan begint het zich langzaam op te vullen, en wordt de beweging eerder NO dan ONO (het wordt opgenomen in het algeheel stromingspatroon). Later in de namiddag en avond zal de atmosfeer wel wat op rust komen op nadering van een grondrug, maar dat is in dit topic buiten de kwestie.
Het bijhorende frontensysteem trekt al in de nacht van zaterdag naar zondag over de regio, waarbij het koufront rond 06Z de kust passeert. Daarna wordt met een W tot WNW wind, onstabiele en vochtige zeelucht aangevoerd. Hierin zullen buien voorkomen, zeker in de nabijheid van de ingekrulde occlusie. Die occlusie lijkt zelfs als een backbent over te gaan trekken (vooral over de noordelijke Belgische territoriale wateren) waarbij ik ook weer de bedenking maak dat dit meestal een recept is voor onderschatten van wind op zee (door modellen en niet ervaren meteo's). Twee bedenkingen dus: onderschat het model de doortocht van de depressie tijdens de ochtend (wat wel vaker gebeurt bij uitdiepende tendensen), en 2. onderschat het model de wind behorende bij die terugkerende occlusie?

Ik vaar niet! ;-)

In cijfers: zondag voor de Belgische kust: Tijdens de vroege ochtend betrokken met regen waarbij de wind reeds in de nanacht of vroege ochtend ruimt van Z naar W tot WNW (tijdelijk NW). Vanaf dat moment wordt de atmosfeer erg onstabiel, met buien, soms geklusterd op nadering van de occlusie in de vroege namiddag. (nvdr: ik verwacht toch nog enigszins schaduweffect van UK en een ietsje gunstige invloed van het feit dat de jet geleidelijk over de kust komt de liggen, waardoor de Westkust nog wel eens de droogste en zonnigste papieren zou kunnen hebben). De wind wordt gemiddeld 30-35kt met rukwinden tot 40-50kt. In het licht van bovenstaande redeneringen, zou het me niet verbazen, mocht dit nog onderschat worden. Dieper de zee op, hink je sowieso tegen de 40kt gemiddeld, soms 45kt aan, met stoten tot 55kt. Ok, de wind neemt naar de avond toe wel af.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 08:02 #600490

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
vanpupi schreef :
haha, Westenwind voorspeld en zeilend naar Nieuwpoort vanuit Breskens fungeert je spi als een gigantische rem :-) ...

Dat sloeg natuurlijk alleen op het binnenzeilen van Zeebrugge, maar wel met een knipoog.

Ik vaar zelf heel vaak vergelijkbare havens met dwarsstroom, zoals Scheveningen, zeilend binnen en probeer dan bij voorkeur met halve wind of ruimer aan te lopen, voordat je de laatste draai naar binnen maakt.
Geeft je de mogelijkheid weer wat meer voorzeil te zetten en dus sneller binnen te lopen. En altijd met draaiende motor als extra zekerheid.

Maar ik zie ook zeilers op volle zee in de klotsbak alle zeilen strijken en dan op de motor naar binnen. :woohoo:
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 08:45 #600496

  • undine
  • undine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 124
Ik meld me daar ook altijd aan. Je bent dan getagd op de radar... Al te vaak hoor je en beroeps vragen of TC gegevens heeft van een of ander jachtje dat dan niet bekend blijkt, en niet doorheeft dat er op hem geroepen wordt.... Maar, op mijn vorige tocht breskens terug naar Bberge toch ook weer spijt gehad van de beslissing te varen, met ZW 5 (slechts)... Je wilt toch stroom mee hebben om nog een beetje progressie te maken (mijn motor is niet sterk genoeg tegen wind en tij) en dan heb je onvermijdelijk een bumpy ride... Met twee van de kinderen die dan groen in de kuip hangen is de lol ervan af. Als je alleen met ervaren bemanning vaart is dat gelukkig al anders, maar dan nog zou ik dat toch liever in de zomer doen ☺
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 10:07 #600518

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Beslissing is ondertussen genomen.
We gaan een weekje in Breskens parkeren.
Schelde moet met een goeie bemanning en zuidenwind zaterdag ZEKER te doen zijn zonder teveel risico.

Bumpy ride en oncomfortabel tot daartoe. Maar het risico op brokken is toch een beetje groot.
mijn (psychologisch) maximum van voorspelde windstoten ligt op 35kn. Ik weet dat de boot zich dan heel goed houdt, meer zal ik (ooit) nog wel eens uitproberen, maar niet op een tocht waar je een doel "MOET" halen.

Summary, zaterdag gaat leuk worden. Zondag gaan we lekker in de haven blijven :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 10:19 #600524

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6136
vanpupi schreef :
haha, Westenwind voorspeld en zeilend naar Nieuwpoort vanuit Breskens fungeert je spi als een gigantische rem :-)

Nu, de voorspelling zoals ze er deze ochtend ligt, gaan we een weekje parkeren in Breskens.

Maar bedankt voor de tips van Zeebrugge, maar daar ben ik bekend mee.
Mijn motto voor Zeebrugge aan te lopen:
- meestroom: vanaf je kan, afdraaien en direct naar binnen.
- tegenstroom: door varen tot je aan de andere kan van het gat bent en dan pas indraaien. wel even portcontrol op de hoogte brengen.

Dat laatste geldt trouwens ALTIJD bij zeebrugge (eigenlijk niet alleen daar). Pak je marifoon, roep ze even op, als er iets op je weg ligt of komt, krijg je daar bericht van en zijn trouwens zeer vriendelijke mensen daar.

En de lichten in de gaten houden op de Semafoor, geld voor alle Belgische zeehavens, behalve Blankenberge dan.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 26 feb 2015 10:19 door Jutter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 26 feb 2015 10:25 #600526

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
blankenberge geraak je niet zomaar binnen hoor.

filmpje van vbzr niet gezien? de redder moest zelfs te voet!!! in de geul de sleeptouw aan het vastgelopen vaartuig gaan overzetten.
ons bootje steekt 2,25m, zelfs met hoogwater durf ik daar met een stevige zee niet naar binnen. 2m golven, 2,25m kiel, wordt al gevaarlijk om zelfs met hoogwater daar binnen te lopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 01 mrt 2015 08:19 #601221

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Alles goed verlopen gisteren.
We liggen in breskens.
Eigenlijk viel het al met al nog wel mee.
Tws in de vlagen maximum 25kn, aws(maar dat telt niet) rond de 28maximum, gemiddeld tss iets van een 18knopen, goed te doen dus. Half grootzeil, 3/4fok erop en gaan maar.
Meestroom op de Schelde altijd plezant.
Voor de 7jarige was het voldoende tot aan breskens, maar eigenlijk was het ook op zee best goed te doen.

Enkel heb ik ontdekt dat ik ook nog een beetje zal moeten oefenen.
Achteruit aanleggen aan hogerwal, mmmm die neus is altijd direct weg. Moet ik nog iets op vinden denk ik.
Dan maar de easy way genomen en andere steiger genomen en gewoon vooruit tegen laten vallen. Easy does it, had geen zin om tegen de boot te gaan vechten.
Beetje off-topic, maar hou houden jullie achteruit varend om te parkeren de neus onder controle? (Zijwind van een 20knopen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 01 mrt 2015 09:06 #601230

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6779
Achteruit! Laat die kop maar gaan, maakt niet uit al is het haaks op de wal. dan een springetje vanaf de middenbolder en langzaam vooruit draaien tot je langszij ligt. Je hebt dan altijd de volledige controle over je scheepje en kan ook altijd de manoeuvre afbreken als je wilt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waar je heen wil is altijd tegenwind 01 mrt 2015 13:02 #601290

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Mmm dus zelfs 45° dwars op de steiger. Mja met een spring en dan vooruit krijg ik die wel aan de kant. Dus achteruit en laat de neus maar dwars waaien. Als we dan zijn op de plek waar we willen, achtertros erop en voorspring op de middenbolder en dan op spring de neus naar de kant brengen. Heb ik dat juist begrepen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

waar je heen wil is altijd tegenwind 01 mrt 2015 13:20 #601296

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6779
Alleen een (voor)spring is al voldoende. Eenmaal langzij heb je alle tijd om trosjes uit te brengen :) (motor langzaam vooruit tot je helemaal gemeerd bent)
Het grote voordeel is dat je het net zo langzaam kunt doen als je zelf wilt. Je concentreerd je alleen op de positie van het achterschip en wat het voorschip doet is niet belangrijk.
Het alternatief is met een gangetje aankomen varen, dan op het juiste moment achteruit, en hopen dat je goed hebt gemikt en niet te snel wegwaaid om een lijntje uit te brengen. :pinch:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:waar je heen wil is altijd tegenwind 01 mrt 2015 14:34 #601330

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Hehe nee nee, daarvoor is de motor in ons speeltje een beetje onderbemeten. Heeft altijd wel een paar seconden nodig om te beseffen dat ik vraag om van richting te veranderen. Eens ze op weg is kan je ermee lezen en schrijven, maar wisselen van voor naar achteruit heeft altijd wel wat tijd nodig. Dus volgende keer proberen met enkel de voorspring op de middenbolder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl