Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Omdat kaarten

Omdat kaarten 20 mei 2016 07:01 #736790

ik heb vorige zomer de Navionics kaart voor Zweden op mijn tablet gebruikt. op een paar plekken na bleek de kaart accuraat, ook wat betreft dieptes. de sonar lijnen zijn inderdaad onbetrouwbaar en geven andere dieptes dan in uitgeschakelde situatie. en niet alle rotsen staan er op, aanvaring met rots dus. die rots staat ook niet op de papieren kaarten!! de pilot bleek achteraf wel een aanbevolen route aan te geven die keurig om de rotsen heen ging.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 07:48 #736801

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14998
Fredje schreef :
Weet iemand of deze kaarten (Imray C25 en C28) nog steeds bruikbaar zijn voor de oversteek van Texel naar Lowestoft/Southwold? Ik wil best wel nieuwe kaarten kopen, maar dan moet dat wel nuttig zijn!

Zelf heb ik ook nog de C25 2013 uitgave. Daarvan missen een aantal in aanbouw zijnde windmolen parken. Het is zeer de vraag of bij een nieuwe kaart dat wel 100% up to date is. Zelf even intekenen op de 2013 kaart is ook een optie. Vooral die ten zuiden van de aanloop IJmuiden en de uitbreiding van de outer Gabbard.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 08:30 #736819

Ankeraar32 schreef :
ik heb vorige zomer de Navionics kaart voor Zweden op mijn tablet gebruikt. op een paar plekken na bleek de kaart accuraat, ook wat betreft dieptes. de sonar lijnen zijn inderdaad onbetrouwbaar en geven andere dieptes dan in uitgeschakelde situatie. en niet alle rotsen staan er op, aanvaring met rots dus. die rots staat ook niet op de papieren kaarten!! de pilot bleek achteraf wel een aanbevolen route aan te geven die keurig om de rotsen heen ging.

De aanbevolen routes staan i.h.a. ook op de Raymarine kaarten hoor.
En v.w.b. die rots , weet je nog waar dat precies was?
Dan zou je(ik wil het ook wel doen) hem nl op een app in de community kunnen invoeren . Lost dat dan anderen hem kunnen zien ( alleen als er internet verbinding ie en met een app zal ook Navionics e.e.a. checken en later een officiele update maken.
Overigens kan het ook liggen aan de zoomfactor die je op dat moment gebruikte. Vooral als er veel info op de kaart staat (zoals bijv. ook in Noorwegen) komen veel rotsen pas "te voorschijn" als je ver genoeg inzoomt.
Dat geldt bij de Navionics kaarten net als bij veel andere vector kaarten die met kaartlayers werken die niet altijd allemaal zichtbaar zijn.
Wordt gedaan omdat anders de overzichtskaarten niet meer leesbaar zijn door teveel info.
Ad
Laatst bewerkt: 20 mei 2016 08:36 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 08:58 #736827

  • 666
  • 666's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1166
Wat mij altijd verbaasd heeft, dat er juist in dat soort gebieden, of überhaupt, niet op elk zoomniveau, hoe symbolisch dan ook, een indicatie is van kustlijn, of dieptes minder dan bijv 5m. Of in ieder geval de optie aanwezig is. Zodat de navigator wéét dat hij daar even moet inzoomen. Neem Vestas bijv....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 12:24 #736872

Ankeraar32 schreef :
ik heb vorige zomer de Navionics kaart voor Zweden op mijn tablet gebruikt. op een paar plekken na bleek de kaart accuraat, ook wat betreft dieptes. de sonar lijnen zijn inderdaad onbetrouwbaar en geven andere dieptes dan in uitgeschakelde situatie. en niet alle rotsen staan er op, aanvaring met rots dus. die rots staat ook niet op de papieren kaarten!! de pilot bleek achteraf wel een aanbevolen route aan te geven die keurig om de rotsen heen ging.

Deze kan je eenvoudig in de app aanmaken dmv een community edit, deze staat binnen 7 minuten wereldwijd online.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 12:26 #736873

Yellow Boat schreef :
Ankeraar32 schreef :
ik heb vorige zomer de Navionics kaart voor Zweden op mijn tablet gebruikt. op een paar plekken na bleek de kaart accuraat, ook wat betreft dieptes. de sonar lijnen zijn inderdaad onbetrouwbaar en geven andere dieptes dan in uitgeschakelde situatie. en niet alle rotsen staan er op, aanvaring met rots dus. die rots staat ook niet op de papieren kaarten!! de pilot bleek achteraf wel een aanbevolen route aan te geven die keurig om de rotsen heen ging.

De aanbevolen routes staan i.h.a. ook op de Raymarine kaarten hoor.
En v.w.b. die rots , weet je nog waar dat precies was?
Dan zou je(ik wil het ook wel doen) hem nl op een app in de community kunnen invoeren . Lost dat dan anderen hem kunnen zien ( alleen als er internet verbinding ie en met een app zal ook Navionics e.e.a. checken en later een officiele update maken.
Overigens kan het ook liggen aan de zoomfactor die je op dat moment gebruikte. Vooral als er veel info op de kaart staat (zoals bijv. ook in Noorwegen) komen veel rotsen pas "te voorschijn" als je ver genoeg inzoomt.
Dat geldt bij de Navionics kaarten net als bij veel andere vector kaarten die met kaartlayers werken die niet altijd allemaal zichtbaar zijn.
Wordt gedaan omdat anders de overzichtskaarten niet meer leesbaar zijn door teveel info.
Ad

Ben weer te snel met antwoord geven, correct wat betreft de CE en correct wat betreft zoom niveau. Je moet wel inzoomen idd zie Vestas, die had een kaart van een collega aan boord maar zelfde probleem als bij alle digitale kaarten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 20 mei 2016 14:08 #736896

666 schreef :
Wat mij altijd verbaasd heeft, dat er juist in dat soort gebieden, of überhaupt, niet op elk zoomniveau, hoe symbolisch dan ook, een indicatie is van kustlijn, of dieptes minder dan bijv 5m. Of in ieder geval de optie aanwezig is. Zodat de navigator wéét dat hij daar even moet inzoomen. Neem Vestas bijv....

In ieder geval bij de apps kun je dat instellen .
Bij plotterkaarten weet ik niet maar ik vermoed ook.
Hier bijv. in de webapp bij een instelling 2 meter en 10 meter.
De grens is waar de blauwe kleuren ophouden.
Ad



Laatst bewerkt: 20 mei 2016 14:13 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Omdat kaarten 21 mei 2016 15:11 #737157

ik heb de gegevens bewaard waar ik op de rotsen die niet op de kaart staan gevaren ben, maar ik ben al onderweg in een ander vaargebied en heb de gegevens niet bij me. als ik thuis ben zal ik ze opzoeken. afhankelijk van windrichtingen zal dat even duren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl