Teun69 schreef :
gaat er natuurlijk de nodige poen in om zoiets weer zeilend te krijgen het is nl “netjes bewoond@ maar er is niet gezeild dus krijg je kosten aan (vervangen van) motor, zeilen, verstaging en apparatuur schat ik zo in.
Dat vind ik dus moeilijk in te schatten adhv de advertentie.
Dat er de laatste tijd weinig mee gezeild is , zegt opzich niets over de staat van de zeilen en verstaging natuurlijk.
Alhoewel ik wel verwacht dat er aardig wat werk in zit , maar als het allemaal dingen zijn die over een wat langere periode uit te smeren zijn, en ik zelf kan doen. Kan het best interessant zijn .
Misschien dat ik eens contact opneem, Amsterdam is ook vlakbij
Inderdaad zelf gaan kijken om een oordeel te hebben of het wat is.
Wat ik opmerkelijk vind aan het verhaal is dat het een wereldomzeiler is geweest die daarna lang als nauwelijks zeilende woonboot is gebruikt. Echte wereldomzeilers zijn doorgaans te duur om alleen als woonboot te gebruiken. Voor dat doel kan je ook iets vinden dat veel goedkoper is. Mijn vragen daarbij zouden zijn:
1. Klopt het verhaal van de wereldomzeilingen?
2. Werfgebouwd of doe het zelf bouw en wat voor bouwkwaliteit?
3. Te ver verwaarloosd en/of doorgeroest?
4. Wat zijn de vaareigenschappen? Bij te zware bouw kan het ook een drijvende baksteen zijn die niet vooruit komt. Dat onderwerp is recent met een andere boot al eens voorbij gekomen.