Esprimo schreef :
Overigens hoort daar niet zondermeer bij het binnenvaren van een voor mij onbekende haven zonder de beschikking te hebben over een motor. // Daarbij moet ik toegeven dat dat wel iets is dat je zou kunnen leren. Dat staat dus op mijn lijstje.
Zoals ik het een keer heb opgelost: haven gebeld dat ik zonder motor aan kwam zeilen, of ze me even op konden pikken. Lag keurig een bootje te wachten toen ik aan kwam, wat me keurig op de plek afleverde. Zo werd dit seizoen ook hier een boot binnen gebracht - op eigen kracht erheen, met sleepje naar binnen.
Esprimo schreef :
Er zijn nog veel meer punten die aandacht vragen en die ik anders had moeten aanpakken, ik heb er zelf naar gevraagd en jullie hebben heel veel reacties gegeven: waarvoor dank!
Ach ja, een koe in de kont kijken enzo. Hoewel ik in alle eerlijkheid zelf wel vind dat, hoe moe je ook bent, het idee eens een anker uit te gooien toch wel voorbij had moeten komen.
Met betrekking tot kosten vooraf:
Mee eens, ik zou dat vooraf ook helder willen hebben. Maar je bent akkoord gegaan zonder dat te weten en wat je zelf denkt dat het gaat kosten is dan niet relevant.
Lima Delta BV schreef :
Wat betreft deze hulpverlening kunnen wij het volgende melden. Omdat het nog een lopend dossier is, kunnen we geen inhoudelijke discussie aan gaan. We kunnen echter wel melden dat er vanuit onze kant nog helemaal geen bedrag genoemd is, laat staan een rekening gestuurd. Een onafhankelijke expert zal de zaak beoordelen en een (voor alle partijen) redelijke en billijke beloning vaststellen. Dat gebeurd in principe bij elke hulpverlening, juist om te zorgen dat er geen discussie ontstaat over de redelijkheid van die beloning.
Het bedrag wat hier de ronde gaat, komt in ieder geval niet bij ons vandaan. Uit welke koker en met welk doel dit bedrag dan wel komt, is ons een raadsel.
Netjes dat jullie zelf ook reageren.
Wel interessant om te weten hoe zoiets in de praktijk werkt. Nooit geweten of zelfs maar gedacht dat beide partijen (hulpvrager en hulpverlener) afhankelijk zouden zijn van een 3e partij voor het bepalen van de vergoeding.
CeesS schreef :
Volgens mij zou er in het geval van TS dus geen sprake van hulploon, maar van sleeploon. Dat zou dan niet gerelateerd moeten worden aan de waarde van het gesleepte schip, maar in verhouding moeten staan tot de door de sleper gemaakte kosten. Die bedragen zeker geen 3000 Euri.
Het lijkt er op dat de expert die 3,000 euro heeft bepaald - blijkbaar aan de hand van de door TS ondertekende formulieren. Hoe die beste man/vrouw daar aan komt weet niemand