Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Zeiljacht internationaal transporteren

Zeiljacht internationaal transporteren 21 sept 2019 18:40 #1085577

  • patrickZ
  • patrickZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
kijk eens aan boord van een container schip,
in een cradle aan boord, moet te doen zijn..
maar geen idee van prijzen..

suc7
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 22 sept 2019 20:10 #1085969

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Zou Bolt Boottransport in Drachten ook eens vragen mega veel ervaring met vervoer van grote jachten.
In dit seizoen valt over de weg te verkiezen, je moet over de golf van Biskaje en daar word die boot nu aardig dooreengerammeld als het even tegen zit mogelijk kan het maar dan moet het echt een goed zee schip zijn.
Anders, in het zomer seizoen, is een delivery over zee ook te overwegen denk ik. Ik ken wel enige ervaren delivery schippers bij onze kolibri vereniging die het leuk vinden dit soort dingen te doen.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 22 sept 2019 20:12 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 22 sept 2019 20:25 #1085977

Noballast schreef :
Draijer570 schreef :
@Noballast De diepgang is 1,80m.

Als dat echt de max diepgang is kun je ook via Frankrijk binnendoor. Rhone op, links af Saone, links af canal du Centre, Canal Lateral Loire, Canal Briare (leuk het aquaduct van Briar), Canal du loing, links af Seine op, door Parijs (ook leuk) en bij Le Havre de zee op. Ik vergeet mogelijk zo uit mijn hoofd nog een kanaal. Kruiphoogte max. 3,50, diepgang max. 1,80. Wij deden er destijds 3 weken over met eveneens 1,80 diepgang..

Deze route kun je voorlopig vergeten.
Door de droogte en het onvoorstelbaar slechte onderhoud aan de franse vaarwegen zijn vele vaarverbindingen langdurig gestremd, sommige al jaren. Ook zijn er ernstige beperkingen qua diepgang.
Check de info van VNF.

Wim.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 11:47 #1086148

RoRo schip kan ook prima werken







Speciale high & Heavy dekken rij je ook grotere kieljachten op cradle op een gehuurde dieplader zo de boot in. Altijd verbaasd hoe weinig dat wordt gedaan. Een jacht ziet binnen in het ruim veel minder af dan bovenop een containerschip.


Diverse havens in Spanje & Frankrijk. Zeebrugge is een ideale bestemming. Dat is grootste hub op dat gebied en daar is afstand loskade -> Scheepslift minimaal

Is meer uitzoekwerk en zijn niet echt ingesteld op particulieren.
Laatst bewerkt: 23 sept 2019 12:12 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 16:35 #1086267

Ik weet niet of ik dat zou doen als ik eerlijk ben. De meeste stuwadoors en transporteurs zijn een stelletje cowboys waar snelheid van laden/lossen belangrijker is als wat dan ook. De kans op schade aan iets kwetsbaars als een boot lijkt me erg groot. Zelf zou ik liever iets meer betalen en me beperken tot de experts in de branch.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 16:56 #1086281

is dat zo? Ik heb Firma v/d wetering gesproken, leken mij heel professionele mensen. Bovendien kun je je boot toch ook gewoon verzekeren op transport?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 16:58 #1086282

Ik beschouw van de wetering als een pro in de branch, ze doen niet anders.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 17:20 #1086297

  • Ber
  • Ber's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1146
drayer570, al een beslissing gemaakt? mijn tip, van de wetering, en waarom heb je zo’n haast om dat ding hier te krijgen, laat hem daar de winter, vlieg op en neer en ga zeilen daar, dan in het voorjaar met vdw hierheen laten komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 23 sept 2019 19:09 #1086351

Ber schreef :
drayer570, al een beslissing gemaakt? mijn tip, van de wetering, en waarom heb je zo’n haast om dat ding hier te krijgen, laat hem daar de winter, vlieg op en neer en ga zeilen daar, dan in het voorjaar met vdw hierheen laten komen.

precies, ook mijn aanpak voor de volgende seizoen(en)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 24 sept 2019 10:44 #1086521

Erikdejong schreef :
Ik weet niet of ik dat zou doen als ik eerlijk ben. De meeste stuwadoors en transporteurs zijn een stelletje cowboys waar snelheid van laden/lossen belangrijker is als wat dan ook. De kans op schade aan iets kwetsbaars als een boot lijkt me erg groot. Zelf zou ik liever iets meer betalen en me beperken tot de experts in de branch.


Lekker generaliserend! Nice.

Doe je niet alleen de mannen en vrouwen van de High & Heavy die daar aan boord met kennis van zaken hun werk doen behoorlijk te kort mee. Het is bovendien onjuist. Met een oneingenlijk argument van de snelheid van laden en lossen. Alsof het in het wegtransport niet om snelheid zou draaien. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Laatst bewerkt: 24 sept 2019 12:53 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 24 sept 2019 11:44 #1086536

noggeentweerechterhanden schreef :
Erikdejong schreef :
Ik weet niet of ik dat zou doen als ik eerlijk ben. De meeste stuwadoors en transporteurs zijn een stelletje cowboys waar snelheid van laden/lossen belangrijker is als wat dan ook. De kans op schade aan iets kwetsbaars als een boot lijkt me erg groot. Zelf zou ik liever iets meer betalen en me beperken tot de experts in de branch.


Lekker generaliserend! Nice.

Doe je niet alleen de mannen en vrouwen van de High & Heavy die daar aan boord met kennis van zaken hun werk doen behoorlijk te kort mee. Het is bovendien naar mijn mening onjuist.

Inderdaad wel erg kort door de bocht! taak van een stuwadoor, transporteurs is juist om goederen onbeschadigd te laden, lossen of van a naar b te brengen. Bij schade hebben ze een groot probleem, niet alleen met eigenaar lading, maar ook met de rederij.
Zelf jarenlang diverse jachten, mallen etc verschepingen gecoordineerd voor overzeees transport, schade minimaal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 24 sept 2019 12:06 #1086544

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5184
bij de pro's gaat het ook wel eens mis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 24 sept 2019 16:28 #1086637

noggeentweerechterhanden schreef :
Lekker generaliserend! Nice.
Ik dacht dat het overduidelijk was dat dit mijn mening betreft, ik claim nergens dat het een feit is, Ik heb lang genoeg op vrachtbootjes rondgelopen en met stuwadoors gewerkt om zeer grote verschillen tussen het ene bedrijf en het andere bedrijf te zien en ik ken ook wat mensen die flinke krassen op hun boot hebben opgelopen tijdens transporten met reders die dit niet op dagelijkse basis doen. Zoals ik schreef, als IK zou kiezen dan kies ik (misschien onterecht) voor bedrijven die dit voor hun dagelijkse werk doen. Dat is verder niet gebaseerd op statistieken of wat dan ook.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 18 dec 2019 20:41 #1110508

Dank voor al jullie antwoorden en adviezen.

Ik heb de boot nog altijd niet gekocht of de keuze gemaakt over hoe ik 'm zou transporteren.

Mocht ik tot koop overgaan dan zit ik nu ook te denken aan zelf overvaren in juni/juli/augustus. Wat zullen de kosten van zo'n reis ongeveer zijn? Het is de bedoeling veel te zeilen maar het moet wel leuk blijven dus ook verschillende havenstadjes (kort) aan doen.

Qua tijd hoop ik het dan in 1,5 maand te doen, is dat haalbaar?

De boot is overigens volledig gerefit met o.a nieuwe verstaging, zeer recente zeilen en over-all veel professioneel onderhoud aan belangrijke onderdelen dus ik verwacht daar niet al te veel problemen in te ondervinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 18 dec 2019 20:51 #1110512

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Is zeker te doen in anderhalve maand, maar 's zomers:
- is de wind op de Middellandse Zee soms veel maar meestal weinig
- staat de Portugese Noord vaak stevig door.

Ergo:
- een betrouwbare motor en veel diesel helaas
- maak je planning op basis van windverwachting en niet op basis van toeristische uitstapjes.

Been there, done that: 5 weken van Carthagena naar NL
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 18 dec 2019 23:13 #1110546

  • CalypsoB
  • CalypsoB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 186
in juni een 64 voeter van Alicante naar Oostende gevaren,
vertrek 5 juni aankomst 21 juni
wel veeeeeel motor en 's nachts gevaren
drie dagen geschuild voor 't slechte weer in Portimao (Portugal)
twee keer moeten duiken voor visnet in schroef
heerlijke tocht, met wat meer tijd zijn er ongetwijfeld mooie stops te plannen
anderhalve maand moet lukken
chriselise.travel.blog/

succes!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 19 dec 2019 19:03 #1110743

Dank voor de info, wat zullen de kosten ongeveer zijn? Stel ik vaar het in 5 weken, doe 10-15 havenstadjes aan en moet gemiddeld op de motor varen op de middellandse zee en tegenwind voor Portugal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 19 dec 2019 21:34 #1110796

  • Avalon
  • Avalon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 592
Heb meerdere boten overgevaren naar zuid Bretagne, maar er ging altijd enorm veel tanken diesel door, denk aan zuid Spanje aan minimaal 8 stuks.

Dan haven prijzen voor 12 meter, rond de 100 euro per nacht

Dus maak dan maar een reken som, naast proviand, vliegen, schade, en wacht tijd. 5 weken is zeker te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 19 dec 2019 22:14 #1110801

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Draijer570 schreef :
Dank voor de info, wat zullen de kosten ongeveer zijn? Stel ik vaar het in 5 weken, doe 10-15 havenstadjes aan en moet gemiddeld op de motor varen op de middellandse zee en tegenwind voor Portugal.

Reken op 50% van de afstand motoren, ongeveer 1000 mijl, 6 mijl per uur, 170 uur x uurverbruik. In Gibraltar is het halve prijs, dus daar leeg aankomen.
Havens zijn tot Gibraltar vrij duur, heb ze allemaal overgeslagen. Daarna betaalde ik gemiddeld € 50 per nacht.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 19 dec 2019 22:21 #1110802

Goed om te weten van Gibraltar! Die ga ik zeker noteren. Is het altijd 50% van de afstand op de motor of worst case? En komt dat dan voornamelijk door tegenwind of geen wind? Zijn er overigens ook voldoende ankerplaatsen op het traject te vinden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 19 dec 2019 23:08 #1110805

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
Ik zou lekker naar een boot zoeken in de buurt als ik het zo tussen de zinnen door lees.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeiljacht internationaal transporteren 20 dec 2019 00:50 #1110812

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Draijer570 schreef :
Goed om te weten van Gibraltar! Die ga ik zeker noteren. Is het altijd 50% van de afstand op de motor of worst case? En komt dat dan voornamelijk door tegenwind of geen wind? Zijn er overigens ook voldoende ankerplaatsen op het traject te vinden?

De Med is onvoorspelbaar, in de zomer is het Iberisch schiereiland L-druk dus op de Med langs de Costa's vaak H-druk, dus geen wind, maar je kan mazzel hebben. Bij Gibraltar vaak westenwind en stroom tegen, maar je kan mazzel hebben. En ja, zomer's staat de Portugese Noord vrij stabiel door het Azoren-hoog, maar je kan mazzel hebben. Ankeren kan vast wel her en der, maar ik doe deliveries en dan anker je niet. Loop alleen havens aan om te fourageren en te bunkeren.

Ergo als je deze trip wil maken:
  • zorg voor goede en voldoende en ervaren bemanning*
  • mei/juni/september is qua wind vaak beter

* Bij dit soort deliveries vaar ik met 3 ervaren zeilers, zodat je een 3-6 wachtsysteem kunt aanhouden plus 1 in dagdienst die zorgt voor de catering en invalt waar nodig.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 20 dec 2019 00:53 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl