Freetime1970 schreef :
Je zou kunnen onderzoeken of er zo'n soort beveiliging kunt instellen dmv lasers als wat je met de tunnel ingangen ook hebt. Te hoog beladen transporten krijgen ook eerst een signaal. Nu kan je hier geen slag bomen plaatsen. Maar een dubbel rood of andere signaleringen dan toch wel lijkt mij. Mijn inziens gaat het niet alleen om materiële schade maar welicht ook dat het levens kan bedreigen. Voetgangers fietsers op de brug die wellicht niet snel genoeg weg kunnen komen. Diverse dozen in het water op en onder kunnen ook weer vervolg schade aanrichten.
Kom je met je zeiljacht net ef die doos onder het water oppervlak tegen. Oeps foutje bedankt.
Maar dan is het natuurlijk wel de fout van die particulier want die was niet goed voorbereid en geen vaarbewijs, was niet uitgerust. Was net even met de verrekijker bezich etc etc. Bij beroeps gaat dat vol proffesioneel dus dan mag je er eigenlijk niets zeggen dan dat het komt door tijdsdruk in de sector. De crisis en de financiële rompslomp, bureaucratie met de juiste documenten dan nog die wachttijden. Niet te vergeten dat die diesel prijs ook nog meeteld in het gemoed. Dan heb je bijna wel alle argumenten voor zo'n blunder als dit................... persoonlijk vind ik het nog al lomp namelijk en weinig professioneel te noemen. Anderzijds begrijp ook eigenlijk niet waarom schepen zelf geen hoogte beveiliging hebben. Met de huidige techniek lijkt mij dat dit moet kunnen. En zou dan ook door verzekeringen gestimuleerd kunnen worden. En door doorvaart regio's met veel risico bebouwing verplicht gesteld kunnen worden denk ik zo.
Hoe je went of keert ik blijf het onhandig lomp vinden. Kan aan mijn zelf liggen natuurlijk omdat ik zo groot niet gevaren heb. Nope
Dat is nog niet zo eenvoudig hoor, meet palen moeten al echt ver van te voren staan, dat de schipper nog KAN stoppen.
Zelfs dat systeem is niet feilloos, ik heb wel een met een hoogte transport stil gestaan voor zo'n beetje elke duiker in NL en Hamburg of Bremen , oorzaak nieuw asfalt net paar cm hoger
je verzint het niet maar het gebeurt.
Ook meegemaakt dat sommige zaken in de duiker, lager hingen door eerder onderhoud..........
De systemen vergen net zo veel inspanning als het uitrekenen van je hoogte van de boot, en nooit meer een ongeluk? er is altijd weer iets in het systeem wat niet voorzien was en wat de gemoederen weer bezig gaat houden.
Ik snap dat bij een incident mensen zich afvragen waarom de technologie daarin nog niet in voorziet om het te voorkomen, tja en dan mis je een lamp of signaal............... gebeurt op straat bij de stoplichten, op het spoor bij een sein ondanks alle systemen daar al
waarom zou het hufter Proof zijn op het water?