Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Verstaging / achterstag

Verstaging / achterstag 24 nov 2015 12:05 #684639

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5800
Bij mij zit een rvs plaat van ca 5 mm dik OP de mast gemonteerd, dus plat op het topstuk.
Plaat steekt uit en heeft twee ogen. Er is er een in gebruik voor de spival, is een beetje krom naar beneden gaan staan maar gaat al jaar of 15 goed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging / achterstag 24 nov 2015 12:09 #684640

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Dat gaat bij mij niet werken. Heb een 7/8 fractioneel tuig. Spi is daar ook op uitgelegd en idd zoals BK zegt ca 60m^2.
Voorstag is 7mm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging / achterstag 24 nov 2015 17:29 #684740

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Bij de Dehler 36 CWS zat het ingenieus in elkaar.

Daar kon, doormiddel van 1 blokje, gekozen worden voor een spival uit de top of fractioneel.

In deze manual (in het Duits) staat het uitgelegd op pagina 25.
http://bit.ly/ZqZtDZ

Wellicht een idee?

Groeten,
Johnnie
Laatst bewerkt: 24 nov 2015 17:31 door trotti.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging / achterstag 25 nov 2015 14:21 #684948

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Dat is ook wel een mooie oplossing idd. Die mogelijkheid heb ik ook. Ik heb nog een vrije valrol tussen de nu gebruikte en de voorstag.

Ik zal op de haven eens kijken wat er verder ligt. Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht immers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl