Dankje! Klinkt erg uitvoerbaar
Nou, het zit erin en werkt. Vergde wat oefening om de ogen zo klein mogelijk te maken, zodat de ringen/kousjes er nog net in te vriemelen zijn voor het afwerken. Glijringen zijn iets te ruim (maar vallen er niet uit). Kousje op onderstaande foto is netter vind ik.
Wel een probleem met het bereik trouwens. Vanwege de backstayflipper moet ik het achterstag bijna 30 cm naar beneden trekken voordat dit op spanning komt en de mast "iets gaat doen". Dit is dus 9(!) meter lijn. Bereik cascade is te klein hiervoor. De bovenste spruit moet dus zo'n 20 cm hoger (achterstag wordt dan dus korter zodat de flipper altijd een beetje op spanning staat). De flipper doet dan minder dan nu (tilt nog steeds het stag wel op en vergroot effectief de mogelijkheid tot dikke roach. Straks de mast dus in om te proberen dat aangesplitste oog eruit te krijgen en hoger terug te zetten (en dan meteen maar zo'n glijring...