Nick schreef :
Wat mij bewoog om dyneema te nemen, was dat ik een keer met mijn boot op het Slotermeer lag om naar het skutsjesilen te kijken en er een enorm onweer overkwam. In een mum van tijd zag je geen hand voor ogen meer en de wedstrijd werd er zelfs voor stilgelegd. Ik bedacht me toen dat de achterstag geleidend was en dat ik als stuurman dan gevaar liep om geëlektrocuteerd te worden. Ik had in soortgelijke omstandigheden al eens met een Fox gevaren en van die felle tikken gekregen vanwege de ontlading van de achterstag op mijn hoofd...
Een ander argument was dat de achterstag aan vervanging toe was.
En nog een ander argument was dat de RVS achterstag altijd een poging deed om krassen te maken bij het strijken van de mast.
Om al die redenen vind ik dyneema een uitstekend alternatief.
En voor het "zingen| heb ik de oplossing gevonden.
Hartelijke groeten van een happy dude!
Dat zijn inderdaad wel argumenten! Bliksem heb ik nooit bij stilgestaan eigenlijk ?! Ik heb wel een paar keer middenin een stevige onweersbui gezeten deze instabiele zomer en me toen wel wat zorgen gemaakt. Niet gerealiseerd dat het met dyneema hekstag misschien veiliger zou kunnen zijn achterin de kuip (?) Klinkt niet onlogisch, heb je daar ook info over gevonden ?
Ik heb geen (makkelijk) strijkbare mast, dus dat speelt bij mij niet.