Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Ais op Schelde en haven Antwerpen

Ais op Schelde en haven Antwerpen 12 feb 2024 19:08 #1540895

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
HenkT schreef :
afgelopen zomer mocht je er niet doorheen.

Zandvliet riep me ervoor op om me te attenderen (wist ik al) dat ik er door kon en er zelfs tonnen waren neergelegd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ais op Schelde en haven Antwerpen 12 feb 2024 19:40 #1540898

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8194
Zo staat het aangegeven opde laatste RWS kaart. Doorvaart alleen voor pleziervaart.


Laatst bewerkt: 12 feb 2024 19:41 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ais op Schelde en haven Antwerpen 14 feb 2024 16:50 #1541153

Tony2920 schreef :
rooiedirk schreef :
Royersluis naar binnen en dan gelijk stuurboord uit mag. Via de kreekraksluizen en dan de hele haven door mag niet.
Door de kattendijksluis is nog beter.
De andere sluizen kom je als pleziervaart zowiezo niet door.

Royersluis ga je nog even moeten wachten. Die ligt er al een jaartje uit, en zijn ze aan het verbouwen.

En ze zijn nog lang niet klaar.

werken Royerssluis
Dat gaat nog tot 2028 duren lees ik net in de Schuttevaer. Ze gaan in het tweede kwartaal beginnen met de bouw van de nieuwe sluis. En ze zijn dit hele jaar nog bezig met de sloop van de oude.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ais op Schelde en haven Antwerpen 26 juni 2026 06:57 #1690565

Ter info:

Omdat ik er niet helemaal uit kwam en dit topic ook al weer wat ouder is, gisteravond een e-mail gestuurd naar Jachthaven Linkeroever met de vraag of FD-nummer en/of AIS verplicht zijn op de route vanaf, zeg Terneuzen, naar JH Linkeroever. Het antwoord vanochtend was duidelijk: 'Op de Schelde en bij ons in de jachthaven hebt u geen AIS noch een FD nr nodig'
Vroeger FJ en OK-jol gezeild, na jaren eindelijk weer een eigen boot (V22) en nu een upgrade naar een FS26 'YNYS'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ais op Schelde en haven Antwerpen 26 juni 2026 11:38 #1690626

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
FD is alleen voor de haven van Antwerpen.
Normaal moet pleziervaart zich aan - en afmelden bij het binnen - en buitenvaren.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ais op Schelde en haven Antwerpen 26 juni 2026 11:57 #1690629

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
Voor de haven ja maar je mag wel via Kattendijksluis naar Willemsdok zonder Ais of zonder FD nummer
Laatst bewerkt: 26 juni 2026 12:00 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl