Bert65 schreef :
@Ankeraar32: er zijn dus meer mensen die met deze vragen rondlopen, ik heb hier al met je over de mail gesproken. De vragen die ik heb dus maar even in het openbaar, dan heeft iedereen hier wat aan. Ik ben niet heel erg goed thuis in prijzen voor RVS las-werk, maar ik denk dat jou een zeer scherpe prijs berekend is. Ik vraag mij of of Rezelman het daar voor doet.
Ik ben altijd bang voor de krachten die op het boegslag komen te staan als je de ankerrol verlengd. Is dat in jouw constructie volledig opgevangen?
Ik begrijp dat jouw constructie ook (en misschien wel vooral) bedoeld is om het trappetje aan te bevestigen. Als dat geen overweging zou zijn, dus als het er alleen om zou gaan om de boeg te beschermen, zou de constructie dan korter kunnen, denk jij?
Overigens complimenten voor de constructie, die ziet er heel goed uit en jij hebt volgens mij precies gekregen wat je wilde.
Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik voorlopig ook nog aan een rvs boegbeschermer zit te denken.
Voor de prijs die ik betaald heb zal je het zeker niet meer vinden, tenzij je zelf veel kunt. Je kunt dit soort boegsprieten standaard kopen:
www.marktplaats.nl/l/waterspor...rdelen/q/boegspriet/
In Zweden zijn er meerdere leveranciers, maar die zijn prijziger dan wat ik zo op Marktplaats zag.
Ik heb mijn foto op het forum gezet met de gedachte dat de delen die met de ankerophanging te maken hebben van nut kunnen zijn voor naderen. Die rvs "wangen"bv heb ik zelf gemaakt. Niet zo hoogglans gepoetst als de professional dat doet, maar mooi genoeg voor mijn SO 32. een soortgelijke waterstag is ook deels wel zelf te maken. de bevestiging daarvan op de boeg heb ik ook zelf gemaakt, van een stuk buis. daar een paar draadeinden aan laten lassen die door de romp steken, contraplaat zelf gemaakt. de constructie heeft in 8 jaar tijd vele ankeravonturen aangekund. als er werkelijk kracht op komt door veel wind en/of stroom zal je sowieso heel wat ketting uit hebben liggen. alleen bij het ophalen heb je dan kortelings extra kracht er op. er varen in Zweden veel boten met dit soort constructies, daar heb ik het ook vanaf gekeken.