Knoet schreef :
Nou, je zou toch op z'n minst kunnen proberen dubbele MMSI's in je cache te voorkomen. En al te onwaarschijnlijke verplaatsingen.
Maar, hoe kijken jullie tegen de betrouwbaarheid van AIS zelf aan, zitten daar nog ontwikkelingen aan te komen?
Oke hoe ga je dan de volgende ramp bestrijden, we gaan en dat is in de beroepsvaart soms schering en inslag, het vaartuig van naam veranderen of omvlaggen, dat laatste is toch een ander mmsi, ja, maar voor class A en een IMO nummer kijkt Marine Traffic niet verder dan dat z'n neus lang is IMO is uit eindelijk voor deze gegevens weer lijdend, alleen heb je daar niets aan als je de boel wijzigt, de database loopt best wel een tijdje achter de actuele gegevens aan.
Database mee stoppen zou de oplossing zijn, nadeel, duurt iets langer tot je een naam ziet, voor de rest zou het heel veel rare dingen voorkomen.
Alleen realtime ontvangen data neer zetten zou de oplossing zijn voor veel vreemde zaken.